En gammel slager!
Fra : Heureka

Dato : 17-11-02 17:57

Hejsa

Jeg leder efter titlen på en sang i hvilken der bliver sunget noget i stil
med:

Op i høet med dejlige Trine du kan råbe og skrige og grine
lige så højt som du vil
for når jeg kommer itl
så det mig der bestemmer hvordan det går til!

Thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-02 18:46

Heureka <stoltzo@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ETPB9.16685$HU.1229599@news010.worldonline.dk...
> [...]
> lige så højt som du vil
> for når jeg kommer itl
> så det mig der bestemmer hvordan det går til!

________________

Ja, det var en af de største slagere i 1978 og den hedder "Op i høet". Den
er bagt af en bager, som er medlem af "Fynsk Harmoniforvirring". haha. Han
hedder Ove Bager.
Men altså; hun kunne godt nok ikke "råbe og skrige og GRINE, men HVINE.
Der er en væsentlig forskel, skulle jeg mene.

Hilsen musikeksperten

PS: Læs mere om dansk slagermusik på Danmarks førende musikside:
http://www.dansktoppensubnet.subnet.dk/

Fra : Mikael Eriksen

Dato : 17-11-02 19:45

Jeg mener det var en gruppe, der hed noget a lá Fynsk Harminoforvirring, og
sangeren hed Ove Bager, men havd lige titlen på sangen var, ved jeg ikke.

Grunden til, at jeg husker den, er, at det var en af de sange vi skrålede
uafbrudt, da vi for 15 år siden kørte rundt i hestevogn med studenterhuer,
og klassens eneste pige (Trine!) sad i hestevognen på en halmballe...

/mikael

Fra : Yumyab killer

Dato : 17-11-02 20:28

"Mikael Eriksen" <mier@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
studenterhuer,
> og klassens eneste pige (Trine!) sad i hestevognen på en halmballe...

Jeg er ked af at sige det,
men dig og dine mandlige klassekammerater
er en flok grise.

Mvh Yumyab

Fra : Heureka

Dato : 17-11-02 20:46

Jeg ved ikke helt hvorfor at du er en gris Mikael, men jeg fik et smil på
læben da jeg læste dit svar :)

Thomas

Fra : Die Tür

Dato : 17-11-02 20:54

> Jeg ved ikke helt hvorfor at du er en gris Mikael

Okay,det var nu mest for sjovt,
men kig på teksten rulle i høet og hvine,
temmelig perverst,
og så være eneste pige og 15-20 drenge,
der sidder og synger den sang?
Jeg ved ikke,enten har piger ikke noget imod det,
eller også tror jeg de bliver såret.

, men jeg fik et smil på

Fra : Heureka

Dato : 17-11-02 20:49

Er der nogen som kender til en god bog som belyser tekniker til træning af
lyttesansen eller måske endda et computerprogram som kan hjælpe mig?

Thomas

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 18-11-02 00:51

Heureka wrote:
> Hejsa
>
> Jeg leder efter titlen på en sang i hvilken der bliver sunget noget i
> stil med:
Den hedder "Op I Høet"

Ove Bager/Fynsk Harmoniforvirring, 1978

Solen den skinner og skoven står brud
- nu er der sommer i luften
ja, lille Trine har majet sig ud,
så jeg har helt tabt fornuften
og jeg husker så tit, da vi hø kørte hjem
- da sang vi med fynd og med klem:

Omkvæd.:
Op i høet med dig, lille Trine
- du ka' råbe og skrige og hvine
li'så meg't som du vil, for når jeg kommer til,
så'r det mig, der bestemmer hvordan det går til.

Resten kan du finde på biblioteket

--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Heureka

Dato : 18-11-02 17:51

Tusinde tak for jeres hjælp - glæder mig til at høre nummeret igen :)