Kopisikrede CD'ere
Fra : Birger Holm-Jensen

Dato : 17-11-02 11:00

Som én af de lovlydige kopister, der kun laver kopier til bilen og mikser
MP3 CD'ere til mine fester er det selvfølgelig irriterende (omend meget
forståeligt) at pladeselskaberne i stigende grad kopisikrer deres CD'ere.
Senest har jeg købt Celine Dion, Ace of Base mfl. som computeren ikke vil
tage.

Hvem kender et trick til at få PC'eren til at tage dem?

Mvh.

Birger

Fra : Michael Bach

Dato : 17-11-02 11:33

Hvem kender et trick til at få PC'eren til at tage dem?

> Mvh.
>
> Birger

Du kan kigge ind på http://www.sikkopi.dk/ hvor du bl.a. kan se reglerne for
kopiering og der er forslag til nogle programmer som kan hjælpe dig.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-11-02 11:50

Birger Holm-Jensen wrote:

> [...]
> tage.
>
> Hvem kender et trick til at få PC'eren til at tage dem?

Hvis du har et traditionelt stereoanlæg, kan du forbinde det med
computeren. Du kan så afspille en hvilken som helst cd i anlægget og
optage den på computeren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter E K

Dato : 17-11-02 18:37

> Hvis du har et traditionelt stereoanlæg, kan du forbinde det med
> computeren. Du kan så afspille en hvilken som helst cd i anlægget og
> optage den på computeren.

Ja, eller bare sætte pladen til at spille, og så optage via mic. i pc

Fra : Martin Seebach

Dato : 17-11-02 21:49

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> wrote in message

CD'ere.

> Hvis du har et traditionelt stereoanlæg, kan du forbinde det med
> computeren. Du kan så afspille en hvilken som helst cd i anlægget og
> optage den på computeren.

Tricket har må jeg være at lave en perfekt digital kopi..

Jeg har ikke prøvet dette, da min computer og benævnte afspiller står i hver
sin by - men vil det virke?:

Jeg har et lydkort med digital (toslink) i/o og en Phillips DVD-afspiller
med ditto output som afspiller både Kent og Shakira fine - hvis man
forbinder disse, vil man så kunne få den ønskede kopi?

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 18-11-02 00:09

"Martin Seebach" <martin-nospam@g-bach.dk> wrote in message
> Jeg har et lydkort med digital (toslink) i/o og en Phillips DVD-afspiller
> med ditto output som afspiller både Kent og Shakira fine - hvis man
> forbinder disse, vil man så kunne få den ønskede kopi?

Det skulle man mene, ja. Du sætter bare en optager (f.eks. cool edit) til at
optage lyden fra din optiske indgang. Muligvis vil den brokke sig over noget
med en copyright bit, men det tror jeg ikke.

Det er klart en bedre løsning end at skulle til at fuske med noget
analog-optagelse, selvom det stadig havde været det optimale at kunne rippe
direkte.

/Nikolaj

Fra : Soren Bovbjerg

Dato : 19-11-02 08:02

Nikolaj Borg wrote:
> [...]
> optage lyden fra din optiske indgang. Muligvis vil den brokke sig over noget
> med en copyright bit, men det tror jeg ikke.

Hvis I vil tage en 'perfekt' digital kopi på denne måde skal I lige
sikre Jer, at I ikke bruger et Creative - eller andet AC97 - lydkort, da
disse kort resampler jeres 44.1 signal til 48kHz og tilbage til 44.1kHz.

/Søren

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-11-02 21:48

Soren Bovbjerg wrote:
> Hvis I vil tage en 'perfekt' digital kopi på denne måde skal I lige
> sikre Jer, at I ikke bruger et Creative - eller andet AC97 - lydkort, da
> disse kort resampler jeres 44.1 signal til 48kHz og tilbage til 44.1kHz.

Jeg er i forvejen ikke fan af Creative, hvis Roland lavede driver til
mit RAP-10 så sad det stadig i maskinen, blot synes jeg dog det lyder
helt horribelt.

Har du et bud på en side hvor man tester lydkort med henblik på
lydkvalitet og ikke bare 3D lyd?

Mvh

Bruno

Fra : Morten Hansen

Dato : 19-11-02 14:14

"Birger Holm-Jensen" <bhj@postman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tage.
>
> Hvem kender et trick til at få PC'eren til at tage dem?

Optag som MP3 - med f.eks Musicmatch
Lav derefter en Audio CD med f.eks Easy CD creator,
hvor du bruger de filer du lige optog.
Det virkede fint for mig - med omtalte Celine Dion CD.

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Birger Holm-Jensen

Dato : 25-11-02 17:29

> [...]
> Lav derefter en Audio CD med f.eks Easy CD creator,
> hvor du bruger de filer du lige optog.
> Det virkede fint for mig - med omtalte Celine Dion CD.

Jeg tror det er mine drev, som er problemet for hverken i brænderen eller
DVD drevet kan jeg få adgang til nogen af filerne på CD'en. Drevene står
bare og "snurrer" i flere minutter og der sket intet (samme situation i
Stifinderen).

Birger Holm
bhj@postman.dk

Fra : Morten Hansen

Dato : 26-11-02 08:32

> [...]
> DVD drevet kan jeg få adgang til nogen af filerne på CD'en. Drevene står
> bare og "snurrer" i flere minutter og der sket intet (samme situation i

Kan du heller ikke høre CD'en på din PC ?

Hvis nej - så er der noget galt med enten CD eller drev.
Hvis jo - så kan du også optage som mp3...

--
Morten Hansen
BMW 735i