/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3460
miritdk 2521
10  Tri 2316
Hvad sker der ? Hjæælp !
Fra : Hagman


Dato : 16-11-02 21:20

Ok, jeg har et problem som jeg er ved at være godt træt af.
Min kones PC er:

AMD Athlon XP 1800+.
384 MB Ram (pc133).
Geforce 2 TI 64 MB DDR-Ram (PixelView).
80 GB Harddisk (1x60 + 1x20).
ECS K7S5A motherboard.
1 kabinet-køler.
350 W. strømforsyning.
16x DVD-drev.
2x2x4 Mitsumi CD-brænder.
2 USB-porte.
Tilsluttet 5 ports mini-hub - netværk.
Logitech Cordless mouse.
17" Amitech Monitor.
Amitech Multimedie-tastatur.
100 mbit netkort - Ethernal.


Den kører godt og stabilt, men kun som 1,1 Ghz, det er jo så fordi den står
som 100/100 i bios.
....og for at udnytte PC'en, skal man jo sætte den til 133/133, for at den
kan køre XP1800+.
Men, ligeså snart den er sat til 133/133 i bios, fryser den i spil efter
5-30 minutters spil !

Her er hvad jeg desperat har prøvet, for at løse problemet:
1. Geninstalleret WinXP Pro - DK - Hjalp ikke.
2. Købt en ny harddisk, Seagate 60 BG 7200 rpm - Hjalp ikke.
3. Prøvet med 4 forskellige PSU'er, bl.a. en dyr 400 W. - Hjalp ikke.
4. Har sat en Zalman kølerprofil på Northbridgen - Hjalp ikke.

Så er det jeg spørger:
Er der nogen der kan kringle det problem !?!?!?!?



 
 
Michael Nielsen (16-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 16-11-02 21:38

Hagman wrote:
> Ok, jeg har et problem som jeg er ved at være godt træt af.
> Min kones PC er:
> Den kører godt og stabilt, men kun som 1,1 Ghz, det er jo så fordi
> den står som 100/100 i bios.
> ...og for at udnytte PC'en, skal man jo sætte den til 133/133, for at
> den kan køre XP1800+.
> Men, ligeså snart den er sat til 133/133 i bios, fryser den i spil
> efter 5-30 minutters spil !
>
> Her er hvad jeg desperat har prøvet, for at løse problemet:
> 1. Geninstalleret WinXP Pro - DK - Hjalp ikke.
> 2. Købt en ny harddisk, Seagate 60 BG 7200 rpm - Hjalp ikke.
> 3. Prøvet med 4 forskellige PSU'er, bl.a. en dyr 400 W. - Hjalp ikke.
> 4. Har sat en Zalman kølerprofil på Northbridgen - Hjalp ikke.
>
> Så er det jeg spørger:
> Er der nogen der kan kringle det problem !?!?!?!?

Har du målt temperaturen på processoren? Jeg vil gætte på den bliver for
varm

-Michael

PS Har du en 400w PSU du skal have solgt?



Henrik (16-11-2002)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 16-11-02 22:19


"Hagman" <hagman00001931@hotmail.com> wrote in message
news:3dd6a8b0$1$820$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Ok, jeg har et problem som jeg er ved at være godt træt af.
> Min kones PC er:
>
> AMD Athlon XP 1800+.
> 384 MB Ram (pc133).
> Geforce 2 TI 64 MB DDR-Ram (PixelView).
> 80 GB Harddisk (1x60 + 1x20).
> ECS K7S5A motherboard.
> 1 kabinet-køler.
> 350 W. strømforsyning.
> 16x DVD-drev.
> 2x2x4 Mitsumi CD-brænder.
> 2 USB-porte.
> Tilsluttet 5 ports mini-hub - netværk.
> Logitech Cordless mouse.
> 17" Amitech Monitor.
> Amitech Multimedie-tastatur.
> 100 mbit netkort - Ethernal.
>
>
> Den kører godt og stabilt, men kun som 1,1 Ghz, det er jo så fordi den
står
> som 100/100 i bios.
> ...og for at udnytte PC'en, skal man jo sætte den til 133/133, for at den
> kan køre XP1800+.
> Men, ligeså snart den er sat til 133/133 i bios, fryser den i spil efter
> 5-30 minutters spil !
>
> Her er hvad jeg desperat har prøvet, for at løse problemet:
> 1. Geninstalleret WinXP Pro - DK - Hjalp ikke.
> 2. Købt en ny harddisk, Seagate 60 BG 7200 rpm - Hjalp ikke.
> 3. Prøvet med 4 forskellige PSU'er, bl.a. en dyr 400 W. - Hjalp ikke.
> 4. Har sat en Zalman kølerprofil på Northbridgen - Hjalp ikke.
>
> Så er det jeg spørger:
> Er der nogen der kan kringle det problem !?!?!?!?
>

Jeg har en kammerat der har nøjagtigt det samme problem, det er vist en XP
1700 han har og når han kører 100/100 virker det fint men så snart han
sætter den op på 133/133 crasher den efter ca. 5 min. og det er når han
spiller.

Hans system er også med XP processor og ECS bundkort.

Det lugter lidt af hardware problemer med ECS

Mvh
Henrik



[BugZ]Zod (17-11-2002)
Kommentar
Fra : [BugZ]Zod


Dato : 17-11-02 00:17

Hej med jer.

Jeg hvad der er galt , jeg har selv haft samme problem.

Det er fordi der blev smidt nogle udgaver af XP1700 og XP1800 på
markedet med den fejl at de blev sindsyg varme.Og det kan ikke løses
med at sætte en køle på , med mindre man har vandkøling på.


Der er kun en løsning på det problem og det er at smide den retur til
firmaet. og få byttet den.

Det er sgu heller ikke sjovt med en CPU der skal have en Diesel motor
drevet køler , som larmer som lort.

Byt den og monter en god lydsvag køler.

/Zod




On Sat, 16 Nov 2002 22:18:56 +0100, "Henrik"
<sahl@THISsnapsANDTHIS.dk> wrote:

>
>"Hagman" <hagman00001931@hotmail.com> wrote in message
>news:3dd6a8b0$1$820$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>> Ok, jeg har et problem som jeg er ved at være godt træt af.
>> Min kones PC er:
>>
>> AMD Athlon XP 1800+.
>> 384 MB Ram (pc133).
>> Geforce 2 TI 64 MB DDR-Ram (PixelView).
>> 80 GB Harddisk (1x60 + 1x20).
>> ECS K7S5A motherboard.
>> 1 kabinet-køler.
>> 350 W. strømforsyning.
>> 16x DVD-drev.
>> 2x2x4 Mitsumi CD-brænder.
>> 2 USB-porte.
>> Tilsluttet 5 ports mini-hub - netværk.
>> Logitech Cordless mouse.
>> 17" Amitech Monitor.
>> Amitech Multimedie-tastatur.
>> 100 mbit netkort - Ethernal.
>>
>>
>> Den kører godt og stabilt, men kun som 1,1 Ghz, det er jo så fordi den
>står
>> som 100/100 i bios.
>> ...og for at udnytte PC'en, skal man jo sætte den til 133/133, for at den
>> kan køre XP1800+.
>> Men, ligeså snart den er sat til 133/133 i bios, fryser den i spil efter
>> 5-30 minutters spil !
>>
>> Her er hvad jeg desperat har prøvet, for at løse problemet:
>> 1. Geninstalleret WinXP Pro - DK - Hjalp ikke.
>> 2. Købt en ny harddisk, Seagate 60 BG 7200 rpm - Hjalp ikke.
>> 3. Prøvet med 4 forskellige PSU'er, bl.a. en dyr 400 W. - Hjalp ikke.
>> 4. Har sat en Zalman kølerprofil på Northbridgen - Hjalp ikke.
>>
>> Så er det jeg spørger:
>> Er der nogen der kan kringle det problem !?!?!?!?
>>
>
>Jeg har en kammerat der har nøjagtigt det samme problem, det er vist en XP
>1700 han har og når han kører 100/100 virker det fint men så snart han
>sætter den op på 133/133 crasher den efter ca. 5 min. og det er når han
>spiller.
>
>Hans system er også med XP processor og ECS bundkort.
>
>Det lugter lidt af hardware problemer med ECS
>
>Mvh
>Henrik
>


Seth (17-11-2002)
Kommentar
Fra : Seth


Dato : 17-11-02 00:36


"Hagman" <hagman00001931@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3dd6a8b0$1$820$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
<snip>
> Så er det jeg spørger:
> Er der nogen der kan kringle det problem !?!?!?!?
</snip>

Synes du skal prøve en bios opdatering (hvis den ikke er up to
date).....kender flere som har fået fixet det problem på den måde.

Seth



[4130] Co@ch (17-11-2002)
Kommentar
Fra : [4130] Co@ch


Dato : 17-11-02 14:35

Hej

Det ved jeg godt hvad fejler.

ECS K7S5A er dårlig til at køre SDram, hvis du bruger begge slots.
Der er kun en ting der kan løse dit problem = Sæt en 256 eller 512 DDRram på
boardet og det er 100% sikkert at det virker.
Og tro mig, jeg snakker af erfaring. Har snart prøvet det så mange gange med
lige netop dette board.
Det er billigt, det board, og det er sgu heller ikke bedre.

Mvh
Bri@n



James Olsen (17-11-2002)
Kommentar
Fra : James Olsen


Dato : 17-11-02 20:36

"[4130] Co@ch" <coach@_fjern_tdcspace.dk> wrote in message
news:3dd79b02$0$2496$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Det ved jeg godt hvad fejler.
>
> ECS K7S5A er dårlig til at køre SDram, hvis du bruger begge slots.
> Der er kun en ting der kan løse dit problem = Sæt en 256 eller 512 DDRram

> boardet og det er 100% sikkert at det virker.
> Og tro mig, jeg snakker af erfaring. Har snart prøvet det så mange gange
med
> lige netop dette board.
> Det er billigt, det board, og det er sgu heller ikke bedre.
>
> Mvh
> Bri@n
>

Da det kom frem var det det bedste motherboard man kunne købe for penge IMO.
Jeg har selv et og har bygget flere pc'er med netop sådan et board!

Mvh
James.



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.419 / Virus Database: 235 - Release Date: 13-11-2002



[4130] Co@ch (18-11-2002)
Kommentar
Fra : [4130] Co@ch


Dato : 18-11-02 21:00

Ja, men når du har prøvet de første 50 forskellige boards, finder du ud af
at det ligger bagest i "kvalitetskøen"

Men det er udmærket hvis man bare forstår at udnytte boardet optimalt. dvs.
bla. at bruge DDRram

mvh
Bri@n




James Olsen (18-11-2002)
Kommentar
Fra : James Olsen


Dato : 18-11-02 21:30

"[4130] Co@ch" <coach@_fjern_tdcspace.dk> wrote in message
news:3dd946ad$0$5074$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja, men når du har prøvet de første 50 forskellige boards, finder du ud af
> at det ligger bagest i "kvalitetskøen"
>

Vrøvl!

> Men det er udmærket hvis man bare forstår at udnytte boardet optimalt.
dvs.
> bla. at bruge DDRram
>

Det siger vel ligesom sig selv!

Mvh
James.



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.419 / Virus Database: 235 - Release Date: 13-11-2002



Henrik (18-11-2002)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 18-11-02 19:13


"[4130] Co@ch" <coach@_fjern_tdcspace.dk> wrote in message
news:3dd79b02$0$2496$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Det ved jeg godt hvad fejler.
>
> ECS K7S5A er dårlig til at køre SDram, hvis du bruger begge slots.
> Der er kun en ting der kan løse dit problem = Sæt en 256 eller 512 DDRram

> boardet og det er 100% sikkert at det virker.
> Og tro mig, jeg snakker af erfaring. Har snart prøvet det så mange gange
med
> lige netop dette board.
> Det er billigt, det board, og det er sgu heller ikke bedre.
>
> Mvh
> Bri@n
>
Mine kammerats fejl sker netop med en enkelt 256mb DDR-ram klods, så den
teori holder vist ikke.

Mvh
Henrik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste