trådløs stegetermometer
Fra : SB

Dato : 16-11-02 17:33

Jeg kan mindes at have set man kan få et sådan, kan bare ikke huske hvem der
var der havde dem til salg.
For os der nu grille på denne tid af året, ville det være smart om man slap
for at lukke varmen ud hver gang man skal se temp. på stegen.
Nogen herinde der ved hvor man kan købe det?

Søren

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 16-11-02 17:48

Hej Søren

SB <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en
> [...]
slap
> for at lukke varmen ud hver gang man skal se temp. på stegen.
> Nogen herinde der ved hvor man kan købe det?

Jeg ved desværre ikke hvor man kan købe sådanne et, men hvad med et
elektrisk stegetermometer, der stikker du jo pinden ind i stegen, og
tilslutter ledningen til termometeret uden for ovnen/grillen ( håber du
forstår min beskrivelse, ved ellers ikke rigtig hvordan jeg skal forklare
det ), indtaster hvor mange grader stegen skal ha' det tykkeste sted, og
når det så er nået, bipper den. Og tro mig, man får ALTID et godt resultat,
og du behøver ikke åbne til stegen, du kan blot kigge på termometeret, og se
hvor mange grader der mangler.

Håber mit svar kunne bruges.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : SB

Dato : 16-11-02 21:21

> [...]
resultat,
> og du behøver ikke åbne til stegen, du kan blot kigge på termometeret, og

Hej Bolette.

Da en mulighed, men stadigvæk, så står grillen jo ikke lige uden for
terassedøren, faktisk står den i et halvskur her om vinteren, var jo en del
nemmere at sidde inde i stuen og følge steges gradeantal, frem for at skulle
ud og kigge og så især når det regner

Søren

Fra : Gerner

Dato : 16-11-02 21:42

On Sat, 16 Nov 2002 17:33:00 +0100, "SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> wrote in
dk.kultur.mad+drikke:

>Jeg kan mindes at have set man kan få et sådan, kan bare ikke huske hvem der
>var der havde dem til salg.

Trådløs, mener du elektronisk ? Alle stegetermometre jeg har set er enten et
termometer der måler temperaturen med en viser og står på stegepladen, den anden
jeg har set har samme type viser, men stukket ned i kødet.

Så kikker man ind i ovnen gennem vinduet og ser hvad temperaturen er.

De er trådløse.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Svend Åge Sørensen

Dato : 17-11-02 13:06

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
slap
> for at lukke varmen ud hver gang man skal se temp. på stegen.
> Nogen herinde der ved hvor man kan købe det?

Jeg ville ikke ret gerne være elektronik eller batteri i omgivelser omkring
250 grader C!

hilsen

Svend

Fra : Gerner

Dato : 17-11-02 17:42

On Sun, 17 Nov 2002 13:05:41 +0100, "Svend Åge Sørensen" <svaage@post7.tele.dk>
> [...]

>slap

>Jeg ville ikke ret gerne være elektronik eller batteri i omgivelser omkring

1. der findes elektroniske komponenter der kan tåle mere end det.
2. man kan sagtens skabe et elektromagnetisk felt uden batteri.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ole Tranberg

Dato : 17-11-02 14:09

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev:

> Jeg kan mindes at have set man kan få et sådan, kan bare ikke huske hvem der
> var der havde dem til salg.

Jeg har fundet et på nettet, det kan købes for $49.99 plus forsendelse
vil jeg tro.
<URL:http://www.bbq-grill-smokers.com/BBQ-Accessories.html>

> For os der nu grille på denne tid af året, ville det være smart om man slap
> for at lukke varmen ud hver gang man skal se temp. på stegen.
> Nogen herinde der ved hvor man kan købe det?

Ovenstående sætning virker ellers ret tydelig, men det lader til at
den er let at misforstå

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : SB

Dato : 17-11-02 17:02

"Ole Tranberg" <olebole@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> <URL:http://www.bbq-grill-smokers.com/BBQ-Accessories.html>

> Ovenstående sætning virker ellers ret tydelig, men det lader til at

Hej Ole

Takker, da jeg så det kom jeg i tanke om hvem det var der solgte dem
Det er jo gourmani, de kan fakisk fåes herhjemme
hvis andre er interesseret kan i kigge på www.gourmani.dk under grill
tilbehør

Søren

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-11-02 18:39

"Ole Tranberg" <olebole@nospam.dk> wrote in message

> Jeg har fundet et på nettet, det kan købes for $49.99 plus forsendelse
> vil jeg tro.
> <URL:http://www.bbq-grill-smokers.com/BBQ-Accessories.html>

Fantastisk verden vi lever i. Nu mangler vi bare at det har egen IP og
benytter IEEE 803.11 og kryptering .

vh
Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-11-02 18:39

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-11-02 17:49

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> writes:

> [...]
> for at lukke varmen ud hver gang man skal se temp. på stegen.
> Nogen herinde der ved hvor man kan købe det?

Min (nørdede) mands kommentar var: Køb da et webcam! Så er det bare at
bruge et almindeligt stegetermometer med displayet udenfor, ret
kameraet mod det og så kan naboen se på internettet hvornår maden er
ved at være klar. Kan også anbefales hvis arbejdspladsen ligger i
nærheden.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik