mad uden æg
Fra : René Jensen

Dato : 15-11-02 17:39

Min søn er allergisk overfor æg, og i denne tid som nærmer sig julen med
hastige skridt,
søger jeg en opskrift på æbleskiver uden æg.
Er der nogen som kan hjælpe mig ?

Sandie

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 16-11-02 03:43

"René Jensen" <rene.jensen@sport.dk> skrev i en meddelelse:
> Min søn er allergisk overfor æg, og i denne tid som nærmer sig julen
> med hastige skridt,
> søger jeg en opskrift på æbleskiver uden æg.
> Er der nogen som kan hjælpe mig ?

Prøv evt. at se tråden omkring d. 10 okt 2001, Pladekage uden æg.
Der er ligeledes en opskrift på æbleskiver u/æg fra Kim Juul.
http://shorterlink.com/?QOOYLG

Ellers er her et godt alternativt råd..

Æg-erstatning:
2 skefulde tør, ren sne kan bruges i stedet for æg i dej.
Kom dem i, lige før dejen bages. -Vupti!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Søgning efter tidligere indlæg i dk.kultur.mad+drikke:
http://groups.google.com/groups?oi=djq&as_ugroup=dk.kultur.mad%2Bdrikk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-11-02 07:46

Peter W. Bosse skrev:

> Ellers er her et godt alternativt råd..
>
> Æg-erstatning:
> 2 skefulde tør, ren sne kan bruges i stedet for æg i dej.
> Kom dem i, lige før dejen bages. -Vupti!

Jeg har et andet alternativt råd som jeg har set tit, men ikke
prøvet selv. Man skulle kunne erstatte 1 æg med 1 spsk malede
hørfrø (kaffemøllen er fremragende til den slags - jeg maler
hørfrø på min hver dag) og 3-4 spsk vand. Lad det stå i 10
minutter inden brug.

// Klaus

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-11-02 09:48

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@get2net.dk> writes:

> Ellers er her et godt alternativt råd..
>
> Æg-erstatning:
> 2 skefulde tør, ren sne kan bruges i stedet for æg i dej.
> Kom dem i, lige før dejen bages. -Vupti!

Nu kan jeg ikke lige huske min opskrift på æbleskiver, men hvis der
kun skal et enkelt æg i en ret, kan man ofte erstatte det af 1/2 dl
vand tilsat en spiseskefuld eddike. Jeg har ikke af prøvet det på
æbleskiver, men det virker fint i kager og gærdeje.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Gitte J. L.

Dato : 17-11-02 12:41

"René Jensen" <rene.jensen@sport.dk> wrote in message
> [...]
> hastige skridt,
> søger jeg en opskrift på æbleskiver uden æg.

Hvis der kun skal et æg i en opskrift, så plejer jeg at erstatte ægget med
en moset banan (eller også ignorerer jeg bare ægget i opskriften). Det går
fint med kager, men jeg har ingen erfaring med æbleskiver...
-Gitte