Slørhale flyder!!!???
Fra : Lasborg

Dato : 15-11-02 15:53

jeg har to slørhaler i en bowle, og det er fint nok, ingen problemer.

Problemet er at den ene flyder oven på. Hvis den svømmer, kan den holde
sig nede. Men nå den stopper flyder den til overfladen som en prop.

og den er altså ikke død

Nogen som kan hjælpe.

http://www.kandu.dk/

Fra : Tim Sørensen

Dato : 15-11-02 17:29

"Lasborg" <Lasborg.news@kandu.dk> wrote
> jeg har to slørhaler i en bowle, og det er fint nok, ingen problemer.
>
> Problemet er at den ene flyder oven på. Hvis den svømmer, kan den holde
> sig nede. Men nå den stopper flyder den til overfladen som en prop.

Nu er slørhaler jo nogle kunstige fisk, som ind i mellem har det med at
opføre sig underligt.
Det kan jo også ske at den er blevet skadet, eller dens svømmeblære er i
stykker.

Det har jeg oplevet 1 gang og der døde fisken desværre.

Du kan vidst ikke gøre ret meget andet end at vente og se hvd der sker.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-11-02 19:17

Tim Sørensen <someone@microsoft.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ar37bv$doq$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Det har jeg oplevet 1 gang og der døde fisken desværre.
>
> Du kan vidst ikke gøre ret meget andet end at vente og se hvd der sker.

Når en fisk får problemer med svømmeblæreren opfører de sig ikke som her
nævnt, her er det næsten
et problem at den flyder for godt.en fisk med svømmeblære problemmer, kan
som regel ikke holde sig oppe i
vandet, men synker så snart den står stille.

Slørhaler er kendt for at være itroligt forslugende, og det kan vel
skyldes at den har fået luft i tarmene.
Prøv derfor at undlade fodring i en dag eller 2, og hvis det ikke fjerner
problemmet, er der nok ikke megen
hjælp at hente ud over at slå den ned.

Carsten

Fra : Tim Sørensen

Dato : 15-11-02 21:00

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote
> [...]
> som regel ikke holde sig oppe i
> vandet, men synker så snart den står stille.
Okay - så langt tænkte jeg ikke.

> Slørhaler er kendt for at være itroligt forslugende....
Det vil jeg gerne skrive under på

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 15-11-02 21:31

Hvordan slår man en fisk ned?

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-11-02 23:22

Thomas Schreiber - stall.dk <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ar3lir$t8n$1@sunsite.dk...
> Hvordan slår man en fisk ned?

Fanger den op og hammer den ned i et hårdt gulv.

Nu ingen diskutioner om måder at aflive fisk på!!
For fisken dør aldeles øjeblikligt.

Carsten

Fra : Tim Sørensen

Dato : 16-11-02 01:29

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote
> Fanger den op og hammer den ned i et hårdt gulv.
Det bliver da noget svineri på gulvet!

Det er da mere hygieinisk at skære hovedet af den på et brædt!

> Nu ingen diskutioner om måder at aflive fisk på!!
Det slipper du ikke for!
Usenet er beregnet til det

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 16-11-02 10:00

Det var en joke. Det er jo ikke som om fisk går rundt oprejst.

Fra : Kong Kurt

Dato : 18-11-02 14:30

On Sat, 16 Nov 2002 10:00:25 +0100, "Thomas Schreiber - stall.dk"
<NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

>Det var en joke. Det er jo ikke som om fisk går rundt oprejst.

hmm.... hva' med søheste ?

--

Hilsen Kong Kurt

Musik til festen? www.2tykke.dk