Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus v3-dilemma - hurtig hjælp!
Fra : Ben Knudsen

Dato : 15-11-02 12:20

Jeg sidder i Vietnam (jo, sgu!) og en af mine venner er lige nu på vej til
Danmark. Hun har et par timer i Singapore lufthavn og her har hun spottet
et Ixus V3 til 3360 kroner - mere end 1300 under hvad det kan erhvervs for
i Danmark.
På arbejdet har vi et ixus v2 som jeg egentlig synes tager gode billeder.
Det eneste, der generer mig er hastigheden - det er nogle gange lidt
sløvt, når man trykker af.

Der er vel ikke nogen, som allerede har et Ixus v3, og kan sige noget om
hastigheden?

Inden for et par timer skal jeg tage stilling, og jeg er i syv sind

Mvh Ben

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 15-11-02 13:50

"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> skrev
> [...]
om
> hastigheden?
>
> Inden for et par timer skal jeg tage stilling, og jeg er i syv sind

Kameraet har jeg ikke, men V3'en benytter Canons nye DICIC processor,
som bl.a. skulle være noget hurtigere end den gamle, som sidder i V2'en.
I forhold til V2 er V3 jo 3 megapixel-kamera, hvilket betyder større
billeder. Større billeder tager lidt længere tid at lagre på CF-kortet.

Læs evt. på
http://www.canon-asia.com/products/digital_cameras/digiixusv3.html

mvh
Peter

Fra : Bjarne_H

Dato : 15-11-02 14:50

"Ben Knudsen" skrev d. 15-11-02 12:20 dette indlæg :
> [...]
> sløvt, når man trykker af.
>
> Der er vel ikke nogen, som allerede har et Ixus v3, og kan sige noget

Du kan læse om hvad flere mener om dette kamera via:
http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=canon_s230

Det får fremragende anmeldelser! Det er meget at spare 1.300 kr.; men
hvis du er i tvivl, burde du så ikke overveje at vente med at købe og
evt. købe i Danmark eller et land nærmere Danmark. Hvis du køber i
udlandet, skal du være opmærksom på eventuelle problemer med garanti og
reparation samt anden service og support.

Mvh
Bjarne

http://www.kandu.dk/

Fra : GiWeo

Dato : 15-11-02 17:36

Hejsa

>spottet

Og hvilket sprog er der så på displayet i kameraet ??

Sjove kinisiske/japanske tegn som man ikke forstår en dyt af.

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Bjarne_H

Dato : 15-11-02 15:10

> [...]
spottet
> et Ixus V3 til 3360 kroner - mere end 1300 under hvad det kan erhvervs
Lige en kommentar til prisen. Den vejledende pris i Danmark er p.t. kr.
4.399 og man kan p.t. købe det i Tyskland for 391€ omregnet ca. dkr.
3.650

Mvh
Bjarne

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 16-11-02 14:29

> for
> Lige en kommentar til prisen. Den vejledende pris i Danmark er p.t. kr.
> 4.399 og man kan p.t. købe det i Tyskland for 391? omregnet ca. dkr.
> 3.650

Nej, priserne på www.canon.dk er vejl. priser EXCL moms. Prisen incl. moms
er kr. 5.498,75 - altså en stor besparelse hvis det kan erhverves til 3.360
i Thailand. Hvad det så kan medføre af problemer at købe der skal jeg ikke
tage stilling til.

Men kan det fåes i tyskland til 3.650 er jeg da enig i at det nok var en
meget bedre ide end Thailand.

--
Henrik Hougaard
fam.hougaard@nospam.stofanet.dk

Fra : Ben Knudsen

Dato : 15-11-02 17:18

Bjarne_H.news@kandu.dk writes:
>Lige en kommentar til prisen. Den vejledende pris i Danmark er p.t. kr.
>4.399 og man kan p.t. købe det i Tyskland for 391€ omregnet ca. dkr.
>3.650

Så er jeg glad for, at jeg takkede nej. Tyskland er noget nemmere at
forholde sig til, og så kan jeg nå at læse nogle tests, før jeg køber.

Men tak for kommentarerne - det var et par hårde timer, hvor visa-kortet
virkelig brændte i lommen...

Mvh Ben