Navigator default
Fra : Storm

Dato : 15-11-02 09:58

Efter min jaguar-geninstallation får jeg ikke lov at vælge Navigator som
default browser.
Den er greyet ud når jeg forsøger at vælge.

Nogen forslag til løsning/grund?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-11-02 10:43

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16066&db=mac

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Storm

Dato : 16-11-02 18:02

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16066&db=mac

Tak, den er installeret, men jeg synes ikke det har nogen effekt.
Bruger du den selv?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-11-02 10:55

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Tak, den er installeret, men jeg synes ikke det har nogen effekt.
> Bruger du den selv?

Ja. Du vælger bare ikon -- men det kan da godt være, at lige præcis
Internet Explorer er så skide irriterende klistrende, at den ikke er til
at komme af med. Prøv at søg på Explorer på http://macosxhints.com
-- der er der et godt råd om netop dette.

Okay da, her ->

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20020918062256978

Fra : Storm

Dato : 18-11-02 09:00

> [...]
> at komme af med. Prøv at søg på Explorer på http://macosxhints.com
> -- der er der et godt råd om netop dette.

Jamen okay da, tak da.

Jeg havde set det råd her i gruppen, da jeg så tilbage for lignende
problemer.

Pyt, problemet er lille, faktisk er Navigator sat til standard, men jeg
har for eksempel downloaded en del filer fra htt/www.net-faq.dk/ til
off-line læsning. Dem kan jeg ikke få lov at åbne i andet end IE hverken
på den ene eller anden måde, og jeg kan ikke ændre noget i info-menuen.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-11-02 09:59

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jamen okay da, tak da.

He he

> [...]

> off-line læsning. Dem kan jeg ikke få lov at åbne i andet end IE hverken
> på den ene eller anden måde, og jeg kan ikke ændre noget i info-menuen.

Man har bare lyst til at bestemme over sin egen maskine, ikke? Hvorfor
er det altid microsoft der laver den slag #¤%&"?
- David

Det lyder besynderligt at du ikke kan ændre 'open with' i info menuen.
Og så 'change all'... Hm...

Fra : Storm

Dato : 18-11-02 17:01

> [...]
> er det altid microsoft der laver den slag #¤%&"?
>
> Det lyder besynderligt at du ikke kan ændre 'open with' i info menuen.

Nu prøvede jeg lige på et par stykker.
Hvis jeg vælger All Applications istedet for Recommended Applications
får jeg en advarsel med:

"It is not known if this application can open WAFF files".

Og så åbner den med noget tekst som er delvist ulæseligt.
Det er fra htt/www.net-faq.dk/ men måske har jeg gemt det forkert.
Pyt - Jeg ved nu heller ikke hvad WAFF files er.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-11-02 19:18

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Det er fra htt/www.net-faq.dk/ men måske har jeg gemt det forkert.
> Pyt - Jeg ved nu heller ikke hvad WAFF files er.

Argh... jeg tror du er et forkert sted henne. Det du taler om er open
dialoger, det jeg mener er æble+i på selve explorer filen, du vil åbne.
Her vælger du open with, og selvfølgelig Navigator (Chimera), og
derefter change all. Håber jeg ikke har misforstået dig.

Fra : Storm

Dato : 18-11-02 21:59

> [...]

> Her vælger du open with, og selvfølgelig Navigator (Chimera), og
> derefter change all. Håber jeg ikke har misforstået dig.

Argh... det har du. Det er jo der jeg er

<http://home19.inet.tele.dk/storms/openw.pdf>

Jeg fik ikke lov at vælge den, dog på nogle af filerne hvis jeg siger
All istedet for Recommended Application.

Pyt igen.

Egentlig forsøgte jeg mig med noget WebSucker eller WebDevil eller Adobe
Acrobat suck pages, men det funker ikke hvis det er noget php eller
lignen serverside - tror jeg - jeg kan ihvertfald ikke få det til at du.

Jeg læser det sgu da bare i IE - men ja, vi vil jo helst bestemme
selv.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 18-11-02 22:17

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Det er fra htt/www.net-faq.dk/ men måske har jeg gemt det forkert.
> Pyt - Jeg ved nu heller ikke hvad WAFF files er.

Det er fordi at WAFF er et IE dokumentformat et såkaldt webarkiv og det
kan selvfølgelig ikke læses af andre browserer end IE selv.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 19-11-02 09:23

> Det er fordi at WAFF er et IE dokumentformat et såkaldt webarkiv og det
> kan selvfølgelig ikke læses af andre browserer end IE selv.

Takker.
Jeg synes selvfølger i den forbindelse har det med at ændre sig
heldigvis.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 24-11-02 18:25

> Det er fordi at WAFF er et IE dokumentformat et såkaldt webarkiv og det
> kan selvfølgelig ikke læses af andre browserer end IE selv.

Nu har jeg lige kigget lidt nærmere på det i en
anden forbindelse, så jeg vender lige tilbage.

Smider jeg en arkiveret IE fil på "Super Get Info" får jeg:
TYPE: WAFF
Creator: MSIE

Når jeg arkiverer en Navigator fil og smider den på samme får jeg
ingenting oplyst her.

Hvis jeg smider navigator på "More Internet" ser jeg at Navigator har
CHIM som Creator kode, men hvad er Typen? Er det simpelthen HTML?
Eller har den også sit eget arkiveringsformat?

--

Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 24-11-02 20:18

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> TYPE: WAFF
> Creator: MSIE
>
> Når jeg arkiverer en Navigator fil og smider den på samme får jeg

Navigator gemmer en enkelt html fil og en mappe med grafikken.

> Hvis jeg smider navigator på "More Internet" ser jeg at Navigator har
> CHIM som Creator kode, men hvad er Typen?

Programmet Navigator har (som alle programmer) typen APPL! Jeg er ikke
helt sikker på at vi taler om det samme her, hvad er "More Internet"?

> Er det simpelthen HTML?
> Eller har den også sit eget arkiveringsformat?

Nej den gemmer som sagt i html!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 24-11-02 23:40

> Navigator gemmer en enkelt html fil og en mappe med grafikken.

Ja, det har du jo ret i. Det er vel default, og jeg kan så vælge at
gemme uden grafikken. Jeg troede faktisk jeg selv valgte det i IE, (web
archive eller html), men det kan jeg jo godt se ikke sker. I begge
tilfælde er det kun i en fil.

> Programmet Navigator har (som alle programmer) typen APPL! Jeg er ikke
> helt sikker på at vi taler om det samme her, hvad er "More Internet"?

Det var et af Davids forslag:
"This preference pane allows you to change your preferred "helper
application" for any of the Internet Protocols your machine is aware
of".

> Nej den gemmer som sagt i html!

OK, logisk nok, men det vil de to små værktøjer (More Internet og Super
Get Info) ikke ud med.

Jeg rodede med det igen fordi jeg bøvler med at åbne mine Stickies nemt
i OS X, og tænkte at jeg kunne få Stickies.tpl filerne til at åbnes
direkte hvis Type og Creator var kendte. Men tilsyneladende skal jeg
omkring Super Get Info hver gang.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-11-02 01:04

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> OK, logisk nok, men det vil de to små værktøjer (More Internet og Super
> Get Info) ikke ud med.

En helt almindelig Vis info i Finder havde fortalt dig dette!

> [...]
> i OS X, og tænkte at jeg kunne få Stickies.tpl filerne til at åbnes
> direkte hvis Type og Creator var kendte. Men tilsyneladende skal jeg

Huskesedler har ikke noget offentligt dokument format defineret.
StickiesDatabase skal ligge i ~/Users/Library. Hvis det er fordi du
gerne vil læse en anden database kan du importere dem i programmet
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 25-11-02 10:27

> En helt almindelig Vis info i Finder havde fortalt dig dette!

Den fortæller kke at navigator har CHIM som creator, der står jo at det
er et html dokument, jeg vidste så ikke, om det også var det samme som
type - nogle gange står der faktisk også APPL.

> Huskesedler har ikke noget offentligt dokument format defineret.
> StickiesDatabase skal ligge i ~/Users/Library. Hvis det er fordi du
> gerne vil læse en anden database kan du importere dem i programmet.

Tak, men så kan jeg ikke finde ud af at lægge noget ind i Stickies
Databasen.
Mine stickies, som jeg har hentet fra OS 9, kan jeg kun importere. Jeg
ville gerne have dem liggende i min DragThing menu, men sådan fungerer
det måske simpelthen ikke.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-11-02 15:12

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Mine stickies, som jeg har hentet fra OS 9, kan jeg kun importere. Jeg
> ville gerne have dem liggende i min DragThing menu, men sådan fungerer

Næh, Stickies fungerer kun ved at åbne programmet ligesom adressebogen,
iPhoto iCal, Mail osv. Alle åbne noter vil samtidig blive indlæst fra
databasen. Læg stickies programmet i din DragThing!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 26-11-02 20:42

> Næh, Stickies fungerer kun ved at åbne programmet ligesom adressebogen,
> iPhoto iCal, Mail osv. Alle åbne noter vil samtidig blive indlæst fra
> databasen.

Måske har jeg slettet noget jeg ikke skulle. Men hvordan geninstallerer
jeg det så igen?

Når jeg åbner Stickies kommer der én blank note frem, ikke andet. Mine
gamle stickies som jeg har importeret fra classic stickies kan jeg så
importere hvergang.

> Læg stickies programmet i din DragThing!

Ja, det har jeg også gjort.

_________________

Jeg prøvede lige en sidste gang.

Jeg skal jo ikke save, bare åbne en note fylde på - quitte programmet,
så er den der. Nu kan jeg godt se at det var det du prøvede at fortælle
mig, så tak for ihærdigheden
Jeg bruger dem flittigt, men de skal frem hurtigt og væk hurtigt igen.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-11-02 23:06

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg prøvede lige en sidste gang.
>
> Jeg skal jo ikke save, bare åbne en note fylde på - quitte programmet,
> så er den der. Nu kan jeg godt se at det var det du prøvede at fortælle
> mig, så tak for ihærdigheden

Det var begyndt at dæmre for mig at problemet lå heri!

> Jeg bruger dem flittigt, men de skal frem hurtigt og væk hurtigt igen.

Ja såmænd et ganske udemærket lille program. Kender du "Make New Sticky
Note. cmd-shift-Y" i servicemenuen?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 26-11-02 23:45

> Ja såmænd et ganske udemærket lille program. Kender du "Make New Sticky
> Note. cmd-shift-Y" i servicemenuen?

Smart, jeg kan se jeg ikke har været opmærksom på servicemenuen
overhovedet. Skulle man ikke kunne lægge en henvising i stickies?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-11-02 23:54

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Skulle man ikke kunne lægge en henvising i stickies?

Jeg er ikke helt med på hvad du mener?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 27-11-02 08:49

> Jeg er ikke helt med på hvad du mener?

På et tidspunkt mener jeg at ha' arbejdet med henvisninger i
huskesedlerne: Man lavede henvisninger på skrivebordet og trak dem over
i huskesedlerne. F.eks diske eller igangværende mapper.
Det kan jeg ikke nu. Husker jeg forkert?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-11-02 16:32

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> i huskesedlerne. F.eks diske eller igangværende mapper.
> Det kan jeg ikke nu. Husker jeg forkert?

Det ved jeg ikke, men jeg har aldrig forsøgt førend nu hvor det i
hvertfald ikke lader sig gøre!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-11-02 20:21

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Den er greyet ud når jeg forsøger at vælge.

Greyet - aj den har jeg ikke hørt før - jeg kalder det ghostet.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Storm

Dato : 24-11-02 23:40

> Greyet - aj den har jeg ikke hørt før - jeg kalder det ghostet.

Jeg troede ghostet var noget andet

--
Venlig hilsen
Nina Storm