Hvem har for alvor fortjent en dansk Musik~
Fra : Cali

Dato : 01-03-01 16:36

Swan Lee, hvis I spør' mig ...

Fra : Uffe Christensen

Dato : 01-03-01 19:07

Cali <Caligula_dk@usa.net> wrote in message
news:F%tn6.10510$dD.529920@twister.sunsite.dk...
> Swan Lee, hvis I spør' mig ...

Enig, men trioen kan først komme i betragtning til næste år.

UffeC

Fra : Daniel Andersen

Dato : 01-03-01 18:02

> Swan Lee, hvis I spør' mig ...

Tim Christensen hvis du spørger mig....

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 01-03-01 18:23

"Daniel Andersen" skrev i en meddelelse

> Tim Christensen hvis du spørger mig....

OK, men så spørge jeg dig....hvem kan komme i betragtning til en DMA?

- i øvrigt er jeg helt enig med dig. TC må for min skyld gerne for et par
stykekr af de der statuetter tidligere kendt under navnet "Grammy"....

Kåre
- der håber at en pris som bedste lorte udgivelse kommer på programmet næste
år. Her er et par der kunne være nommineret i år:

DJ Aligator
Small Talk
Sunzet
Aqua

for at nævne nogle af de nominerede i år, men Me&My kan komme med næste
år....

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-03-01 19:47

"Kåre Weng Madsen"
> - i øvrigt er jeg helt enig med dig. TC må for min skyld gerne for et par
> stykekr af de der statuetter tidligere kendt under navnet "Grammy"....

Øj, tror I ikke, de skulle have kaldt dem det i stedet for DMA?
-Musikprisen tidligere kendt som Dansk Grammy - nu:

/ \
| |
| |
|_| (hvordan ser en Gr^^^W DMA ud?)

> for at nævne nogle af de nominerede i år, men Me&My kan komme med næste
> år....

Sammen med de nye børnevidundere, der har lavet et cover af Danseorkestrets
gamle.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-03-01 15:57

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev:

> "Kåre Weng Madsen"
>
> Øj, tror I ikke, de skulle have kaldt dem det i stedet for DMA?
> -Musikprisen tidligere kendt som Dansk Grammy - nu:

Ikke forstået.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 02-03-01 16:42

"Mark Thomas Gazel" skrev i en meddelelse

> Ikke forstået.

Den er ellers ikke så svær: Den amerikanske Grammy har via den danske
højesteret afgjort, at Musikprisen tidligere kendt som Dansk Grammy ikke
længere må hed Grammy. Derfor hedder det nu Danish Music Awards - herefter
foreslår undertegnede med støtte af den gode Peter Brandt Nielsen, at kalde
prisen, der ellers nu bliver kaldt DMA (som er en forkortelse af hele
titlen, se ovenfor) for Musikprisen tidligere kendt som Dansk Grammy med en
slet skjult intertekstuel henvisning til Prince, der pga. andre
rettighedsstridigheder skiftede navn fra Prince til The Symbol formerly
known as Prince. Parallenen er derfor slående. Og da de fleste sikkert i
mange år fremover "bare" vil kalde DMA for Grammy, ja så er det jo
nærliggende......

Håber det er forklaring nok

Kåre
- der gerne skærer noget ud i pap, da han ofte selv har brug for det....

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-03-01 19:18

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> skrev:

> [...]
> known as Prince. Parallenen er derfor slående. Og da de fleste sikkert i
> mange år fremover "bare" vil kalde DMA for Grammy, ja så er det jo

Jeg er (nu) med på Prince-hentydningen og vidste også det
med navneskiftet og grunden, men Peter fik sig formuleret lidt knudret
og jeg fangede ikke, at det var det han mente, at den skulle
hedde "prisen der tidligere var kendt som Dansk Grammy".

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 02-03-01 19:49

> [...]

> og jeg fangede ikke, at det var det han mente, at den skulle
> hedde "prisen der tidligere var kendt som Dansk Grammy".

Det anede mig nu også, men man skal jo benytte enhver lejlighed til at
nedgøre andre og fremhæve sin egen viden og andres uvidenhed ved enhver
given chance - så det gjorde jeg....

Apropos - hvorfor har de dog ikke givet Prisen tidlere kendt som Dansk
Grammy et andet navn? Jeg har tidligere plæderet for at DMA var et OK valg,
men egentlig tror jeg godt man kunne have fundet på noget smartere....

Nogen der har nogle forslag?

Kåre

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-03-01 20:33

> Det anede mig nu også, men man skal jo benytte enhver lejlighed til at
> nedgøre andre og fremhæve sin egen viden og andres uvidenhed ved enhver
> given chance - så det gjorde jeg....

Det skal man naturligvis også, he, he.

> Apropos - hvorfor har de dog ikke givet Prisen tidlere kendt som Dansk
> Grammy et andet navn? Jeg har tidligere plæderet for at DMA var et OK valg,
> men egentlig tror jeg godt man kunne have fundet på noget smartere....

Jeg har altid synes, at det var kikset den hed Grammy, da det ikke
er et dansk ord for det første, og for det andet, fordi det er
en institution i USA. Det var dømt til alt blive mindre heldigt
at prøve at ligne det amerikanske.

> Nogen der har nogle forslag?

Hvorfor ikke navngive den efter en institution i dansk musik på
linje med Bodil og Robert?

Hvad med en Carl efter Carl Nielsen.
En Leo efter Leo Mathisen.
osv.

Der er da sikkert én afdød legende, der har betydet meget for
dansk musikliv i bred forstand.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-03-01 01:24

"Mark Thomas Gazel"
> [...]
> er et dansk ord for det første, og for det andet, fordi det er
> en institution i USA. Det var dømt til alt blive mindre heldigt

Sådan set enig.

> Hvorfor ikke navngive den efter en institution i dansk musik på
> linje med Bodil og Robert?

Jeg har leget med tanken. Der er måske ikke ligefrem stribevis af navne,
der byder sig, men Carl, som du foreslår, er da udmærket. Hvis personen
ikke behøvede at være død (det er Bodilerne jo ikke), kunne den hedde
Sebastian (det lyder bare meget godt) eller en Fabricius (Bent ville ligesom
lyde dumt.

Som et enklere alternativ til den engelske titel kunne man bare kalde den
Den Danske Musikpris. Hvis I så tænker: det lyder da tosset, kedeligt,
anonymt eller ikke helt smart nok - så vil jeg spørge, om der ikke gælder det
samme på engelsk?

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Ronja

Dato : 03-03-01 02:26

Jeg vil også helt klart stemme for en dansk betegnelse for prisen,, Hvorfor
skal den hedde noget udenlandsk?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-03-01 11:50

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev:

[Grammy-navnet]

> [...]
> Sebastian (det lyder bare meget godt) eller en Fabricius (Bent ville ligesom

Jeg tænkte på Bent og vragede ham af samme årsag, men Fabricius
lyder da smukt. Og han har jo leveret musik til den danske
sangskat i både film, musicals, plader etc. mens Carl jo er
klassisk musiker. Spørgsmål, hvad står navnene på priserne
egentlig for?

Bodil - Bodil Kjær er det ikke?
Robert - ???
Jeppe - Formodentlig fra Jeppe på bjerget

> [...]
> anonymt eller ikke helt smart nok - så vil jeg spørge, om der ikke gælder det

Jo, men det virker altså at kalde det noget helt nede på jorden:

En Palme
En Bjørn
En Oscar
etc.

De har sikkert nogle fine navne, men hvem husker det.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 04-03-01 12:31

On Sat, 03 Mar 2001 10:49:42 GMT, "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
wrote:

<SNIP>
>Spørgsmål, hvad står navnene på priserne
>egentlig for?
>
>Bodil - Bodil Kjær er det ikke?
<SNIP>

Bodil Ipsen, mener jeg.

Fra : Christina Estrup

Dato : 05-03-01 10:33

Lasse Rimmer wrote:

> On Sat, 03 Mar 2001 10:49:42 GMT, "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
> wrote:
>
> <SNIP>

> <SNIP>
>
> Bodil Ipsen, mener jeg.

Bodil-prisen er ifølge www.filmkritik.dk opkaldt efter både Bodil Kjer
og Bodil Ipsen.

mvh
Christina

--
I wish I was in Wellington, the cafes and the bars,
The music and the theatre and the old cable cars

The Mutton Birds - "Wellington"

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-03-01 13:49

"Mark Thomas Gazel"
> Og han har jo leveret musik til den danske
> sangskat i både film, musicals, plader etc. mens Carl jo er
> klassisk musiker.

Ja. Ang. Carl ville det måske være malplaceret at give sådan en til en
moderne populærmusiker? Nu er prisoverrækkelserne jo delt op i flere
afdelinger. Hvis de skulle have samme navn, kunne Carl godt gå, men
de (pop, klassisk, jazz) kunne også få forskellige priser.

Bodil Kjer og Bodil Ipsen. Se også http://www.filmkritik.dk/bodil.html

Vistnok opkaldt efter skaberen af statuetten. Se også http://www.filmakademiet.dk

> De har sikkert nogle fine navne, men hvem husker det.

Du har ret.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 03-03-01 14:43

"Peter Brandt Nielsen" skrev i en meddelelse

> Sebastian (det lyder bare meget godt) eller en Fabricius (Bent ville
ligesom
> lyde dumt.

Fabricius er et godt navn. Det lyder eksklusivt og mystisk nok til at kunne
være en fornem pris. Sprøgsmålet er bare, om Bent F har betydet så meget for
dansk musik, at det kan retfærdiggøres at opkalde en pris efter ham. Og det
ville sgu også være blasfemi at give f.eks. Cartoons eller Smal Talk en
Fabrisius... Men skal det være en person der ligger navn til at det klart
et af de bedste bud...

Men hvad med at holde fast i Den Dansk Musikpris, så kunne statuetten hedder
damu. Måske lidt primitivt blot at tage første stavelse i de to sidste ord,
men smag lige på det... en damu statuette. En damu for årets bedste
album....ja det er da et forslag, men det kan godt være, at Fabricius er
bedre....

Kåre

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-03-01 12:47

"Kåre Weng Madsen"
> [...]
> være en fornem pris. Sprøgsmålet er bare, om Bent F har betydet så meget for
> dansk musik, at det kan retfærdiggøres at opkalde en pris efter ham.

Tjo, mon ikke? Det er vel svært at opstille en person eller flere, som har været
altafgørende for udviklingen af dansk (populær)musik. Det meste inspiration er
vel kommet udefra.

> ville sgu også være blasfemi at give f.eks. Cartoons eller Smal Talk en
> Fabrisius...

Så må de jo lade være at få en. Det kan vel ikke være det store offer! (Jeg
ved godt, Cartoons har fået en, men jeg har altid syntes, det var noget mærkeligt
noget med den eksportpris. I det hele taget kan der godt laves lidt om inden for
kategorierne).

> [...]
> damu. Måske lidt primitivt blot at tage første stavelse i de to sidste ord,
> men smag lige på det... en damu statuette. En damu for årets bedste

Det er ikke dårligt. Men det er måske alligevel sjovere med et navn.

Fra : Erik Mortensen

Dato : 02-03-01 10:34

Daniel Andersen <bluwduch@wanadoo.dk> wrote:

> Tim Christensen hvis du spørger mig....

Nej, nej nej. Blue Foundation, uden tvivl.
Bedste album, bedste nye navn, bedste gruppe, bedste hip-hop, bedste...
nu kan jeg ikke flere kategorier.

Erik

Fra : Daniel Andersen

Dato : 02-03-01 13:33

> Nej, nej nej. Blue Foundation, uden tvivl.
> Bedste album, bedste nye navn, bedste gruppe, bedste hip-hop, bedste...
> nu kan jeg ikke flere kategorier.

Hip-Hop ???... Ja hvis man er til den slags. Synes bare ikke det er holdbart
nok!!

Fra : Hans Pedersen

Dato : 02-03-01 23:09

On Fri, 2 Mar 2001 13:32:34 +0100, "Daniel Andersen"
<bluwduch@wanadoo.dk> wrote:

>Synes bare ikke det er holdbart
>nok!!

Jeg er helt enig. Der er ikke meget musik i sådan noget. Er også selv
til "håndspillet" og mere talentfuldt/kreativt elektronisk baseret
musik som eksempelvis Moby.

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-03-01 15:57

"Daniel Andersen" <bluwduch@wanadoo.dk> skrev:

> Tim Christensen hvis du spørger mig....

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-03-01 17:38

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.

Kan jeg få jer til at begrunde, hvad der er så fedt ved den nye TC-plade?
Personligt synes jeg at den minder ufatteligt meget om Rotator, både lyd- og
indholdsmæssigt. Hvad er det fantastiske, nye, ved hans plade?

/Nikolaj

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-03-01 19:18

"nikolaj borg" <nikolSPAM@jborg.dk> skrev:

> [...]
> Personligt synes jeg at den minder ufatteligt meget om Rotator, både lyd- og
> indholdsmæssigt. Hvad er det fantastiske, nye, ved hans plade?

Intet. Han er bare én af de få danske musikere med international
sound og (åbenbart) mange gode hits i ærmet. Det skal anerkendes,
så han fortsætter i samme stil.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Hanne

Dato : 03-03-01 00:32

nikolaj borg <nikolSPAM@jborg.dk> skrev i en

> Personligt synes jeg at den minder ufatteligt meget om Rotator, både
lyd- og
> indholdsmæssigt. Hvad er det fantastiske, nye, ved hans plade?

Enig. jeg har hørt den i aften og der er da intet nyt i den. Det skulle
da lige være det der stille nummer..........øhhhh, jeg tror det var nr.
4. Nu har jeg ellers hørt så mange sige det er en fed skive - jeg kan
bare ikke lige få øje på det. I hvert fald ikke at der er noget nyt
under solen.

Hanne

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-03-01 19:47

"Cali"
> Swan Lee, hvis I spør' mig ...

Både Karen og Outlandish bør ha' en, synes jeg da.

Fra : Anne

Dato : 01-03-01 20:10

Jeg er helt klart også stemt for Tim Christensen! Det er virkelig et fedt
album med nogle kanon tekster og en stemme, der gør at ens øregange simre af
glæde over at blive krydret med så fed en lyd :-<

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 02-03-01 14:47

"Anne" skrev i en meddelelse

> [...]
af
> glæde over at blive krydret med så fed en lyd :-<

Jeg må indrømme, at jeg ikke har bidt meget mærke i TCs tekster på det nye
album...noget med love og distance men eller ikke mere..., men hvis de bare
tilnærmelses vis er lige så indholdsløse som i Dizzy tiden, så bliver det
nok ikke for teksterne han vinder.... Men derfor håber jeg han vinder
alligevel.....

Kåre
- "she don´t mind dipping everybody in the soy"
Citat: Love me a little, Dizzy Mizz Lizzy.
Hun er ligeglad med at dyppe alle i soya...poesi eller ...?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-03-01 15:57

"Anne" <prinsesse*nospam*anne@hotmail.com> skrev:

> Jeg er helt klart også stemt for Tim Christensen! Det er virkelig et fedt
> album med nogle kanon tekster og en stemme, der gør at ens øregange simre af
> glæde over at blive krydret med så fed en lyd :-<

Musik - ja.
Tekster - De er blevet bedre.
Sangstemme - nej det får han aldrig. Han drengekorsstemme egner
sig ikke særligt godt til hans musik.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Anne

Dato : 02-03-01 18:54

Heldigvis er det de ører, der hører, der bedømmer. I mine ører er det creme.
Det er jo meget forskelligt, hvem man finder behagelig at lytte til. Jeg er
også stor tilhænger af Johnny Madsen og netop også fordi hans stemme går
lige i min øregang
Anne

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-03-01 13:19

> [...]
> også stor tilhænger af Johnny Madsen og netop også fordi hans stemme går

Tjah, de små hår i stjernen rejser sig på mig, når
jeg hører Stevie Nicks, så jeg forstår, hvad du mener.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Anne

Dato : 06-03-01 19:22

Øhh nå!!! Ved ikke helt om jeg skal grine eller græde over den oplysning...

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-03-01 10:50

"Anne" <prinsesse*nospam*anne@hotmail.com> skrev:

> Øhh nå!!! Ved ikke helt om jeg skal grine eller græde over den oplysning...

Du skal naturligvis grine

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Anne

Dato : 07-03-01 16:00

Jamen så :
*harhharhharhmjarhharhhahahaaaaaaamjaarh*
Anne

Fra : Hanne

Dato : 07-03-01 17:22

Mark Thomas Gazel <mark@gazel.dk> skrev i en

> Tjah, de små hår i stjernen rejser sig på mig, når
> jeg hører Stevie Nicks, så jeg forstår, hvad du mener.

Som vist udkommer med en ny skive i løbet af en måned eller to

Hanne

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-03-01 17:00

"Hanne" <diva1@ofir.dk> skrev:

[Stevie Nicks]

> Som vist udkommer med en ny skive i løbet af en måned eller to

Sejt!

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Ronja

Dato : 01-03-01 20:14

Bare ikke Agua...!!!!!!!!

Karen vinder vel helt sikkert den nye RnB-pris,,, ? U2 årets udenlandske
navn? Eminem som årets nye navn ville jo være en katastrofe-udmelding at
sende fra det lille land!! Det er vel efterhånden 2 år siden hans første
single kom? Safri Duo og Sunzet er gode emner til årets danske dance??

Ronja

Fra : Larz

Dato : 01-03-01 20:16

--
Larz
Ronja <remove-cafe@paradis.dk> skrev i en
Safri Duo og Sunzet er gode emner til årets danske dance??

> Ronja

Glem ikke Filur !!

Larz

Fra : Ronja

Dato : 01-03-01 20:23

Filur er helt sikkert også potentiel vinder,,, men nu hvor jeg tænker over
det, så tror jeg egentlig at de ovennævnte navne er nomineret i årets danske
klubhit, og ikke dance...

Fra : Kim Petersen

Dato : 01-03-01 20:55

Randi Laubek of course. Årets smukkeste plade

Fra : Hans Pedersen

Dato : 02-03-01 23:11

On Thu, 01 Mar 2001 19:54:48 GMT, "Kim Petersen" <kems@mail.tele.dk>
wrote:

>Randi Laubek of course.

Uha ja! Virkeligt lækkert. Glæder mig til at opleve hende live til
april.

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : CybaMerc

Dato : 03-03-01 01:48

A long time ago in a galaxy far, far away....
Cali wrote:

>Swan Lee, hvis I spør' mig ...

Safri Duo i kategorierne:
Årets Danske Dance Club Hit
Årets Nye Danske Dance Navn
Årets Danske Dance Producer (inkl. Michael parsberg)

Butterfly i kategorien:
Årets Danske Dance Remix

Resten af nomineringerne til Danish Dance Awards har jeg enten ikke
nogen mening om eller mener er noget juks.

Outlandish fortjener vel næsten også en pris, og Aqua kan vel få
Eksportprisen i år (hvis de ikke har været så fornuftige at droppe
den).