/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Puch Maxi tuning problemer...
Fra : Pcman


Dato : 12-11-02 18:11

Hej NGére.

Jeg har tunet min kones Puch Maxi med følgende:
70 ccm cylinder og high speed stempel, 16 mm motorsavskarburator dyse 114,
en meget fin tilpasset studs og en tunudstødning. Men den kan ikke starte!
Der er selvfølgelig gnist på tændrøret. Ved fuld choker og fuld gas virker
det som om at den tænder en smule, men den starter ikke. Selve motoren er
iorden og har kørt før tuningen.

Er der nogen der har en ide om, hvor stor dysen evt. skulle være og om der
evt kan være andre fejl?

Mange venlige hilsner
Jarl Olsen
--
Yamaha RD 350
Puch Maxi 70
www.pcman.dk
pcmanFJERNDETTE@pcman.dk



 
 
Michael Frederiksen (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 12-11-02 20:40


"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd14491$0$136$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NGére.
>
> Jeg har tunet min kones Puch Maxi med følgende:
> 70 ccm cylinder og high speed stempel, 16 mm motorsavskarburator dyse 114,
> en meget fin tilpasset studs og en tunudstødning. Men den kan ikke starte!
> Der er selvfølgelig gnist på tændrøret. Ved fuld choker og fuld gas virker
> det som om at den tænder en smule, men den starter ikke. Selve motoren er
> iorden og har kørt før tuningen.
>
> Er der nogen der har en ide om, hvor stor dysen evt. skulle være og om der
> evt kan være andre fejl?

Mit umiddelbare gæt er at dysen er for stor.. det passer meget godt med det
du siger at den lyder som om den starter med choker.. evt prøv uden
luftfilteret..
men en noget mindre dyse


--
Michael Frederiksen
Kandu.dk virkelig?? Jeg kan godt selv!!
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



p.jarnbak (12-11-2002)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 12-11-02 21:32


"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> wrote in message
news:3dd14491$0$136$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NGére.
>
> Jeg har tunet min kones Puch Maxi med følgende:
> 70 ccm cylinder og high speed stempel, 16 mm motorsavskarburator dyse 114,
> en meget fin tilpasset studs og en tunudstødning. Men den kan ikke starte!
> Der er selvfølgelig gnist på tændrøret. Ved fuld choker og fuld gas virker
> det som om at den tænder en smule, men den starter ikke. Selve motoren er
> iorden og har kørt før tuningen.
Motorsavs karburatore har normalt ikke svømmerhus og skal derfor have en
benzin pumpe
enten indbygget eller seperat.Jeg tror nok der normalt er en membran pumpe
indbygget
der kører på tryk fra krumtaphus.
Hej Palle.



Pcman (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 12-11-02 20:41

"p.jarnbak" <jarnbak(remove)@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3dd16536$0$63918$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Motorsavs karburatore har normalt ikke svømmerhus og skal derfor have en
> benzin pumpe

Der er svømmer på den her karb. Muligvis den kommer fra noget andet, men det
er hvad jeg har fået oplyst. Der kommer også fint benzin igennem og
svømmeren lukker som den skal. Spørgsmålet er om blandingen er for fed eller
for tynd, jvf. dysestørrelse 114?

Jarl Olsen
--
Yamaha RD 350
Puch Maxi under tuning
www.pcman.dk
pcmanFJERNDETTE@pcman.dk



Holger Danske (12-11-2002)
Kommentar
Fra : Holger Danske


Dato : 12-11-02 21:46

"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd167b9$0$150$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "p.jarnbak" <jarnbak(remove)@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:3dd16536$0$63918$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Motorsavs karburatore har normalt ikke svømmerhus og skal derfor have en
> > benzin pumpe
>
> Der er svømmer på den her karb. Muligvis den kommer fra noget andet, men
det
> er hvad jeg har fået oplyst. Der kommer også fint benzin igennem og
> svømmeren lukker som den skal. Spørgsmålet er om blandingen er for fed
eller
> for tynd, jvf. dysestørrelse 114?
>
> Jarl Olsen

Hej Jarl !!
Jeg er så ikke sikker på at dysen er stor nok, men da man altid kan gøre den
mindre uden den tager skade, med en kobbertråd eller 2 fra en fin ledning !!
Jeg ved godt at du kender tricket, men du kende være at andre kunne bruge
fiffet !
Hvis den så stadig ikke vi tænde, ja så er det fikumdik tid )
Held og Lykke

P.S. Tjek dit ur !!

Allan..
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --




p.jarnbak (13-11-2002)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 13-11-02 05:37


"Pcman" <jarl.fjerndetteolsen@mail.dk> wrote in message
news:3dd167b9$0$150$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "p.jarnbak" <jarnbak(remove)@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:3dd16536$0$63918$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Motorsavs karburatore har normalt ikke svømmerhus og skal derfor have en
> > benzin pumpe
>
> Der er svømmer på den her karb. Muligvis den kommer fra noget andet, men
det
> er hvad jeg har fået oplyst. Der kommer også fint benzin igennem og
> svømmeren lukker som den skal. Spørgsmålet er om blandingen er for fed
eller
> for tynd, jvf. dysestørrelse 114?
Normalt er det smart at starte med 5 x karburatorens mål,alså 5 x 16 hoved
dysse 80
og så arbejde ud fra det.Du må jo kunne se om tændrøret bliver vådt.Husk
også at starte med nålen i midten
hvis den er justerbar.
Hej Palle



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste