Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Butik i Tyskland.
Fra : Kenneth

Dato : 12-11-02 11:33

Halløjsa.

Hvilken web-butik ville I købe et D60 fra?
Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt indpakket osv.?

Mvh

Kenneth

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-11-02 11:46

Kenneth wrote:

> Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt
> indpakket osv.?

Det er grundregel nr. 1 ved postordrekøb, at man nægter
modtagelse, hvis embalagen er beskadiget, og postvæssenet
skal acceptere, at man ikke vil modtage en pakke, der ser
ud til at ha' lidt overlast under forsendelsen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : max

Dato : 12-11-02 12:49

> [...]
>
> Hvilken web-butik ville I købe et D60 fra?
> Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt indpakket osv.?

Jeg har gode erfaringer med dnet.24.de og technikdirekt.de
men ny-camera mener heg også har fået gode ord med på
vejen fra folk der har prøvet.. I det hele taget ville jeg ikke
bekymre mig så meget over indpakningen osv.. Det er
leverandøren der hænger på den, du har 14 dages tilbage-
levering..Så find en webshop der kan levere D60ern hurtigt..
Og bestil div. løsdele samtidig, microdrives er meget billigere
i Tyskland, objektiver og filtre.. nåm det har du nok checket..
mvh max

Fra : Soren Pedersen

Dato : 12-11-02 14:06

I det hele taget ville jeg ikke
> bekymre mig så meget over indpakningen osv.. Det er
> leverandøren der hænger på den, du har 14 dages tilbage-
> levering..

For en gang skyld vil jeg give NE ret....Man kan rende ind i en hulens masse
besvær med at bevise at pakken var beskadiget ved modtagelsen, og at det var
den skade der fårsagede skaden, og ikke at man har tabt den på gulvet.

Mvh
/Søren

Fra : Digit

Dato : 12-11-02 14:56

"max" ræsonnerede, og skrev d. 12 nov 2002:

> [...]
> vejen fra folk der har prøvet.. I det hele taget ville jeg ikke
> bekymre mig så meget over indpakningen osv..

Hmm, for det første er jeg enig med de andre i at en beskadiget pakke bør
ryge tilbage (in case). For det andet tror jeg faktisk ikke du kan gå til
Forbrugerstyrelsen med klager fra udenlandske leverandører.

> Det er
> leverandøren der hænger på den, du har 14 dages tilbage-
> levering..

Øhh, har de tyske forbrugere samme beskyttelse som de danske? (I think
not).

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : Lars [8210]

Dato : 12-11-02 15:59

"Digit" <Digit@Gnaveren.invalid> wrote in message
> "max" ræsonnerede, og skrev d. 12 nov 2002:
>
> Øhh, har de tyske forbrugere samme beskyttelse som de danske? (I think
> [...]

Nej Digit

De har haft to års reklamationsret hele tiden......:)

Lars

Fra : Digit

Dato : 12-11-02 19:04

"Lars [8210]" ræsonnerede, og skrev d. 12 nov 2002:

> Nej Digit
>
> De har haft to års reklamationsret hele tiden......:)

Nå for søren... tjae, hva' havde jeg regnet med.. det er jo ikke ligefrem
timbuktu :)

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 13-11-02 01:22

"Lars [8210]" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev

> De har haft to års reklamationsret hele tiden......:)

Næh. De overgik til 2 års reklamationsret pr. 1.1.2002, takket være det
samme EU direktiv som vi også har fulgt - før det havde de kun 6
måneders reklamationsret.

mvh
Peter

Fra : pan2

Dato : 12-11-02 16:34

"Digit" skrev d. 12-11-02 14:56 dette indlæg :

> [...]
> Forbrugerstyrelsen med klager fra udenlandske leverandører.

> Øhh, har de tyske forbrugere samme beskyttelse som de danske? (I think

hvis du modtager en transportskadet kasse er det altid dig der hænger på
den hvis du ikke har gjort opmærksom på det, pak evt pakken op ´sammen
med postbudet eller posthusetes personale, i grov tilfælde nægt
modtagelse
PER

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-11-02 17:16

pan2 wrote:

> hvis du modtager en transportskadet kasse er det altid dig
> der hænger på den hvis du ikke har gjort opmærksom på det,
> pak evt pakken op ´sammen med postbudet eller posthusetes
> personale, i grov tilfælde nægt modtagelse

Det er da et rigtigt dårligt råd, for hvis der efterfølgende
bliver problemer med varen, så står man i den situation, at
man har accepteret en ramboneret forsendelse, som man så skal
til at diskutere hvem der er ansvarlig for.

Man skal heller ikke acceptere forsendelser, hvor embalagen
er forsøgt repareret med postvæssenets tape, jeg har hørt om
firmaer, der efterfølgende konstaterede at der manglede vare
i kassen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : tc

Dato : 14-11-02 10:44

Kenneth wrote:
> Halløjsa.
>
> Hvilken web-butik ville I købe et D60 fra?
> Jeg kender NY-Camera, men er forsendelsen forsvarligt indpakket osv.?

Jeg købte mit Fuji s602 hos http://www.pearvillage.de uden problemer.
Massere af pap...

TC

Fra : A.I.

Dato : 15-11-02 23:16

> Jeg kender NY-Camera.....

.........jeg har sendt en mail hvori jeg ville bestille et komplet fotoudstyr
(for
ca. 40.000 kr.)og det eneste jeg fik svar på var kameraet (nikon d100)...jeg
troede så at de havde begået en fejl og ikke fik svaret på det hele, så
derfor sendte jeg et ønske om en pris på resten af udstyret, og fik ikke
noget svar. Da jeg så havde sendt den 4 og sidste mail i en periode på 4
uger, må jeg sige at jeg opgav.....hvad nu hvis det var et kamera der skulle
til rep. ???

Fra : max

Dato : 16-11-02 00:26

<snip>
> noget svar. Da jeg så havde sendt den 4 og sidste mail i en periode på 4
> uger, må jeg sige at jeg opgav.....hvad nu hvis det var et kamera der skulle
> til rep. ???

Du sender den til Nikons danske service center - der er worldwide garanti..
mvh max

Fra : A.I.

Dato : 16-11-02 19:25

> Du sender den til Nikons danske service center - der er worldwide
garanti..
....hvad nu hvis det var en Epson printer eller en anden producent der ikke
yder den samme service som Nikon ???

Fra : max

Dato : 16-11-02 21:21

> ...hvad nu hvis det var en Epson printer eller en anden producent der ikke
> yder den samme service som Nikon ???

Hehe - det ved jeg ikke, men mon ikke du finder en løsning..max

Fra : Klaus Madsen

Dato : 17-11-02 00:43

> garanti..
> ...hvad nu hvis det var en Epson printer eller en anden producent der ikke
> yder den samme service som Nikon ???

Jeg har et Epson kamera, som er købt over nettet i Tyskland.
Det gik i stykker, men jeg fik et helt nyt fra England uden problemer.

Mvh, Klaus
Webdesign, DtP & undervisning
www.grafreaks.dk

Fra : Kenneth

Dato : 16-11-02 10:16

> uger, må jeg sige at jeg opgav.....

Jeg har mailet med ham Graham hele tiden. Han mailer ca. een gang om dagen.

Ved betaling skriver han at bankoverførsel er bedst. Er der nogle, der har
prøvet det med dem?

Kenneth

Fra : TORBEN JESSEN CALLES~

Dato : 21-11-02 22:18

Her en butik som kan levereog jeg tror prisen er ok.
http://www.fotoversand-brinker.de/

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-11-02 23:25

Undskyld mig, hvis dette er lidt råt formuleret, men denne diskussion er
fuld af kommentarer fra folk der ikke har nogen praktisk erfaring med det de
udtaler sig om. Jeg har de sidste 14 forsøgt at købe et billigt kamera i
Tyskland og de flest web shops vil enten ikke levere i Danmark, lægger extra
gebyrer på for at sende det ud af landet eller nægte simpelhen at der findes
nogetd er hedder efterkrav når man skal sende det ud af tyskland.

Mange angiver at man bare lige kan finde det billigste sted på
http://geizhals.cc/eu/?cat=dcam. - MEN så simpelt er det desværre ikke. Dem
der er billigst på oversigten er til gengæld dyre hvis du skal ha' lidt
extraudstyr med.

Jeg skal nok fortælle når det er lykkedes mig at få en leverence fra
Tysklan. - på efterkrav og til en pris der er billigere end i DK.

Torben, beklager. Du må ikke føle dig "overrumplet". Dette er ikke en kritik
af dig eller dit indlæg. Det er en generel kommentar.

/Bjarke

Fra : Michaelbs

Dato : 22-11-02 00:48

> gebyrer på for at sende det ud af landet eller nægte simpelhen at der
findes
> nogetd er hedder efterkrav når man skal sende det ud af tyskland.

Hej

Jeg har lige bestilt et digital kamera på efterkrav på
www.digital-versand.de så helt umuligt er det altså ikke.. men nogen
netbutikker sælger kun ud af landet pr. "vorkasse"...forudbetaling.
mvh Michael

Fra : max

Dato : 22-11-02 08:12

> [...]
>
> Torben, beklager. Du må ikke føle dig "overrumplet". Dette er ikke en kritik
> af dig eller dit indlæg. Det er en generel kommentar.

Hey Bjarke - det lyder som om du har været uheldig, men du stiller
også specielle krav - avancerne må nødvendigvis være skåret helt
ind til benet, så den flexibilitet du søger er måske lidt overdrevet..

Forudbetaling i form af bankoverførsel eller kreditkort fungerer
hos de tyske netshops jeg har købt hos, leveringstiden har været fin
på standart varer, men naturligvis er der ventetid på helt nyt udstyr
der dårlig nok har ramt hylderne hos proff butikkerne her i landet..

Besparelsen på det jeg har købt har været på mellem 12-25%
portoen ligger typisk på en hundredkronseddel, stort set det
samme som du kommer op på ved at handle efterkrav her i landet..

Servicen har været ligeså god som noget jeg har oplevet ved at handle
lokalt - har lige haft kameraet på værksted, 1 uge rep og 3 dage transport.
det er acceptabelt - eller hvad syns du selv..

Hvis besparelsen ikke var så stor handlede jeg bestemt lokalt, desværre
er dansk detailhandel hængt ud til tørre med vores høje afgifter, måske
går det snart op for politikerne at det ikke kan blive ved -
mvh max

Fra : tc

Dato : 22-11-02 08:50

max wrote:

> Hvis besparelsen ikke var så stor handlede jeg bestemt lokalt, desværre
> er dansk detailhandel hængt ud til tørre med vores høje afgifter, måske
> går det snart op for politikerne at det ikke kan blive ved -

Det er ikke kun afgifter. Da jeg købte mit Fuji S602, skulle min lokale
forhandler have 8000 kroner for det. pearvillage.de skulle have ¨5500
kroner. Jeg gik til min lokale forhandler og tilbød ham at matche
prisen, plus at jeg gerne ville betale forskellen på dansk og tysk moms.
Desværre er kr 5500 et godt stykke under hans indkøbspris hos Fuji
danmark. Han ringede til Fuji dk og spurgte hvordan det kunne være og om
de kunne hjælpe (sænke deres pris).

Svaret var nej og så kom de med nogle historier om at jeg jo også havde
udgifter ved at skulle til tyskland og hentes kameraet og at jeg jo ikke
ville få dansk garanti. Begge dele ting som var rigtigt for en håndfuld
år siden, men idag med internettet og den europæiske to års garanti er
det noget fis.

Så... jeg tror nærmere at det er de danske importører som gør det svært
for de danske forhandlere at være med på prisen.

--
TC

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-11-02 09:12

Fri, 22 Nov 2002 08:49:36 +0100, skrev tc:

> [...]
>
>Så... jeg tror nærmere at det er de danske importører som gør det svært
>for de danske forhandlere at være med på prisen.

Importørerne bruger alle midler for at skræmme og chikanere folk fra
at handle på et marked der betjenes af en anden importør. Det er
f.eks. åger vej højlys dag at forlange 500 kroner for en dansk
brugsanvisning. Det er naturligvis en politisk bestemt pris, der ingen
som helst relation har til omkostningerne ved at oversætte og trykke
den.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : max

Dato : 22-11-02 11:31

> [...]
> brugsanvisning. Det er naturligvis en politisk bestemt pris, der ingen
> som helst relation har til omkostningerne ved at oversætte og trykke

Ja - det ville være så meget lettere hvis de bare lavede en brugsanvisning
i PDF og smed den op på hjemmesiden.. Det kommer nok en dag..
mvh max

Fra : Kenneth

Dato : 23-11-02 17:49

> [...]
> ville få dansk garanti. Begge dele ting som var rigtigt for en håndfuld
> år siden, men idag med internettet og den europæiske to års garanti er

Hvordan ville I håndtere en reperation? Ville I skippe det til Tyskland igen
eller prøve her i Danmark. Man har vel egentlig ret til at få det lavet her
i DK, men den nye garanti-ordning, men vil de hjælpe?

Kenneth

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-11-02 21:49

www.technikdirekt.de Det virkede. Ikke det billigste sted i Tyskland, men
super velfungerende levering i meget grundig indpakning. Fin
orderbekræftigelse og meget service orienteret med en mail, da varen fra
afsendt fra Tyskland. Alt kørte helt OK.

OBS: Jeg kunne jo se at man kunne downloade manualer fra Canons hjemmeside,
så det med at der KUN er tyske manuler i kassen fandt jeg ikke problematisk.
Nu har jeg imidlertid fundet ud af, at der ikke er manualer til *alle* Canon
modeller på Canons hjemmsider (S45 mangler). Check det inden I køber, hvis
ikke I er stive i det tyske.

/Bjarke