/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Et sølle lille kræ
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 11-11-02 12:42

Hejsa
Ja, det er netop det vi har fået i huset. En lille dame skovkat hvis
pels ikke er blevet passet i månedsvis. Den er tydeligvis blevet
"pyntet" lidt inden afhentning, ved at store totter er klippet af hale,
bukser og kraven. Hun var desuden smurt godt og grundigt ind i lidt af
hvert, og lugter stadig derefter.

Siden i går har hun bare kunnet slappe af, men nu bliver vi altså nødt
til at vaske hende. Der sidder stadig en del filt-flager på både hale og
krave. Bør jeg klippe det af først, eller gøre det efter vask og
forsigtig børstning? Jeg tror ikke det er så slemt at det direkte gør
ondt på hende, og hun er meget tillidsfuld, så man kan sagten komme til
hende over alt.

Og lige et spørgsmål mere: Hun vejer ca. 4 kg, og skulle efter sigende
være en stambogsført norsk skovkat. Er 4 kg ikke ret lille? Hun er meget
tynd, men ikke fuldstændig udhungret.

Hilsen Dorthe
Billeder af den lille dame:
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1112&page=1&kode=

PS. Navneforslag modtages gerne.



 
 
Gitte J. Lock (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Gitte J. Lock


Dato : 11-11-02 12:47

Hun ligner en Isolde, Asmine eller Frøydis, synes jeg Eller måske en
Sigyn...
Har nul viden om lang pels, men håber du får has på filten... hvor er hun
smuk!
-Gitte


"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3DCF979C.4CED1451@hotmail.com...
> Hejsa
> Ja, det er netop det vi har fået i huset. En lille dame skovkat hvis
> pels ikke er blevet passet i månedsvis. Den er tydeligvis blevet
> "pyntet" lidt inden afhentning, ved at store totter er klippet af hale,
> bukser og kraven. Hun var desuden smurt godt og grundigt ind i lidt af
> hvert, og lugter stadig derefter.
>
> Siden i går har hun bare kunnet slappe af, men nu bliver vi altså nødt
> til at vaske hende. Der sidder stadig en del filt-flager på både hale og
> krave. Bør jeg klippe det af først, eller gøre det efter vask og
> forsigtig børstning? Jeg tror ikke det er så slemt at det direkte gør
> ondt på hende, og hun er meget tillidsfuld, så man kan sagten komme til
> hende over alt.
>
> Og lige et spørgsmål mere: Hun vejer ca. 4 kg, og skulle efter sigende
> være en stambogsført norsk skovkat. Er 4 kg ikke ret lille? Hun er meget
> tynd, men ikke fuldstændig udhungret.
>
> Hilsen Dorthe
> Billeder af den lille dame:
> http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1112&page=1&kode=
>
> PS. Navneforslag modtages gerne.
>
>



Sabina Hertzum (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 11-11-02 12:47

Dorthe Prip Lahrmann wrote:
> Hejsa
> Ja, det er netop det vi har fået i huset. En lille dame skovkat hvis
> pels ikke er blevet passet i månedsvis. Den er tydeligvis blevet
> "pyntet" lidt inden afhentning, ved at store totter er klippet af
> hale, bukser og kraven. Hun var desuden smurt godt og grundigt ind i
> lidt af hvert, og lugter stadig derefter.

hyggeligt :o/

> Siden i går har hun bare kunnet slappe af, men nu bliver vi altså nødt
> til at vaske hende. Der sidder stadig en del filt-flager på både hale
> og krave. Bør jeg klippe det af først, eller gøre det efter vask og
> forsigtig børstning? Jeg tror ikke det er så slemt at det direkte gør
> ondt på hende, og hun er meget tillidsfuld, så man kan sagten komme
> til hende over alt.

du skal først have alt det filtrede væk... prøv evt med børsten eller kammen
først, og lykkedes det ikke så klip det forsigtigt af... hvis du klipper
"klumpen" op i længden ( fra huden og ud mod spidserne, brug gerne en lille
neglesaks til det) og derefter bruger en kam, kan det muligvis lade sig gøre
med et minimum af bare pletter... men jeg vil bare sige: ALDRIG gør en kat
våd når den er filtret.... det gør bare det hele meget værre.....

> Og lige et spørgsmål mere: Hun vejer ca. 4 kg, og skulle efter sigende
> være en stambogsført norsk skovkat. Er 4 kg ikke ret lille? Hun er
> meget tynd, men ikke fuldstændig udhungret.

det kan jeg desværre ikke svare dig på......

> Hilsen Dorthe
> Billeder af den lille dame:
> http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1112&page=1&kode=
>
> PS. Navneforslag modtages gerne.

hmmmm det første der slog mig var faktisk Rudolf*GGG* ( så lige hendes lille
røde næse), eller Putte..... men det er lidt svært når man ikke ved noget om
katten eller der er andet at gå ud fra.... kom ned nogle stikord på
hende....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.



Mette Jensen (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Mette Jensen


Dato : 11-11-02 13:19

>Ja, det er netop det vi har fået i huset. En lille dame skovkat hvis
>pels ikke er blevet passet i månedsvis. Den er tydeligvis blevet
>"pyntet" lidt inden afhentning, ved at store totter er klippet af hale,
>bukser og kraven. Hun var desuden smurt godt og grundigt ind i lidt af
>hvert, og lugter stadig derefter.

Hmmm... sikke noget! Hvor har du hende fra, om man må være så fræk at
spørge?

>Siden i går har hun bare kunnet slappe af, men nu bliver vi altså nødt
>til at vaske hende. Der sidder stadig en del filt-flager på både hale og
>krave. Bør jeg klippe det af først, eller gøre det efter vask og
>forsigtig børstning? Jeg tror ikke det er så slemt at det direkte gør
>ondt på hende, og hun er meget tillidsfuld, så man kan sagten komme til
>hende over alt.

Ja, klip det af inden bad. Det bliver _ikke_ bedre af et bad.
Og vask hende så med en mild shampoo, på hele kroppen.
Varm et rum op, så hun kan tørre hurtigt. Det er ret vigtigt ellers risikere
du at hun bliver syg.
Især nu hvor hende imunforsvar nok er lidt lavt, efter det hun har været
igennem.

>Og lige et spørgsmål mere: Hun vejer ca. 4 kg, og skulle efter sigende
>være en stambogsført norsk skovkat. Er 4 kg ikke ret lille? Hun er meget
>tynd, men ikke fuldstændig udhungret.

Jeg synes faktisk ikke det er så galt igen. Men et kilo mere ville nok
pynte.
Har hun fået ormekur? Og i det hele taget et sundhedstjek hos dyrlægen?

>Billeder af den lille dame:

En køn mis er hun helt bestemt! Og hun kan allerede med Arthur! Hvor er det
sødt...

>PS. Navneforslag modtages gerne.

Artemis? Minot? Mika?

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.






Dorthe Prip Lahrmann (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 11-11-02 13:39

Hejsa!
Tak for alle de hurtige og gode svar. Jeg vil forsigtigt gå i gang med børste og
saks, og giver hende så et bad bagefter. Tror godt jeg kan overtale hende til at
tørre sig ved den varme brændovn, det lader til hun er lige så meget af en
varme-flyder kat som de andre vi har. Desværre har hun en masse små bidmærker
efter de andre katte hun gik med, og jeg er jo lidt bange for at rive for meget
op i dem. Utroligt at hun stadig har beholdt sit tillidsfulde humør, både til
os, de andre katte og hundene. Hun elsker allerede begge hunde, og forfølger dem
over alt for at kæle og putte. I nat sov hun hos Arthur i sofaen.

Hun og de andre katte hun gik sammen med var et "dødbo", og familien har ikke
taget sig af kattene. De var indstalleret i et gammelt sommerhus, hvor de fik
mad en gang om ugen. Jeg så ikke selv forholdene, men er frygtelig ked af at vi
ikke kunne tage dem alle. Men det går jo ikke, vi har allerede alt for mange...

Hun skal naturligvis lige tjekkes hos dyrlægen, og så ellers bare forkæles med
god mad og en masse kæl, både fra os og hundene. Mon hun så ikke med tiden får
både pels og korpus tilbage? Hun er 5 år gammel, og jeg tror vi kalder hende
Sidse. Vi så nemlig Den Eneste Ene i går aften sammen med hende, og Sidse B.
Knudsen i filmes skulle jo så meget slemt igennem før alt blev godt *smil*.
Desuden skulle hun i sin tid være stambogsført under navnet Snehvide, og det
ligner jo lidt.... langt ude.

Hilsen Dorthe ( - og Sidse, der kigger sig omkring ude i løbegården, men ikke
helt har fattet kattelemmen endnu)



Mette Jensen skriver:

> >Ja, det er netop det vi har fået i huset. En lille dame skovkat hvis
> >pels ikke er blevet passet i månedsvis. Den er tydeligvis blevet
> >"pyntet" lidt inden afhentning, ved at store totter er klippet af hale,
> >bukser og kraven. Hun var desuden smurt godt og grundigt ind i lidt af
> >hvert, og lugter stadig derefter.
>
> Hmmm... sikke noget! Hvor har du hende fra, om man må være så fræk at
> spørge?
>
> >Siden i går har hun bare kunnet slappe af, men nu bliver vi altså nødt
> >til at vaske hende. Der sidder stadig en del filt-flager på både hale og
> >krave. Bør jeg klippe det af først, eller gøre det efter vask og
> >forsigtig børstning? Jeg tror ikke det er så slemt at det direkte gør
> >ondt på hende, og hun er meget tillidsfuld, så man kan sagten komme til
> >hende over alt.
>
> Ja, klip det af inden bad. Det bliver _ikke_ bedre af et bad.
> Og vask hende så med en mild shampoo, på hele kroppen.
> Varm et rum op, så hun kan tørre hurtigt. Det er ret vigtigt ellers risikere
> du at hun bliver syg.
> Især nu hvor hende imunforsvar nok er lidt lavt, efter det hun har været
> igennem.
>
> >Og lige et spørgsmål mere: Hun vejer ca. 4 kg, og skulle efter sigende
> >være en stambogsført norsk skovkat. Er 4 kg ikke ret lille? Hun er meget
> >tynd, men ikke fuldstændig udhungret.
>
> Jeg synes faktisk ikke det er så galt igen. Men et kilo mere ville nok
> pynte.
> Har hun fået ormekur? Og i det hele taget et sundhedstjek hos dyrlægen?
>
> >Billeder af den lille dame:
>
> En køn mis er hun helt bestemt! Og hun kan allerede med Arthur! Hvor er det
> sødt...
>
> >PS. Navneforslag modtages gerne.
>
> Artemis? Minot? Mika?
>
> --
> Venlig hilsen Mette
>
> www.miacis.dk
>
> Women and cats will do as they please-
> men and dogs should relax and get used to the idea.


Grit Wessel (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Grit Wessel


Dato : 11-11-02 13:53

> Hun er 5 år gammel, og jeg tror vi kalder hende
> Sidse. Vi så nemlig Den Eneste Ene i går aften sammen med hende, og Sidse
B.
> Knudsen i filmes skulle jo så meget slemt igennem før alt blev godt
*smil*.

Hej Dorte

Filterne kan jeg ikke hjælpe dig med, men hendes vægt er fin nok for en
hunkat.

Sidse er faktisk et ret passende navn for en skovkat. Den første skovkat,
der kom til Danmark (i 1976) hed Sidser (eller rettere sagt, hun blev kaldt
Sidser, hun hed Norwegian Wood's April Dream)

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/



Dorthe Prip Lahrmann (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 11-11-02 17:47

Grit Wessel skriver:

> Sidse er faktisk et ret passende navn for en skovkat. Den første skovkat,
> der kom til Danmark (i 1976) hed Sidser (eller rettere sagt, hun blev kaldt
> Sidser, hun hed Norwegian Wood's April Dream)
>
> MVH Grit

Jamen der kan man bare se...
Så er det hermed Sidse hun kommer til at hedde *smil*
Dorthe


Else Gyldenkærne (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Else Gyldenkærne


Dato : 11-11-02 13:38


"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3DCF979C.4CED1451@hotmail.com...
Så fik du alligevel lige en "redningskat" mere (altså en kat der skal
reddes). Der må være noget særligt ved jer på Lolland

> Og lige et spørgsmål mere: Hun vejer ca. 4 kg, og skulle efter sigende
> være en stambogsført norsk skovkat. Er 4 kg ikke ret lille? Hun er meget
> tynd, men ikke fuldstændig udhungret.

4 kg er glimrende for en hunkat. Iflg. Norsk Skovkattering er normalvægten
for en hunkat fra 3,5 til 5 kg.
>
> PS. Navneforslag modtages gerne.

Hvad er hun "døbt" på stamtavlen?
Hun har forresten nogle flotte, grønne øjne.

Mvh. Else
--

www.geocities.com/gyldenk




Ida (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Ida


Dato : 11-11-02 13:41


Tilykke med den meget smukke dame
Der findes produkter der kan løsne filtduller lidt ( tangle-fix ),
hvorefter man kan rede i dem. Men er det store og helt filtagtige totter, så
ville jeg klippe dem af og ellers blot lade pelsen vokse ud igen *s*
Neglesaksen, som er foreslået andetsteds, er helt perfekt til opgaven. Sørg
for at holde fast i skindet under dullen, så du hele tiden har styr på hvor
du klipper.. det er tit svært, med de helt grumme totter, at mærke hvor
skind og dulle begynder og ender.
Brug en affedter til pelsen ( evt opvaskemiddel i mangel af bedre ) og vask
hende over et par gange med en god shampoo ( husk at klippe klør *g* ) så
får i en helt igennem flot dame med lækker pels
Held og lykke

Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg




marianne hellemose (11-11-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 11-11-02 14:55

Hej Dorthe
Tillykke med den nye dame, hun er en køn lille en.

Hun lyder som om hun har "Tortie-sind" dejligt at
I kunne "klemme" hende ind, hun fortjener lidt af
"paradis"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats



Dorthe Prip Lahrmann (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 11-11-02 17:52

marianne hellemose skriver:

> Hej Dorthe
> Tillykke med den nye dame, hun er en køn lille en.
>
> Hun lyder som om hun har "Tortie-sind" dejligt at
> I kunne "klemme" hende ind, hun fortjener lidt af
> "paradis"

Hej Marianne!
Ja, jeg har jo et fint forbillede i dig, så hvad søren gør man...
"Klemme ind" er jo nok det helt rigtige udtryk, men hun omgår de andre
katte så enormt coolt og afslappet, at jeg ikke tror der bliver de store
probleme. Hankattene er jo fløjtende ligeglade, Ada har knurret lidt men
bøjede hurtigt af, og det samme med Mathile. Og Flænser-Emma som jeg var
mest bekymret for, ja hun snusede lidt, og lod til at være tilfreds med
hvad hun fik ud af det, for der har intet andet været mellem dem, ikke
engang da hele banden fik tun på en gang!
Hilsen Dorthe


Dorthe Prip Lahrmann (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 11-11-02 18:13

Hejsa!
Så kom Sidse-pigen som hun nu hedder, i bad. Og der er altså kun en meget,
meget lille kat inde under al den pels *smil*. Det gik ret smertefrit, og
selv om hun tydeligvis ikke brød sig om det, prøvede hun ikke en eneste gang
at bide eller kradse, hun er virkelig en engel. Tror alle pels-duller er
væk, det samme er alt det skidt og l* hun var fyldt med. Heldigvis var
mange af hendes sår kun gamle skroper som faldt af, så det er ikke så slemt
endda. Og så har hun fine lyserøde trædepuder, ikke grå/sorte!

Hun kunne ikke rigtigt lide føntørreren, så nu sidder hun her på sofaen ved
brændeovnen og vaaasker og vaaasker pelsen. Tror helst jeg bare vil lade
hende klare det herfra, eller skal man børste den mens den er fugtig eller
noget? Hun har små søde krøller over det hele nu *smil*.

Og så lige noget helt andet. Hun skulle jo være stambogsført, og vi blev
lovet papirerne, sammen med vacc. papirer og andet, når de bliver fundet.
Men det vil jeg nu se før jeg tror på... Ikke at det betyder så meget, men
kan hun identificeres blot udfra sit navn "Snehvide" og fødselsåret, eller
er det helt umuligt?

Hilsen Dorthe
PS. Jeg har lagt et par ekstra billeder af bade-nymfen:
http://megapixel.dk/vis/album/1112


Trine Piltoft (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Trine Piltoft


Dato : 11-11-02 20:29

Hej Dorthe

Hun er vel nok en yndig lille sag........også i våd tilstand *s*.
Kan godt forstå at du "var nødt til" at redde hende. Frygteligt at
tænke på at hun har gået under sådanne vilkår.

>Og så lige noget helt andet. Hun
>skulle jo være stambogsført, og vi blev
>lovet papirerne, sammen med vacc.
>papirer og andet, når de bliver fundet.
>Men det vil jeg nu se før jeg tror
>på... Ikke at det betyder så meget, men
>kan hun identificeres blot udfra sit
>navn "Snehvide" og fødselsåret, eller
>er det helt umuligt?

Tvivler på at det kan lade sig gøre (og at man vil gå med til
det), men du kan jo altid forsøge. Er det mon muligt at spore
hendes opdrætsnavn, og dermed hendes opdrætter, for så er chancen
nok noget større.

Uanset, så ønsker jeg jer held og lykke med hende :0)

Mvh. Trine


Trine Piltoft (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Trine Piltoft


Dato : 11-11-02 20:35

Hej igen!

Et lille PS. Du må vel have eller kunne skaffe navn/adresse på
ham/hende der har ejet katten. Hvis vedkommende eller opdrætteren
i sin tid har fået ejerskiftet katten, kan det måske lade sig gøre
ad den vej.

Mvh. Trine


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408843
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste