Zulu Awards 2002
Fra : Henrik H

Dato : 11-11-02 09:15

I forbindelse med uddelingen af Zulu Awards 2002 vil jeg gerne give
masser af ros til Nik & Jay. Deres show var fyldt med energi helt
udover scenekanten. GODT GÅET!!

Derimod er der ris til juniorsenior. Deres musik og optræden var ikke
værdig til at indgå i Zulu Awards 2002. For det første er det
tvivlsomt at det kan kaldes musik, for det andet bør man ikke prale af
at man er det eneste band som ikke spiller playback. det havde lydt
bedre at de havde gjort det, i stedet for at bruge tiden på at
imittere en abegrotte.

Hvad er jeres mening om ovenstående??

MVH

Henrik

Fra : Lars Frandsen

Dato : 11-11-02 11:01

"Henrik H" <hansehen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at man er det eneste band som ikke spiller playback. det havde lydt
> bedre at de havde gjort det, i stedet for at bruge tiden på at

Sjovt, jeg havde det lige modsat
Jeg synes at JuniorSenior spillede udmærket live, mens Nik & Jay ikke
imponerede mig. Det virkede som om, at nogle halvafklædte duller skulle
opveje mangel på talent!
Min kone og jeg sad og snakkede om forskellen på sådant et show og en
kunstner eller et band, der kan fastholde publikums interesse ved det, de
fremfører.

....og nej, jeg er "kun" lige fyldt 30!
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : TM

Dato : 11-11-02 13:21

"Lars Frandsen" <lars@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik H" <hansehen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Giver dig fuldstændig ret. Jeg synes ikke det lød som om at Nik og Jay
spillede playback - gjorde de det?

Mvh
TM

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 11-11-02 15:56

In news:3dcfa0ba$0$5768$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
TM <Tomra@(NOSPAM)stofanet.dk> typed:
Jeg synes ikke det lød som om at Nik og

Jeg så det som om der var playback, men de kunne stadig få lov til at lave
små udbrud oveni den originale sang.... Men det er jo kun hvad jeg så, og
kan huske...

/Rasmus
--
ICQ: 126307471
Ved svar fjern NO-SPAM i emailadressen

Fra : Brian M-I

Dato : 12-11-02 00:18

Jeg synes faktisk det er noget pis at kritisere Junior Senior. Jeg syntes
helt klart at det var den fedeste optræden der var til Zulu awards. De er da
helt klart noget mere talentfulde end Nik og Jay.....det er sgu da for
billigt på den måde de er blevet kendte....musik for den laveste
fællesnævner.
Sjovt du lige nævner Nik og Jay skulle være et levende show.....det syntes
jeg faktisk Junior seniors var!

Fra : Sunz

Dato : 12-11-02 01:20

"Brian M-I":
> [...]
> fællesnævner.
> Sjovt du lige nævner Nik og Jay skulle være et levende show.....det syntes

Og sådan har vi jo heldigvis hver sin musiksmag!! Dermed ikke sagt, at jeg
er uenig med hele din tale.

-Sunz

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-11-02 19:10

> I forbindelse med uddelingen af Zulu Awards 2002 vil jeg gerne give
> masser af ros til Nik & Jay. Deres show var fyldt med energi helt
> udover scenekanten. GODT GÅET!!

Jeg kan godt lide Nik & Jay, men at se dem behøver jeg ikke... fed dansk
rap, men magen til selvglade fyre skal man lede længe efter...

> Derimod er der ris til juniorsenior. Deres musik og optræden var ikke
> værdig til at indgå i Zulu Awards 2002.

De var en smule tamme i awards, men da jeg så dem til Grøn Koncert sammen
med Superheroes var det helt vildt fedt... både Superheros (en personlig
favorit), Junior Senior og Banjos likørstue var i topform... og det var på
en lille scene (grøn spot hed det vist) så det hele var så meget mere
nærværende og stemningen var eksplosiv og Superheroes fyrede den i den grad
af, hvilket Junior Senior osse gjorde.En af de bedste koncert oplevelser jeg
har oplevet (og det er efterhånden mange)

sniper_Nolight

Fra : Peter E K

Dato : 16-11-02 16:42

> [...]
> at man er det eneste band som ikke spiller playback. det havde lydt
> bedre at de havde gjort det, i stedet for at bruge tiden på at

At det lyser ud af dig at du foretrækker indpakning frem for indhold.
Der var ikke ét eneste andet band der spillede live derinde, og "selv"
westlife lavede singback. Det betød at den lydansvarlige ikke var trænet til
andet end at tænde for en DAT, og at han derfor ikke magtede at give Junior
Senior monitor, det var der jo ingen af de andre der behøvede.
Det er dejligt kompromiløst; "Vi spiller live, eller overhovedet ikke", mens
de andre (insæt selv et navn, bare ikke kunstere) siger "Vi vil på tv, hvor
meget brun røv skal vi slikke?"

Problemet er bare at 95% af dem der ser på, ikke kender vilkårene og
klandrer JS for at spille dårligt. Her er spille, et nøgleord, vi lytter
nemlig rent faktisk til nogen der selv spiller og synger, og ikke en CD, der
kun hænger sammen pga. en pc med Protools på!!!!! Woow, vil de fleste tåber
så sige, "vil det så sige at fx. nick&jay så slet ikke kan synge, spille
trommer,violin og trompet?"
"Ja" siger jeg, og føler storsindet vælde op, da jeg undlader at sparke dem
idet de lægger sig og tuder.

Jeg har iøvrigt set og hørt junior senior spille _meget_ bedre end det de
fyrede af til Zulu, men forholdene taget i betragtning, kan jeg kun have
respekt til overs for deres præstation, og latter tilovers for de andres.

Du står bestemt ikke alene med din mening, og selvom jeg er uenig, har vi jo
alle ret til vores holdning. Men diskutionen går i og for sig ikke ud på
musik, men mere på, hvor meget Houdini man kan klare til hverdag, og i 1½
"prisuddeling". Jeg hader blålys og lamperøg, andre elsker det, men sådan er
vi jo så forskellige.

Vh Peter

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-11-02 16:56

Peter E K skrev:
> At det lyser ud af dig at du foretrækker indpakning frem for
> indhold. Der var ikke ét eneste andet band der spillede live
> derinde, og "selv" westlife lavede singback.

"Singback" betyder, at musikken er fra cd og sangen live, ikke?

I så fald tager du efter min bedste overbevisning fejl.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-11-02 18:01

Peter Brandt Nielsen wrote:

> "Singback" betyder, at musikken er fra cd og sangen live, ikke?

Så vidt jeg har forstået er Singback både musik og sang fra CD, men
sangerens mikrofon er tændt så han/hun kan komme med geniale små "Hva'
så ZULUUUUUUUUUU!?!" og den slags.

Singback kan også gå grueligt galt hvilket Eminem beviste til både
kryds, bolle og UG+ til MTVE VMA for et par dage siden.

/Robert

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-11-02 19:20

Robert Eriksen skrev:

> Så vidt jeg har forstået er Singback både musik og sang fra CD,
> men sangerens mikrofon er tændt så han/hun kan komme med geniale
> små "Hva' så ZULUUUUUUUUUU!?!" og den slags.

Okay.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk