Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Min fotografering er gået helt i fisk...:)
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-11-02 23:24

Min fotografering er gået helt i fisk...:)

Der har ikke været ret meget naturligt lys i den forgangne
uge, så min fotografering er i bogstavligste forstand gået
helt i fisk.

Jeg har været en tur i Danmarks Akvarium, og ta' en serie
billeder, belært af tidligere erfaringer, så er der ikke ret
meget lys i akvarierne, så denne gang havde jeg taget min
lille blitz med, og den gør en stor forskel.

Metoden er enkel, kameraet skal helt hen til ruden, så
modlysblænden lægger an på glasset, og blitz'en holder jeg i
vestre hånd, den må gerne rettes skråt imod motivet, jeg
har sat en diffuser på som spreder lyset. Jeg har valgt at
køre på en 1:60 del sec. det gi'r en smule bevægelse hist
og her.

Jeg har også været en tur i København's nye Metro, alle
billeder er taget håndholdt i det eksisterende lys.

Jeg har netop opdateret med nye billeder på Photo-Gallery.dk,
der er 4 preview-ark / 48 billeder, ta' selv et kik:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_1of4.html

Alle er naturligvis vekommen til at kommentere og diskutere
billederne, og hvis der kommer noget jeg synes er konstuktivt
og brugbart, så skal jeg nok blande mig.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : max

Dato : 10-11-02 23:48

<snip>
> [...]
> meget lys i akvarierne, så denne gang havde jeg taget min
> lille blitz med, og den gør en stor forskel.

Det er så fremragende - tænker på om de måske
kunne blive endnu bedre med en softet flash..?
max

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-11-02 00:32

max wrote:

> Det er så fremragende - tænker på om de måske
> kunne blive endnu bedre med en softet flash..?

Prøv - det vigtige er, at modlysblænden slutter tæt til
akvariets frontrude, hvis der kommer blitzlys ind på
glasset foran objektivet så går det galt.

Jeg har forøvrigt udviklede flg. taktikker...

Under normale forhold kan fiskene ikke se ud af front-
glasset, men når man sætter kameraet helt hen på glasset,
så kan de godt se det og bliver nysgerrige, og de kommer
helt tæt på, og det fungerer ikke, de bedste billeder får
man når fiskene står midt i akvariet.

Så jeg startede med at lave et prøveskud for at finde den
rette blænde, og lod så akvariet få ro i nogle minutter,
og kunne så hurtigt skyde mit billede, når den rette
situation var til stede.

Den anden måde er blive ved med at være ved akvariet, indtil
fiskene ikke længere finder kameraet interessant.

Den blitz man bruger må max. være ledetal 15 - 20, ellers
får man alt for meget lys, og man kan godt glemme alt om TTL,
det skal køres 100% manuelt.

Det er iøvrigt en fin måde at træne studioptagelser på, og
man kan starte de fisk, der ikke bevæger sig ret meget.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Wallin

Dato : 11-11-02 11:30

Jeg har fotograferet mange akvariefotos- også i Danmarks akvarium.
De bedste fra Danmarks akvarium er uden blitz.

Lyset falder helt forkert ved frontblitz og hvis vandet er snavset ses det
meget tydeligt.
Lys skal helst komme skråt oppefra (naturligt) og gerne meget blødt lys-
softbox. Jeg har taget mange akvariefotos med studioflash med 1/2 kraft på
lyset (250ws) samt softbox med godt resultat.

Med et digital fotoapp. kan man med det samme se, om man har eksponeret
korrekt. og man skal som Niels E. skriver, styre blænden manuelt, ellers
får man ikke noget i system og man fotografere nærmest i blinde.

Held og lykke.

Alex Wallin

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-11-02 13:24

Alex Wallin wrote:

> [...]
> meget blødt lys-softbox. Jeg har taget mange akvariefotos
> med studioflash med 1/2 kraft på lyset (250ws) samt softbox

Vi er meget enige, det optimale ville være at placere et stort
radiostyret flachanlæg i fodergangen, men det er bare ikke så
realistisk.

Og jeg bruger jo i høj grad den externe blitz'en som fill-in,
og det er løsning som alle kan deltage i.

Jeg har også overvejet at lave en serie billeder på stativ,
men hensynet til de andre besøgende gør, at jeg anser det for
problematisk at bruge stativ i Danmarks Akvarium.

Og vi skal vel ikke gøre det mere svært end det er, det jeg
lægger op til, er at alle kan invitere familien med i Danmarks
Akvarium, og samtidig forsøge sig med akvariefotografering.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : J@N

Dato : 11-11-02 15:44

> Vi er meget enige, det optimale ville være at placere et stort
> radiostyret flachanlæg i fodergangen, men det er bare ikke så
> realistisk.

Ja, nummer et vil være et par blitz'e oppe på fodergangen, måske kunne de
udløses ved en slaveudløser.

> Jeg har også overvejet at lave en serie billeder på stativ,
> men hensynet til de andre besøgende gør, at jeg anser det for
> problematisk at bruge stativ i Danmarks Akvarium.

Jeg ved at den store akvariefotograf Meulengracht har brugt stativ i DA, ved
nu ikke om han havde særlig tilladelse. Man skal tage derud på en hverdag i
dagtiden, så er der forhåbentlig ikke så mange besøgende. Stativ er godt ved
interiør optagelser, samt til at holde blitzene.

> Og vi skal vel ikke gøre det mere svært end det er, det jeg
> lægger op til, er at alle kan invitere familien med i Danmarks
> Akvarium, og samtidig forsøge sig med akvariefotografering.

Tror ikke familien har tålmodighed til det

Jan

Fra : Peter Loumann

Dato : 11-11-02 00:21

On Sun, 10 Nov 2002 23:24:18 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Jeg har også været en tur i København's nye Metro, alle
>billeder er taget håndholdt i det eksisterende lys.
[...]
>http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_1of4.html

Endnu en dogme-fotograf! Velkommen i klubben Ret fotogen metro! Og
håndholdt gør sig jo godt, når man er ude og se på damer ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-11-02 02:11

Peter Loumann wrote:

> Endnu en dogme-fotograf! Velkommen i klubben Ret
> fotogen metro! Og håndholdt gør sig jo godt, når man
> er ude og se på damer ...

Jeg stødte faktisk på flg. seance, da jeg var i metro'en,
jeg nåede at ta' fire billeder inden jeg blev opdaget, og
jeg fik endda den situation, hvor jeg bliver opdaget.

Men der var ikke så meget lys i det hjørne, så jeg var lige
oppe og runde 400 ASA, og det kan man desværre godt se.

http://home.tiscali.dk/valkyrie/filmhold/filmhold-24.jpg
http://home.tiscali.dk/valkyrie/filmhold/filmhold-25.jpg
http://home.tiscali.dk/valkyrie/filmhold/filmhold-26.jpg
http://home.tiscali.dk/valkyrie/filmhold/filmhold-27.jpg
http://home.tiscali.dk/valkyrie/filmhold/filmhold-28.jpg

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : U. Pedersen

Dato : 11-11-02 12:03

Niels Ebbesen skrev:

Hej Niels

>Min fotografering er gået helt i fisk...:)

Godt at noget går i fisk, tak for kigget og rundturen i Metroen

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : J@N

Dato : 11-11-02 15:58

> [...]
> meget lys i akvarierne, så denne gang havde jeg taget min
> lille blitz med, og den gør en stor forskel.

Flotte billeder, de er langt bedre end dine første forsøg, især kan jeg godt
lide piratfiskene.

> [...]
> har sat en diffuser på som spreder lyset. Jeg har valgt at
> køre på en 1:60 del sec. det gi'r en smule bevægelse hist

Der er flere måder at gøre det på:
1. Brug en lille tele og evt. mellemringe, så du får lidt afstand til
glasset.
2. Nogen bruger et stykke sort karton, der sættes foran kameraet - har
aldrig selv prøvet det.
3. Andre fotograferer ikke vinkelret på glasset - kan ikke anbefales,
glasset kan give brydninger, især ved tykt glas.
4. Din metode, har ikke prøvet da den kan skræmme fiskene (mine egne fisk),
kan dog bruges i off. akv.

En eller flere eksterne blitz er et must, jo mere lys jo bedre (helst lille
blænde, stor dybdeskarphed).
Ridsefri rude, ren på begge sider.
Krystalklart vand - Mørkt lokale.
Lær fiskenes adfærd at kende.

Så er det bare at vente til det rigtige motiv er i søgeren.

Jan

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-11-02 16:20

"J@N" wrote:

> Lær fiskenes adfærd at kende.
>
> Så er det bare at vente til det rigtige motiv er i søgeren.

Jeg har selv haft akvarier i mange år, jeg har avlet
sommerfuglechiklider, de har en meget interessant adfærd med
pardannelse og ungelpleje, men et par større vandskader,
gjorde at jeg for en del år siden droppede glasakvarier, og
nu avler jeg kun Blå Shubunkin i et stort udendørs bassin,
og det gi'r nogle helt andre udfordringer at fotografere
ned i vand.

Jeg har overvejet at lave et specielt fotoakvarium, og så lige
fange nogle fisk, ta' billederne og sætte dem tilbage i det
store bassin, men så ryger adfærdssituationen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : J@N

Dato : 11-11-02 22:02

> [...]
> nu avler jeg kun Blå Shubunkin i et stort udendørs bassin,
> og det gi'r nogle helt andre udfordringer at fotografere

Jeg har set en genial boks i en tysk akvariefoto-bog, som kan bruges ved
fotografering ovenfra og igennem vandoverfladen. Den har to kamre, et til
kamera og et til blitzen, jeg kan evt. sende et billede af den, det er et
selvbyggerprojekt.

> Jeg har overvejet at lave et specielt fotoakvarium, og så lige
> fange nogle fisk, ta' billederne og sætte dem tilbage i det
> store bassin, men så ryger adfærdssituationen.

Jeg har et fotoakvarium på 160 liter, med baggrund, ridsefrit glas og klart
vand. Og det er stort nok til at mindre fisk vil skifte til yngledragt og gå
i leg. Det er nok for lille til dine "Blå Shubunkin", er det noget Koi?

Jan

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-11-02 23:11

"J@N" wrote:

> Jeg har set en genial boks i en tysk akvariefoto-bog, som
> kan bruges ved fotografering ovenfra og igennem vandoverfladen.

Jeg har en fotografisk vandkikkert på tegnebrættet, en af
mine bekendte der også har en kæmpe stor havedam, og som
også er fotointeresseret er modelbygger, så han er sat på
opgaven.

Eneste problem er, at den slags dimser strider imod mit
minimalistiske koncept, jeg er ikke meget for foto tinge-
tangel, det er nemlig ofte en klods om benet, der begrænser
ens bevægelsesfrihed.

> Jeg har et fotoakvarium på 160 liter, med baggrund, ridsefrit
> glas og klart vand.

Når jeg skriver fotoakvarium, så tænker jeg på et akvarie, hvor
der midt i akvariet står to glasplader med 5 - 10 cm mellemrum,
der gør at fiskene hele tiden vil befinde sig i et givent
focusområde.

Blå Shubunkin er en art guldfisk se URL:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/hus_%26_have/have_m._karpedam(3)/_guldfisk-19.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : J@N

Dato : 12-11-02 08:00

> [...]
> der midt i akvariet står to glasplader med 5 - 10 cm mellemrum,
> der gør at fiskene hele tiden vil befinde sig i et givent

Ja, men det er helt sikkert at et par sommerfuglecichlider ikke vil vise de
flotteste farver, det er udmærket til artsfotografering.

> Blå Shubunkin er en art guldfisk se URL:

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/hus_%26_have/have_m._karpedam(3)/_guldf
isk-19.html

Den ser nu meget flot ud af en guldfisk at være måske skulle prøve med
et polaritionsfilter til at tage spejlingen i vandoverfladen.
Besøg evt Superkoi i Roskilde til foråret, et fantastisk anlæg, hvor du også
kan få et par gode skud med hjem.

Jan

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-11-02 17:21

"J@N" wrote:

> Ja, men det er helt sikkert at et par sommerfuglecichlider
> ikke vil vise de flotteste farver, det er udmærket til
> artsfotografering.

Det er meget korrekt, men der jo forskel på arts- og adfærds
fotografering, og så er det vel næsten de farveskift som en
stor han-sommerfuglecichlide laver, der er mest imponerende,
og de kommer jo ikke med på et stilbillede.

Jeg kender godt SuperKoi...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 12-11-02 13:33

> Jeg har overvejet at lave et specielt fotoakvarium, og så lige
> fange nogle fisk, ta' billederne og sætte dem tilbage i det
> store bassin, men så ryger adfærdssituationen.

Jeg har selv haft stor fornøjelse af at kombinere et intensivt akvariehold
med fotointeressen. De klart bedste billeder fik jeg ved at planlægge
billederne, allerede da akvariet blev indrettet. Specielt med de
revirhævdende arter har man meget stor indflydelse på, hvor fiskene opholder
sig. Eksempelvis med de skumredebyggende labyrintfisk, som helst byggede
reden under blade af javabregner i overfladen. Jeg havde god tid til at
lægge lys ovenfra, og hvis plantedækket blev for tæt, suppleret af lys
gennem sideruden. Aldrig gennem forruden, da det efter min mening smadrer
stemningen. Glasset skal ikke bare være rent, men ULTRA-rent. Alt, der kan
reflektere lyset, dækkes til. Også fingre og blanke dele på kamera. Det er
selvfølgelig bøvlet, men resultatet bliver derefter! Teknisk perfekte
billeder af fisk i leg, med alt hvad det medfører af flotte farvedragter og
spændende adfærd. Sjovt nok reagerer mange fisk overhovedet ikke på
flashglimtet.

Specielle fotoakvarier, hvor fiskene først skal indfanges og sættes ned et
sted, hvor de ikke kan bevæge sig frit, kommer der ganske rigtigt sjældent
noget ud af. Det bliver altid småkedelige billeder af fisk, der intet
foretager sig, og ofte vil de have skrækfarverne på.

Mvh
Johan Gadegaard

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-11-02 17:29

Johan Gadegaard wrote:

> ....ccut... Sjovt nok reagerer mange fisk overhovedet ikke på
> flashglimtet.

Det har jeg også bemærket, og hvis nogen planlægger en
fototur til Danmarks Akvarium, så bør jeg nok lige tilføje,
at jeg drog den erfaring, at der ikke var to akvarier,
som skulle ha' den samme mængde blitzlys, det vekslede
mellem blænde 4 og 16.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Klaus Madsen

Dato : 11-11-02 17:45

> Min fotografering er gået helt i fisk...:)
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_1of4.html

Hvordan kan det være jeg ikke kan se dine billeder, jeg får hele tiden at
vide
siden ikke findes ???
Jeg kan jo se på de andres indlæg at de åbenbart ikke har nogen problemer.

Mvh. Klaus

Fra : emj

Dato : 11-11-02 17:52

On Mon, 11 Nov 2002 17:45:19 +0100, "Klaus Madsen"
<webmaster@virago-star.dk> wrote:

> [...]
>siden ikke findes ???
>Jeg kan jo se på de andres indlæg at de åbenbart ikke har nogen problemer.

I øjeblikket kl 17.52 kan jeg nu heller ikke se den.
Hilsen emj
--
http://www.enterpol.dk/foto/epgalleri/epfoto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-11-02 18:21

Klaus Madsen wrote:

> [...]
> hele tiden at vide
> siden ikke findes ???
> Jeg kan jo se på de andres indlæg at de åbenbart ikke har

Jeg har helle ikke kunnet se siderne i dag mandag - og jeg kan
normalt godt se Niels's fine sider ?

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-11-02 18:23

Klaus Madsen wrote:
> [...]
> hele tiden at vide
> siden ikke findes ???
> Jeg kan jo se på de andres indlæg at de åbenbart ikke har

Har du prøvet ieg lidt senere ?

Jeg kunne heller ikke se den tidligere i aftermiddag - men nu
virker de fint !!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-11-02 18:56

Klaus Madsen wrote:

> Hvordan kan det være jeg ikke kan se dine billeder, jeg får
> hele tiden at vide siden ikke findes ???

Det kan skyldes så meget, det kan f.eks. være en linie
mellem Telia og Tiscali der ikke fungerer som den skal,
for serveren kører.

Der har været rimmelig meget trafik i dag, jeg genstartede
serveren kl. 14:46, så lige på det tidspunkt er der et
gab i servicen på ca. 2 minutter.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : enrico

Dato : 12-11-02 13:20

On Sun, 10 Nov 2002 23:24:18 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Min fotografering er gået helt i fisk...:)

For nylig var jeg i Aqua center i Silkeborg. Der var lyset bedre, og
det var nemmere at fotografere. På et tidspunkt, da lyset forsvandt,
måtte jeg tage mange skud, men billedet af aborren er alligevel blevet
meget godt. Jeg kunne have brugt et stativ.

Se to billeder i dk.binaer.

-enrico

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-11-02 14:37

enrico wrote:

Hvis du lige havde sat ordet "news:" ind i message id, så er det
klikbart i alle news-klienter.

-----

Men det er hermed klaret...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 12-11-02 17:34

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Hvis du lige havde sat ordet "news:" ind i message id, så er det
> [...]

Hej Niels

For en gangs skyld har du _ikke_ ret.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Madsen

Dato : 12-11-02 16:39

Niels Ebbesen skrev:

> Metoden er enkel, kameraet skal helt hen til ruden, så
> modlysblænden lægger an på glasset, og blitz'en holder jeg i
> vestre hånd, den må gerne rettes skråt imod motivet, jeg
> har sat en diffuser på som spreder lyset.

Jeg har spekuleret på om en ringflash mon er velegnet til akvarie-
fotografering. Hvis man nu presser ringflashen helt op mod glasset
af akvariet så vil den vel ikke skabe reflekser i glasset, eller
vil den?

Grunden til jeg spørger er at jeg flere gange har forsøgt at
fotografere yngelplejen hos mine sugemaller (Xenocara), men det
er dæleme svært når alt det spændende foregår inde i en mørk hul
sten, men den ville man muligvis kunne lyse ekstra op med en
ringflash.

Madsen.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-11-02 20:03

Madsen wrote:

> Jeg har spekuleret på om en ringflash mon er velegnet til
> akvarie fotografering. Hvis man nu presser ringflashen helt
> op mod glasset af akvariet så vil den vel ikke skabe reflekser
> i glasset, eller vil den?

Hvis det var mig, så ville jeg ikke kunne dy' mig for at
forsøge, så hvorfor ikke bare prøve, det er jo netop dem
der går nye veje, og afprøver nogle anderledes metoder,
som nogen gange skaber noget helt nyt.

Hvis du ikke har en gummimodlysblænde, så køb en, de er ikke
særligt dyre, og en sådan sikrer at der ikke falder lys på
det område af akvariets frontrude, der er ud for objektivet.

Men ellers er opskriften en speciel blitz/flasch med lysleder-
slanger, man bliver overrasket over hvor meget lys der kommer
ud af en tynd slange, og der er et linsesystem i enden, så man
kan styre hvor meget lyset skal spredes.

En sådan speciel flash kan med garanti lejes.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Madsen

Dato : 12-11-02 22:11

Niels Ebbesen skrev:

> Hvis det var mig, så ville jeg ikke kunne dy' mig for at
> forsøge, så hvorfor ikke bare prøve, det er jo netop dem
> der går nye veje, og afprøver nogle anderledes metoder,
> som nogen gange skaber noget helt nyt.

Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Det kunne jo bare være at en eller
anden havde forsøgt sig før og kunne melde at det overhovedet ikke
duede til noget som helst, og så slipper jeg jo for at smide penge
ud på sådan noget.

> Hvis du ikke har en gummimodlysblænde, så køb en, de er ikke
> særligt dyre, og en sådan sikrer at der ikke falder lys på
> det område af akvariets frontrude, der er ud for objektivet.

Det var nok en god idé at anskaffe sig sådan en.

> [...]
> ud af en tynd slange, og der er et linsesystem i enden, så man
> kan styre hvor meget lyset skal spredes.

Det lyder jo næsten som en bedre idé end ringflashen. Jeg har nemlig
behov for at lyse den hule sten op. Har forsøgt med en lille Maglite,
i mangel af bedre, men lyset den udsender er alt for gulligt og det
giver ikke et specielt godt billede.

> En sådan speciel flash kan med garanti lejes.

Det vil jeg undersøge.

Madsen.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-11-02 23:46

Madsen wrote:

> Det vil jeg undersøge.

Her er et par link, så du kan se hvad det er jeg vrøvler om...:)

http://www.microptics-usa.com/ML1000.htm
http://www.sinarbron.com/fibrolite.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 13-11-02 13:07

Niels Riis Ebbesen skrev:

Her er et par link, så du kan se hvad det er jeg vrøvler om...:)

http://www.microptics-usa.com/ML1000.htm
http://www.sinarbron.com/fibrolite.htm

Jeg vil gerne vejlede dig i korrekt brug af grupperne. Det er ikke helt
efter reglerne at henvise til sider hvorfra der foregår salg, eller at
reklamere for produkter.
Så her er du vist ude i en gråzone, du klagede over mig til min udbyder, da
jeg i et indlæg i dk.marked.privat.foto d. 1.11.2002, lavede et link til min
hjemmeside, reklame kaldte du det til udbyderen.

Men du får ikke nogen klage fra mig, for så kan vi jo ikke lave andet. Vel !

Venlig hilsen / Best regards

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-11-02 13:16

On Wed, 13 Nov 2002 13:06:54 +0100, "www.analogfoto.dk L Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]

>Jeg vil gerne vejlede dig i korrekt brug af grupperne. Det er ikke helt
>efter reglerne at henvise til sider hvorfra der foregår salg, eller at

Sludder og vrøvl!

fut: news:dk.admin.netikette

>Så her er du vist ude i en gråzone, du klagede over mig til min udbyder, [...]

Og dette har endnu mindre at gøre i en fotogruppe. Brug venligst
news:dk.snak.mudderkastning eller privat mail!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 13-11-02 00:47

Niels Ebbesen skrev:

> http://www.microptics-usa.com/ML1000.htm
> http://www.sinarbron.com/fibrolite.htm

Det ser interessant ud. Tak.

Madsen.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-11-02 01:20

Madsen wrote:

> Det ser interessant ud. Tak.

Jeg er ret sikker på at de kan lejes, jeg kender ikke pris-
niveauet, men en rundringning til udlejningsfirmaerne, vil
jo afdække det problem.

Det kan også tilføjes, at jeg en gang har set en billig
variant til nogle tusser, en sådan kan evt. findes brugt.

Hvis jeg fik den fikse idé, at jeg skulle bruge noget fiber-
lys, så ville jeg systematisk ta' alle de store proff. foto-
forhandlere, og se hvad de sagde til en sådan forespørgsel.

Og nu vi har proppen a'e, så er der også et andet koncept,
det er en forlænger til objektivet, hvori der sidder et
halvtransparent spejl, der er vinklet 45 grader, og ud for
spejlet er der et hul, hvor man kan placere en blitz.

Objektivet kikker fra mørke og ud i lyset, derfor kan det
se igennem det halvtransparente spejl.

På den måde kan man lyslægge parrallelt med den optiske
akse, der er nul skygger, men det er også et meget fladt
frontlys man får.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-11-02 12:51

Fra : Lars [8210]

Dato : 13-11-02 01:43

> Min fotografering er gået helt i fisk...:)

Den tråd du kører er gået i selvspind og er ude af
kontrol,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

UT DK.SNAK.SEKSUALITET

Lars

Fra : Lars [8210]

Dato : 13-11-02 01:45

Det tror da fanen- tag dine briller på når du fotograferer!
Og hvad fan skulle du dog der?

Fra : Gjøl

Dato : 13-11-02 10:45

Lars [8210] wrote:
> Det tror da fanen- tag dine briller på når du fotograferer!
> Og hvad fan skulle du dog der?

Jeg sad såmænd lige og spekulerede på om hvorlænge den dejlige tone og debat
fik lov til at fortsætte.
Den blev lige skudt i sænk

Fra : Eskil M. Jørgensen

Dato : 13-11-02 16:43

Hvor er jeg dog enig.
Nu har jeg nydt den saglige og belærende debat og fået gode ideer, og så
kommer der sådant noget barnligt pjat.
Salontonen please!
Med venlig hilsen
Eskil

Fra : J@N

Dato : 13-11-02 11:56

Lars

Sikken en gang barnagtigt sludder.
Tag dig nu sammen, begrav stridsøksen og arbejd videre på din hjemmeside.

Jan

Fra : Lars

Dato : 14-11-02 01:40

1"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:aqtb3k$3rj$1@sunsite.dk...
> Lars
>
> Sikken en gang barnagtigt sludder.
> Tag dig nu sammen, begrav stridsøksen og arbejd videre på din hjemmeside.
>
> Jan

Hej Jan

Du har ret. Jeg må tage mig sammen!!! Jeg arbejder videre på
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Du har ret - Det var barnagtigt sludder blandet op med Weinbrandt!!!!

Det er blot ret så irreterrende at - Niels PP MasturbatorMaster
bberbøv - har taget en komplet kopi af en tidligere version af min (på
forsøgsstadiet) hjemmeside - og fører sig frem med den .

Jeg har gentagne gange bedt det om at slette siden, men forgæves.

Det er for dyrt at køre en (C)-sag herfra (Hamburg) Så der er kun´et besøg
tilbage - og det er utænkeligt. Så lad ham rådne op i hans provinshul...

Der har hele tiden være et (C) Designmæssigt - og det er ret saa
provokerende at han er fløjtende ligeglad med (C) samtidig med at han selv
har kæftet op omkring det i årevis!!

Lad os lave et tankeeksperiment: jeg kopierer en del af hans hjemmeside over
på min server og laver om på dem . osv,
Lad os se hvad dyret siger omkring det!

Hvis han sletter det stjålne - den saa vil jeg undlade og besøge dyret ,
hvis jeg komme til Sjælland nogen sinde - men det gør jeg nok ikke da jeg
normalt vil undgå sjællandere/Sjælland . ( årsag: personer som Niels PP
Mastubator Øbberbøv)

Så Jan du har ret -men et sådant dyr burde i sjællandere eleimenere for at
sikre at i ikke bliver sammenlignet med det.

MfG/Mvh

Lars

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-11-02 11:44

On Thu, 14 Nov 2002 01:39:40 +0100, "Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com>
wrote:

>[OT] Niels PP MasturbatorMaster bberbøv [OT]
>lad ham rådne op i hans provinshul [OT]
>Niels PP Mastubator Øbberbøv [OT]

PLONK!

--