Grydelapper...
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 10-11-02 17:48

Så faldt talen igen på dem, grydelapperne. Det er herligt at bage og
stege i ovnen, men det er afgjort ikke spændende at brænde fingrene på
plader, bradepander og fade. Mine elendige grydelapper er altså
elendige ;o(

Hvor finder jeg nogle suverænt, gode grydelapper? Eller hvordan laver
jeg dem selv?

Hjerteligst
Dorte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-11-02 17:51

Dorte R.M. Hansen <dot.ringholm@get2net.dk> writes:

> Hvor finder jeg nogle suverænt, gode grydelapper? Eller hvordan laver
> jeg dem selv?

Hvis du vil lave dem selv, så er en af de der røde/gule/blå
køkkenkarklude glimrende. De er lige små nok, men de isolerer rigtig
godt. De er bare lidt hårde ved symaskinen, så det kan anbefales at
bruge en denimnål. Du kan evt. bruge indisk bomuld udenpå. Det er også
ret isolerende og jeg syntes at det er rigtig pænt. Og så kan det så
vidt jeg husker vaskes ved 60 grader.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 10-11-02 18:12

Hej Dorte

Dorte R.M. Hansen <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en
> Hvor finder jeg nogle suverænt, gode grydelapper? Eller hvordan laver
> jeg dem selv?

Eva solo har lavet nogen rigtige godt grydelapper, dog skal det lige siges,
at de er lidt upraktiske når man skal hælde f.eks vandet fra kartoflerne,
der er det lidt svært at få fat, men til at tage ting ud af ovnen med, er de
super.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-11-02 22:15

Dorte R.M. Hansen <dot.ringholm@get2net.dk> wrote:

> [...]
> elendige ;o(
>
> Hvor finder jeg nogle suverænt, gode grydelapper? Eller hvordan laver

Jeg har et par handsker i grydelapsmateriale - pæne er de ikke, men jeg
har aldrig brændt hænderne.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 11-11-02 00:37

> Jeg har et par handsker i grydelapsmateriale - pæne er de ikke, men jeg
> har aldrig brændt hænderne.
Jeg troede din mor havde for længst hæklet dig nogle med et striblet
æbler på.

Moin
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-11-02 12:19

Sebastian Loeck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> Jeg troede din mor havde for længst hæklet dig nogle med et striblet
> æbler på.
>
> Moin

Du siger sgu noget - det ville være ret cool. Faktisk passer æble formen
perfekt til en luffe - jeg må straks igang med symaskinen..... !

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 11-11-02 00:37

> [...]

> Mine elendige grydelapper er altså
> elendige ;o(
>
> Hvor finder jeg nogle suverænt, gode grydelapper?
HW Larsen

> Eller hvordan laver jeg dem selv?
I næsten alle håndarbejdsblade finder du vejledninger hvordan man hækler
nogen.
Husk at bruge ren bomuld.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Nette

Dato : 11-11-02 01:37

"Dorte R.M. Hansen" wrote
> Hvor finder jeg nogle suverænt, gode grydelapper? Eller hvordan laver
> jeg dem selv?

Jeg bruger kokkeviskestykkerne. De er nemme at vaske, og så er de ikke så
fine at man knapt tør bruge dem i frygt for at svine dem til

Nette

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 14-11-02 23:14

Dorte R.M. Hansen <dot.ringholm@get2net.dk> wrote:

>Hvor finder jeg nogle suverænt, gode grydelapper? Eller hvordan laver
>jeg dem selv?

Som grydelapper bruger jeg mest et par store 'grilhandsker', som jeg
har købt i Kunst og Køkkentøj i Århus.
Til enkelte ting er de lidt for store, men de isolerer vældig godt, og
så er oversiden af hånden også beskyttet.

Jeg har overvejet, om man ikke kan få noget tilsvarende hos firmaer
som sælger arbejdstøj og den slags. Måske et par svejsehandsker kan
bruges...

--
Kåre