sletter internet config
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 09-11-02 16:47

hej
Som nævnt ovenfor er jeg OS X nybegynder. Hver gang jeg har udfyldt mine
internet config og bedt om at få dem arkiveret kan jeg være nogenlunde
sikker på at de er slettet til næste gang, hvad kan det skyldes?
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-11-02 17:15

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Som nævnt ovenfor er jeg OS X nybegynder. Hver gang jeg har udfyldt mine
> internet config og bedt om at få dem arkiveret kan jeg være nogenlunde
> sikker på at de er slettet til næste gang, hvad kan det skyldes?

Jeg kan se du bruger MacSOUP i classic miljøet og er derfor i tvivl om
det er Internet config under OS 9 du har problemer med. Hvis det er
tilfældet kunne du måske lige fiunde ud af om du overhovedet har brug
for Internet config. MacSOUP findes også til Mac OS X.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 09-11-02 19:02

> [...]
> tilfældet kunne du måske lige fiunde ud af om du overhovedet har brug
> for Internet config. MacSOUP findes også til Mac OS X.
Ja, det er classic versionen og angående Soup 2.5b2,
den har jeg faktisk downloaded, men jeg kan se at det er en
beta-version, men den er måske stabil nok?
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-11-02 19:34

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Ja, det er classic versionen og angående Soup 2.5b2,
> den har jeg faktisk downloaded, men jeg kan se at det er en
> beta-version, men den er måske stabil nok?

Ja det vil jeg mene!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-02 21:30

> [...]
> tilfældet kunne du måske lige fiunde ud af om du overhovedet har brug
> for Internet config. MacSOUP findes også til Mac OS X.

Under Mac OS 9 (Classic) skal man vel også bruge kontrolpanelet, der
hedder Internet. Det er flere år siden, det afløste Internet Config.
Sjovt nok er de tæt forbundne, og ofte har nogle programmer installeret
Internet Config, så den ligger der alligevel. Jeg har en idé om, at data
gemmes samme sted i Internet og Internet Config.
Jeg vil også foreslå, at du så vidt muligt bruger OS X, da det
er fremtiden. Så du kan lige så godt hente MacSOUP til OS X. Selv om det
er en beta, så er den helt stabil. Skulle du alligevel ønske at bruge
Classic, så prøv at gå ind i æble-menuen, vælge kontrolpaneler og
herunder Internet. Udfyld data her, og se, om ikke de bliver der.
Internet giver mulighed for at gemme flere sæt, som man kan skifte
imellem. Måske er det det, der driller. Det sæt, du taster data i, er
måske ikke valgt som aktivt sæt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 09-11-02 22:20

> [...]
> Internet giver mulighed for at gemme flere sæt, som man kan skifte
> imellem. Måske er det det, der driller. Det sæt, du taster data i, er
Jeg vil nok prøve at installere MacSoup til OS X imorgen, jeg skal til
at se Inspector Morse, men det er nu underligt at de indtastede
oplysninger ikke bliver gemt.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-11-02 23:08

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Jeg vil nok prøve at installere MacSoup til OS X imorgen, jeg skal til
> at se Inspector Morse, men det er nu underligt at de indtastede
> oplysninger ikke bliver gemt.

Du skulle vel ikke tilfældigvis have Internet Explorer eller Outlook
Express (begge i Classic) åbne mens du ændrer dine
Internet-indstillinger? De har en tendens til at overskrive evt.
ændringer, når de lukkes.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 10-11-02 12:05

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Express (begge i Classic) åbne mens du ændrer dine
> Internet-indstillinger? De har en tendens til at overskrive evt.
Begge programmer er installeret, så det er sikkert noget i den retning
der er sket, men problemet er med Soup OS X.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-11-02 12:21

> Begge programmer er installeret, så det er sikkert noget i den retning
> der er sket, men problemet er med Soup OS X.

At de er installeret gør ikke noget, det har stort set alle hvis.
Problemet er, at de gemmer deres indstillinger i Internet Config og
derved har fingrene inde i de filer når de er åbne. Hvis man foretager
en ændring i Internet Config (eller kontrolpanelet Internet, to sider af
samme sag) mens Internet Explorer er åben. så vil indstillingerne gå
tilbage til de gamle værdier, når Internet Explorer lukkes. Det er
ihvertfald min erfaring.

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-11-02 04:58

> Jeg vil nok prøve at installere MacSoup til OS X imorgen, jeg skal til
> at se Inspector Morse, men det er nu underligt at de indtastede
> [...]

Ah, Inspector Morse...

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 10-11-02 12:05

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Ah, Inspector Morse...
Ja, det var jo sidste afsnit af serien, trist nok. Idag har jeg
installeret Soup i OS X versionen uden problemer, så min ny iMac
begynder at kunne bruges til noget. Tak til Michael og Henrik for
hjælpen!
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-11-02 22:01

In article <1fle3qv.1potnj6xemb28N%hj.hvid@teliamail.dk>,
hj.hvid@teliamail.dk (Hans Jørgen Hvid) wrote:

> Som nævnt ovenfor er jeg OS X nybegynder. Hver gang jeg har udfyldt mine
> internet config og bedt om at få dem arkiveret kan jeg være nogenlunde
> sikker på at de er slettet til næste gang, hvad kan det skyldes?

Tag ævle+info på nedenstående fil - Hvem står som ejer etc.? Prøv evt at
lukke alle programmer, slette filen og logge ud/ind.

~/Library/Preferences/com.apple.internetconfig.plist.

NB. Hvilken OS X version?

Besides, if you can't get a decent kernal panic <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living? <aim://reippuert>

Fra : Johnny Louis

Dato : 13-11-02 02:28

Hej Morten.
Send min computer tilbage eller tilbyd et engangsbeløb til en gang for
alle at afvikle sagen på ordentlig vis.

Alt andet syntes jeg er uværdigt, mange har mailet til mig og spurgt om
det er rigtigt at du overhovedet ikke reagerer på mine skrivelser og jeg
må bedrøve dem med at det desværre er sandt.

Johnny Louis