Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
To første anmeldelser af Canon G3
Fra : Michael Vinther Hans~

Dato : 08-11-02 12:05

De to første anmeldelser er nu kommet. Endelig vurdering / dom afventes dog
fortsat fra www.dpreview.com
http://www.dinside.no/php/art.php?id=33252

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/g3.html

vh.
Michael Vinther Hansen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-11-02 12:28

Michael Vinther Hansen wrote:
> De to første anmeldelser er nu kommet. Endelig vurdering / dom afventes dog
> fortsat fra www.dpreview.com
> http://www.dinside.no/php/art.php?id=33252
>
> http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/g3.html

Ouhhhh - hvor ser det dog alt for lækkert ud

Der er vist ikke andet for end at begynde at spare op... Jeg synes især
at det er fedt at manual fokus nu er muligt.

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 08-11-02 13:36

Jesper Brunholm skrev:
> Ouhhhh - hvor ser det dog alt for lækkert ud

Yep :)

> Der er vist ikke andet for end at begynde at spare op... Jeg synes især
> at det er fedt at manual fokus nu er muligt.

Det er det nu også i G2'eren. Det er bare ikke særlig optimalt at
bruge (man skal kringle fingerene på en mystisk måde).

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://euph.dk)
"Only wimps use tape backup: _real_ men just upload their important stuff on

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-11-02 22:52

Dennis Skærup Højlund Andersen wrote:

> Det er det nu også i G2'eren. Det er bare ikke særlig optimalt
> at bruge (man skal kringle fingerene på en mystisk måde).

Og den manuelle focus er ikke koblet med søgeren, så den
er jo næsten provosorisk...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : thl

Dato : 09-11-02 11:10

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse news:3DCC3206.7A89077D@niels-ebbesen.net...

> Og den manuelle focus er ikke koblet med søgeren, så den
> er jo næsten provosorisk...:)

> http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign

Det var dog et underligt argument!

Der er da ikke noget målsøgerkamera, der har focus koblet til søgeren.
Det nærmeste man kan komme det, er visning af paralakseforskydning.
Desuden er kameraet jo forsynet med en glimrende lcd skærm, hvor man
med egne øjne kan se hvor og hvorledes kameraet focuserer.

"Provosorisk",- slet ikke forstået:
Hvis du mener provisorisk, der jo betyder midlertidig , så
forsvinder meningen helt i morgentågen.

mvh
Thorbjørn

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-11-02 22:37

thl wrote:

> Der er da ikke noget målsøgerkamera, der har focus koblet
> til søgeren. Det nærmeste man kan komme det, er visning af
> paralakseforskydning.

Focusering v.h.a. paralakseforskydning fungerer temmelig
præcist i Leica's M-serie, og er netop noget af det bedte
under dårlige lysforhold.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ghetto Svend

Dato : 09-11-02 12:55

> Og den manuelle focus er ikke koblet med søgeren...<cut>

Man bruger da bare LCD-skærmen, hvem gider i øvrigt at bruger søgeren i dag?
Man har meget bedre overblik på LCD-skærmen og billedet skal alligevel
kontrolleres umiddelbart efter den er i kassen.

> så den er jo næsten provosorisk...:)

Forstår ikke !!??

Svendemand

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-11-02 22:34

Ghetto Svend wrote:

> Man bruger da bare LCD-skærmen, hvem gider i øvrigt at bruger
> søgeren i dag?

Jeg vil godt vædde på, at du ikke manuelt kan ramme focus ved
brug af preview-skærmen, og slet ikke udendørs i solskin.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ally

Dato : 11-11-02 14:15

On Fri, 8 Nov 2002 13:36:25 +0100, Dennis Skærup Højlund Andersen
<usenet@euph.dk> wrote:

>Det er det nu også i G2'eren. Det er bare ikke særlig optimalt at
>bruge (man skal kringle fingerene på en mystisk måde).

Og G1'eren. Det var ligeså 'uoptimalt'. Jeg kan godt li', at G3'eren
zoomer ind, så det er nemmere at fokusere. Det savner jeg på min G1.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Michaelbs

Dato : 08-11-02 16:17

jaa, men den er vel på trapperne... i hvert fald kan man se G3's sublime
batteriudnyttelse her: http://www.dpreview.com/reviews/fujis602z/page9.asp

Jeg skal da i hvert fald have det kamera...men hvornår kommer det?? synes de
tyske netbutikker bliver ved med at flytte datoen...nu hedder det sig at det
kommer midt i november....grrrrrrrr

mvh Michael