Skuffende modtagelse af nye 'books
Fra : Henrik Münster

Dato : 07-11-02 21:03

Jeg er noget skuffet over den modtagelse, Apples nye iBook og PowerBook
har fået her i gruppen. MacNN's forum har glødet af rygterne den sidste
måned, og nu er det ved at koge over af begejstring.
Her har været en enkelt forkølet kommentar på trods af en ganske
betydelig opgradering kombineret med et betydeligt prisfald. Vi kan
måske endda se frem til, at eventuelle restlagre af de gamle modeller
bliver solgt meget billigt. De skal jo nødvendigvis være billigere end
de nye.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-11-02 21:29

In article <1flaqbe.d7b5m61ur8dc9N%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster wrote:
> [...]
> måske endda se frem til, at eventuelle restlagre af de gamle modeller
> bliver solgt meget billigt. De skal jo nødvendigvis være billigere end

Jeg mener man skal holde sig fra de nye maskiner, og i stedet købe
en brugt 500 MHz iBook der kun er nogle få måneder gammel, men som
er kørt til.

Jeg har forresten sådan en til salg, da jeg som meget modige sjæl
jeg er vil vove eksperimentet med en 800MHz iBook, men jeg vil ikke
anbefale andre det før min gamle er solgt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-11-02 21:43

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> [...]
>
> Jeg har forresten sådan en til salg, da jeg som meget modige sjæl jeg er
> vil vove eksperimentet med en 800MHz iBook, men jeg vil ikke anbefale

God ide! Hvis nogen vil give mig kr. 10.000,- for min meget fine
PowerBook 5300 vil jeg også gerne eksperimentere med en ny bærbar på
gruppens vegne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : matthiessen

Dato : 07-11-02 22:08

meddelelse news:slrnaslj7p.2fk.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
<snip>

> Jeg har forresten sådan en til salg, da jeg som meget modige sjæl
> jeg er vil vove eksperimentet med en 800MHz iBook, men jeg vil ikke
> anbefale andre det før min gamle er solgt.

jeg er interresseret - også mailet til dig, hvis min mail da kom frem

hva kommer den til at koste ?

/Anders

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-11-02 00:26

In article <aqekmm$8p7$1@sunsite.dk>, matthiessen wrote:

> [...]
><snip>

> jeg er interresseret - også mailet til dig, hvis min mail da kom frem

Har svaret dig direkte. 7500 kr, da jeg gerne vil opgradere.
Og hvis jeg ikke kan få i den størrelsesorden, så venter jeg et
par generationer til den nye CPU.

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 08-11-02 08:59

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Og hvis jeg ikke kan få i den størrelsesorden, så venter jeg et
> par generationer til den nye CPU.

Lige mine ord. Beruselse over opgraderede modeller kommer
kvartalsvis/halvårligt. Næsegrus (?!) kommer hvert 3.-4. år over nye
modeller. Da jeg ikke har råd til jævnlige beruselser, så foretrækker
jeg næsegrus.
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-11-02 08:41

> MacNN's forum har glødet af rygterne den sidste
> måned, og nu er det ved at koge over af begejstring.

Men det virker også som om en del folk hos MacNN køber ny Mac som vi
andre køber leverpostej.

Mht. iBook, så har den jo været et godt køb også før opgraderingen, mens
de nye PB bare er for dyre for de fleste.

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-02 10:36

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Men det virker også som om en del folk hos MacNN køber ny Mac som vi
> andre køber leverpostej.

Det er meget sjovt, som nogle folk lader til at have masser af penge.
Man skulle ikke tro, de havde tid til at skrive på nettet hele tiden,
hvis de skal tjene så meget.
Ligesom vi Mac-folk holder sammen her på nettet, gør alle andre
fanatikere det. Jeg har f.eks. fulgt lidt med i miljøerne omkring
Minox-kameraer, armbåndsure og især cykler. Indenfor alle kategorier er
der samlere, der bare køber løs.
Der er folk, der har 50-100 Minox i forskellige varianter,
hvoraf nogle er sjældne og halvdyre. Der er folk, der beskriver, hvordan
de jævnligt køber nye ure til samlingen. Og vi taler ikke Rolex her. Det
er Patek Philippe, Adolph Lange und Söhne og den slags til mindst kr.
100.000,-. Hvad cykler angår, er der mange, der har 10, 20 eller 30
cykler, hvor adskillige er ret nye cykler til over kr. 20-30.000,-.
Jeg ved heller ikke, hvordan folk får råd. Jeg mener, nu er jeg
ikke studerende længere, og det er da ingen hemmelighed, at jeg har et
godt job. Men her kan jeg bestemt ikke være med. Jeg har to halvgamle
Minox, jeg har fået forærende engang, mit ur er det, min har købte, da
han blev læge i 1958, og min cykel er sammensat af dele fra 1984 og
frem. Stellet er fra 1998 og kostede kr. 2.000,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-11-02 13:10

> [...]
> han blev læge i 1958, og min cykel er sammensat af dele fra 1984 og
> frem. Stellet er fra 1998 og kostede kr. 2.000,-.

Så må der da være råd til en ny Mac i budgettet

Martin