OS 9.1 og USB-2-midi
Fra : Sebastian Løck

Dato : 28-02-01 21:50

Hej
jeg vil gerne høre om der er nogle andre, der har problemer med deres
USB-2-midi divice på en mac med OS 9.1 .

Vi købte en Steinberg USB-2-midi boks. Og jeg skal love jer, den
driller.

Hvis den er sluttet til under boot, gå log-on i stå.
Hvis den ikke er sluttet til under log-in virker Open Music System ikke.

Kan det være rigtigt at man logger på, tilslutter dimsen, logge af og
ind igen for at få lortet til at virke?

Er der nogle indstillinger jeg kan ændre for at gøre det mere stabilt.

Jeg er erfahren UNIX og PC bruger, men lige så nyt i MAC verden som min
kæreste. Vi bruger en iMac, fordi den var den eneste kompakte computer
med multiuser funktioner til en overkommelig pris. Og så var det jo et
krav, at den skulle kunne lære alt det der midi sjov.

hilsen
Sebastian Thorfinn

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 01-03-01 01:08

Hej Sebastian.

Dit interface skal selvfølgelig virke....Men lige i dit tilfælde kan jeg
ikke hjælpe så meget. Jeg kan blot fortælle, at jeg ligeledes har bøvl, blot
med et MidiSport 2x2 fra Midiman. Det er det andet eksamplar. Det virker ok
for det meste, men mit problem er, at nogle gange finder computeren det slet
ikke, og så kan man godt boote op igen...

Om disse fejl skyldes interfacet, MacOS eller USB generelt ved jeg ikke, men
det må alligevel undre een, at en så banal og gammel (læs: forældet, red.)
ting som midi er SÅ svær at få til at fungere ordentligt....

Ring til New Musik og punk dem indtil det virker....

Mvh
Gunnar

PS: jeg skal bruge OMS 2.3.7 og IKKE 2.3.8 med Midisport interfacet. Måske
du skulle prøve det også. Det er noget at 2.3.8'eren understøtter Opcodes
egne usb interfaces hvilket åbenbart forstyrrer andre fabrikaters do.

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-03-01 11:27

On Thu, 1 Mar 2001 1:07:45 +0100, Gunnar Kristiansen wrote
(in message <B6C35160.4CB4%gunnar.kristiansen@image.dk>):

> [...]
> du skulle prøve det også. Det er noget at 2.3.8'eren understøtter Opcodes
> egne usb interfaces hvilket åbenbart forstyrrer andre fabrikaters do.

Jeg har et Roland UM-1 USB-2-midi, og det fungerer perfekt på min iMac!

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : tom dissing

Dato : 01-03-01 12:35

Jeg har et AMT 8 og købte det faktisk før jeg fik USB. Jeg er overbevist om
at dine "problemer" kommer fra den eller de drivere som Midiboksene ligger
i systemmappen udvidelser.
Se om der er en update på producentens hjemmeside. Alternativt, se om det er
muligt at bruge noget andet end OMS ( der kan drille meget) Alt efter
hvilken sequencer du bruger kan du også vælge at bruge andre ex. Micrologic
( vist nok gratis) der har indbygget eget midi !
Tom

On 01/03/01 11:27, in article
01HW.B6C3E28F0001991007CAC0C0@news.cybercity.dk, "David Blangstrup"

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 01-03-01 13:12

Hej Tom.

Har du nogensinde sync-problemer med din Mac/Logic (formoder jeg) setup? Jeg
har haft problemer med Logic og Midisport når der var meget audio/midi
kørende. Den bliver simpelthen u-tight!!

Mvh
Gunnar

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 03-03-01 11:15

David Blangstrup <non@sense.dk> wrote:

> Jeg har et Roland UM-1 USB-2-midi, og det fungerer perfekt på min iMac!
>
> --

Jeg har et Roland UM-2 til min G4, det fungerer ligeledes perfekt.

--
Peter
http://titancity.com/misc/amigalinks.html - AMIGA links!