Jeg vil på Dansktoppen
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-11-02 20:26

Et par udpluk fra en artikkel i Morsø Folkeblads ugeavis onsdag 6. november:
____________________

JEG VIL LAVE ET HIT OG KOMME PÅ DANSKTOPPEN

Musikeren, designeren og energibundtet Paul Winther er efter 21 år i Norge
vendt hjem til Danmark - nærmere betegnet til Thorup (Thorup en lille
landsby som ligger på Mors, hvor der jo som bekendt starter en
slagermusikradio til januar).

Det han brænder for er ubetinget musikken og med basen i Thorup førsøger han
at at skabe en levevej ved at spille musik. Paul Winkler har faktisk levet
af musikken i mange år i Norge. Jeg ernærede mig som musikker rundt omkring
på forskellige højfjeldshoteller. Senere flyttede jeg til Sannæs og fik eget
pladestudie.

Paul Winkler har allerede været ude at spille en række forskellige steder i
det nordvestjydske. Jeg har spillet på værtshuse flere steder rundt omkring
og det er herligt at stå overfor et publikum og mærke deres respons.

Jeg har oversat og indspillet et engelsk nummer, der hedder "I wil always
love you". Jeg tror at det har et stort potentiale for at blive et hit. Det
siger i hvert fald de i brancen som har hørt det og musikeren har sikret sig
ordentlige studiemusikere. Han udtaler; Jeg vil lave et hit og komme på
Dansktoppen.

Jeg har en tante på Fur og er meget betaget af området heroppe. Mors ligger
kun en halv time fra Hanstholm og færgen til Norge og så ligger husene i et
prisleje at selv en mand med hovedet fuldt af planer kan afprøve nogle vilde
ideer uden at frygte at blive sat fra hus og hjem
_______________________

Kommentar: Det bliver spændende hvad det her er for noget. Men man må da
sige at han er havnet midt i det område af Danmark hvor dansktopmusikken
står allerstærkest. Her har han i hvert fald de allerbedste chancer.

Hilsen Åge

Fra : FG

Dato : 06-11-02 22:55

> [...]
> og det er herligt at stå overfor et publikum og mærke deres respons.
>
> Jeg har oversat og indspillet et engelsk nummer, der hedder "I wil

Nå det er hans store planer.
Jeg tænkte nok der var en hage.
Endu en af disse idioter,
der laver en banal oversættelse til en andens melodi.
Kunstnerisk stolthed kan man ikke sige han har.
Jeg forestiller mig noget i stil med:
"Og aaaa' wil åltier elsk dæ.........bettemor"

> [...]
vilde
> ideer uden at frygte at blive sat fra hus og hjem

Ja sikke nogle vilde ideer.
Han eksperimenterer vildt i hans lille studie.

> Kommentar: Det bliver spændende hvad det her er for noget.

Åge,hvad med at købe Whitney Houstons version af
I will allways love you,
Så tror jeg du er sikker på at få den bedste version,
istedet for på forhånd at støtte en mafia-musiker som
Paul Winkler.

Men man må da
> sige at han er havnet midt i det område af Danmark hvor dansktopmusikken
> står allerstærkest. Her har han i hvert fald de allerbedste chancer.
>
> Ja det er nok rigtigt.
Har du et stueorgel med rytmebox,
kan du nå langt i Nordjylland,det er ubestrideligt.
Jeg er flov over min race.

Fra : Michael Petersen

Dato : 07-11-02 11:12

"FG" <tul@tdcadsl.dk> wrote in news:aqc33m$ipl$1@sunsite.dk:

> [...]
> I will allways love you,
> Så tror jeg du er sikker på at få den bedste version,
> istedet for på forhånd at støtte en mafia-musiker som

Arh ved du nu hvad hvis man endelig skal høre på den sang kan man ligeså godt
nappe originalen med Dolly Parton. Den tror jeg også Åge vil kunne acceptere
lidt bedre en skrigeballonen Whitney Houston

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-02 14:56

Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns92BF71C41858Cmcpdkemaildk@212.54.64.135...

> Arh ved du nu hvad hvis man endelig skal høre på den sang kan man ligeså
godt
> nappe originalen med Dolly Parton.

SVAR: Warw manner. HarDolly Parton lavet den? - Det tyder godt.. Hun synger
altid godt. En rigtig god countrysangerinde.

Den tror jeg også Åge vil kunne acceptere
> lidt bedre en skrigeballonen Whitney Houston

SVAR: Det er ikke et spørgsmål om bare kun at kunne lide den "lidt bedre".
Jeg vil tro at jeg kan lide den rigtig godt, hvis Dolly synger den. Hun
skriger og skråler og hviner ikke. Hun synger. (Skrigeballon, hahahahaha -
nyt ord)

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 08-11-02 00:12

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

(Skrigeballon, hahahahaha - nyt ord)

Ja, det kom frem omkring 1932 - og så nåede det helt over til dig i
det herrens år 2002...

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-11-02 10:26

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in news:3dca70c1$0$233
> [...]

> SVAR: Warw manner. HarDolly Parton lavet den? - Det tyder godt.. Hun synger
> altid godt. En rigtig god countrysangerinde.

yep. Hun lavede den til filmen "The best little Whorehouse in Texas"

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : FG

Dato : 07-11-02 17:03

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
acceptere
> lidt bedre en skrigeballonen Whitney Houston

Hej!

Det er jeg nok enig med dig i,
for jeg syntes at originalen normalt er
den bedste,mht. cover-versioner generelt.

Jeg var lidt i tvivl om hvem der
mon indspillede I will always love you først,
så jeg henviste til Witney Houstons version.

Anyways,jeg TROR kun det kan være bedre
end en dansktop-fætter fra nordjylland,
der vil lave nogle lette penge uden at gøre et egentligt
kunstnerisk arbejde.

Fra : James Olsen

Dato : 07-11-02 17:32

"FG" <tul@tdcadsl.dk> wrote in message news:aqe2rt$l3b$1@sunsite.dk...

> Det er jeg nok enig med dig i,
> for jeg syntes at originalen normalt er
> den bedste,mht. cover-versioner generelt.

Er generelt enig i den holdning. Dog syntes jeg at en gruppe som The Corrs
har lavet eminente coverversioner, faktisk så gode at jeg vil hævde, at de
er bedre end originalerne.
En kunstner som George Michael har også lavet coverversioner med stort
dygtighed.

Mvh
James.

---

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-02 19:41

James Olsen <none@notvalid.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dca9590$0$52947$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> er bedre end originalerne.
> En kunstner som George Michael har også lavet coverversioner med stort
_____

Ja, jeg har også eksempler på noget som er blevet bedre end originalen.
F.eks. flere af de plader med Lis og Per, Jodle Birge og Richard Ragnvald
som Freddy Breck har oversat til tysk.
Jeg synes at de er blevet meget bedre. Freddy Breck har gjort hits´ene
meget mere friske og livlige og der er kommet meget mere instrumentfylde i
musikken. Han går ikke på konmpromis med noget som helst.
Så jeg synes ikke at man har noget grundlag for at sige at en
geninspilning absolut betyder at det er en dum ting.

Hilsen Åge

Fra : Peter Pan

Dato : 07-11-02 20:37

> [...]
> geninspilning absolut betyder at det er en dum ting.
>
> Nej,ikke nødvendigvis,det kan du have ret i.
Men sådan finder jeg det tit,
især i indspildninger af gamle sange
fra 60'erne og 70'erne,
hvor man havde,
i forhold til i dag,dårligere indspildningsforhold.
Det giver musik fra den tid en særlig lyd,
som jeg godt kan lide,
og da ser man tit i nyere versioner af gamle numre,
at lyden er så ren,at dette særpræg forsvinder.

Bare min mening.

Og her er det at dansk top-bands er helt
utrolig dårlige til kopier,
fordi lyden er så ren ,renset,og helt uden særpræg.
Det er dåsepop.

Derfor frygter jeg for ham Winklers trip
med at komme på dansk toppen med en fordansket
version af et nummer han ikke har skrevet,
det er spild,og sådan kassetænkning indenfor musikgenren
hader jeg.

Mvh FG,alias Peter Wendy Pan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-11-02 06:10

Peter Pan <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aqefdn$su0$1@sunsite.dk...

> [...]
> med at komme på dansk toppen med en fordansket
> version af et nummer han ikke har skrevet,
> det er spild,og sådan kassetænkning indenfor musikgenren
__________

Kassetænkning, det er det jo altid. Det er det også når jeg tager på
arbejde.
Musikere er også mennesker som skal overleve. De laver deres musik så
godt de kan, i håb om at kunne få en god indtægt af det. Jeg mener, de laver
det jo ikke bevidst så dårligt som muligt i håb om at få en så lille indtægt
som muligt.

Men du må da kunne lide "På slaget 12" (De har forresten lige lavet en Lets
Dance 2) eller "Brødrenes" nye cd med 60-er-slagere

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 08-11-02 00:11

> Ja, jeg har også eksempler på noget som er blevet bedre end
> originalen. F.eks. flere af de plader med Lis og Per, Jodle
> Birge og Richard Ragnvald

Ja, der rammer du jo nok hovedet på sømmet, for det kan da næppe
blive værre i hvert fald.

>som Freddy Breck har oversat til tysk.

En klar forbedring - specielt hvis man ikke kan tysk, så slipper man
for at forholde sig til en tekst, som kunne være skrevet af en af de
dårligste forfattere af lejlighedssange.

> Han går ikke på konmpromis med noget som helst.

Så er det sgu da påfaldende at han har indspillet den ene skodplade
efter den anden lige fra han selv kunne tisse.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-11-02 19:34

FG <tul@tdcadsl.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:aqe2rt$l3b$1@sunsite.dk...

> Anyways,jeg TROR kun det kan være bedre
> end en dansktop-fætter fra nordjylland,
> der vil lave nogle lette penge uden at gøre et egentligt
> kunstnerisk arbejde.

__________

Jov jov, men nu skulle han jo have professionelle studiemusikere på som han
sagde. Så det kan jo godt være at det bliver lige så godt som originalen. Om
det er godt eller ej har jo intet at gøre med om det er en oversættelse,
genindspilning eller ej. En kopi kan endda være bedre end originalen. Det
kan man ikke have en mening om på forhånd, men først når man har hørt
musikken. Så deetttt...., som man siger i Vestjylland.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 08-11-02 00:05

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Et par udpluk fra en artikkel i Morsø Folkeblads ugeavis onsdag
> 6. november:

Det lyder som en avis med fart på og styr på tingene.

> [...]
> Winkler har faktisk levet af musikken i mange år i Norge. Jeg
> ernærede mig som musikker rundt omkring på forskellige

Ja, han lyder virkelig som et energibundt, når han sådan har spillet
lallemusik for de norske fjelsaber i årevis.

> Senere flyttede jeg til Sannæs og fik eget pladestudie.

Ja, der er jo mange der efterhånden har anskaffet sig en mikrofon,
et lydkort og en CD-brænder.

> [...]
> værtshuse flere steder rundt omkring og det er herligt at stå
> overfor et publikum og mærke deres respons.

Man må være maschokist - ellers ville han næppe finde det herligt at
blive bombarderet med rådne æg.

> Jeg har oversat og indspillet et engelsk nummer, der hedder "I
> wil always love you". Jeg tror at det har et stort potentiale
> for at blive et hit.

Det må man sandelig gå ud fra, da nummeret jo allerede har været et
ret stort hit - var det ikke omkring 20 millioner solgte eksemplarer
, da Whitney Houston indspillede det - godt set! Det er i øvrigt
ikke engelsk men amerikansk (skrevet af Dolly Parton).

> Det siger i hvert fald de i brancen som
> har hørt det og musikeren har sikret sig ordentlige
> studiemusikere.

Ja, det går jo rivende galt hvis en dansktopmusiker selv skulle
spille.

> Han udtaler; Jeg vil lave et hit og komme på Dansktoppen.

Whau!!! Nu MÅ landets andre aviser da rydde forsiden for denne
epokegørende nyhed.

> Jeg har en tante på Fur og er meget betaget af området heroppe.

Hahahaha! Morsø Folkeblad forstår dælme at sortere i nyhedsstoffet!

> [...]
> og så ligger husene i et prisleje at selv en mand med hovedet
> fuldt af planer kan afprøve nogle vilde ideer uden at frygte at

Har han drukket alle de penge op han tjente i Norge, siden han er
nødt til at vælge forlængst åndeligt afdød ø?

> Kommentar: Det bliver spændende hvad det her er for noget.

Ja, jeg kan næsten ikke vente...

> Her har han i hvert fald de allerbedste chancer.

Han lyder klart til at have en tilpas lav IQ til at kunne gøre sig
på den såkaldte dansktop.