Billig overfræser fra Harald Nyborg
Fra : Jacob

Dato : 06-11-02 10:17

Hejsa!

Jeg vil lige høre om nogen her har erfaring med den overfræser (eller
tilsvarende) som de pt. har til salg hos Harald Nyborg for 289,-
(POWER SUPER OVERFRÆSER 1020W)

Umiddelbart virker det jo som en krafigit maskine, men er kvaliteten
mon helt i bund eller er der nogen indlysende ting som sådan en skal
kunne, som den her bare ikke kan?

På forhånd tak for hjælpen

Jacob

Fra : Niels Olsen

Dato : 06-11-02 22:52

"Jacob" <vupti@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Jeg vil lige høre om nogen her har erfaring med den overfræser (eller
> tilsvarende) som de pt. har til salg hos Harald Nyborg for 289,-
> (POWER SUPER OVERFRÆSER 1020W)

Jeg harlige købt en i sidste uge. Jeg har dog ikke brugt den nednu, så
kvaliteten kan jegg ikke udtalemig om. Jeg har dog en forhåbning om at den
er ok, da den ydre finish er noget bedre end andet elværktøj jeg har købt i
den billige ende. Jeg ved godt at det ikke behøves at hænge sammen. Finish
og kvalitet. En af mine venner, som er tømrermester har set den og mener den
er god nok til "engang i mellem".

Samtidig vil jeg lige rose Harald Nyborg. Dagen efter jeg modtog pakken fik
jeg et brev med en check. Det var fordi at prisen var faldet og det ikke var
blevet rettet på deres hjemmeside. Havde de ikke sendt checken havde jeg sgu
aldrig opdaget det.
Der manglede også en lille plasticsål på sidestyret. Det løste de ved at
sende mig et nyt sidestyr uden beregning og uden at det defekte skulle
returneres, så nu har jeg lidt reservedele.
Det synes jeg er service.

> Umiddelbart virker det jo som en krafigit maskine, men er kvaliteten
> mon helt i bund eller er der nogen indlysende ting som sådan en skal
> kunne, som den her bare ikke kan?

Jeg har tidligere fået at vide, her i NG'en at en fræser helst skulle være
på min. 1000W.

MVH Niels

Fra : Brian Skaarup

Dato : 07-11-02 19:53

On Wed, 6 Nov 2002 22:52:16 +0100, "Niels Olsen" <no@e-box.dk> wrote:

Jeg har købt en billig en i A-Z. Den er ikke gul, men grå men ligner
ellers den fra HN på en prik.
Jeg har det problem med den at jeg sommetider får fræsejernet skruet
så godt fast at det næsten er umuligt at løsne igen
Den fidus man skal trykke ind for at hindre at jernet drejer rundt
fungerer dårligt så jeg har af og til fat med rørtangen for at få det
løsnet (med riciko for at skade fræsejernet)
Men den fungerer fint bortset fra ovenstående.

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 23-11-02 01:05

> [...]
> løsnet (med riciko for at skade fræsejernet)
> Men den fungerer fint bortset fra ovenstående.

Det problem opstår hvis jernet bare een gang køre rundt i holderen,
(for dårligt spændt eller for hård belastning) og så skal indsatsen i
holderen skiftes, hvis det skal fungere igen(20-50 kr.)

Philip O. Møller

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 23-11-02 01:08

> Umiddelbart virker det jo som en krafigit maskine, men er kvaliteten
> mon helt i bund eller er der nogen indlysende ting som sådan en skal
> kunne, som den her bare ikke kan?

det er godt, hvis du kan justere hastigheden. Så du ikke brænder de fræserjern af.