Jeg skal tjekkes for sukkersyge
Fra : Helle Nielsen

Dato : 06-11-02 09:16

Hejsa.

Jeg har tidligere skrevet et indlæg her i gruppen ang. om jeg mon har
sukkersyge. Jeg har fået en tid hos lægen i morgen tidlig kl. 9 og har fået
at vide at jeg skal faste fra midnat af. Men betyder det så at jeg ikke må
få noget at drikke? her tænker jeg bare på vand.

Hver morgen plejer jeg at tage min astmamedicin og en p-pille - skal jeg
lade være med det? vil du kunne ændre på blodprøvens resultat? det er ikke
noget problem at vente med at tage medicinen til jeg kommer hjem men tænker
bare lidt på om det er bedst at lade være med at tage det? - det kunne jo
også være at testen kunne vise et mere nøjagtigt tal ved at jeg tog
medicinen og testen så kunne se hvordan kroppen reagerede på det? tja, jeg
ved det ikke og derfor spørger jeg her

Håber på svar fra nogle kloge hoveder *g*

Mvh Helle

Fra : June Last

Dato : 06-11-02 09:59

On Wed, 6 Nov 2002 09:15:40 +0100, "Helle Nielsen"
<mail@hellenielsen.dk> wrote:

>Håber på svar fra nogle kloge hoveder *g*
>
>Mvh Helle

Kære Helle

Ja du må gerne drikke vand og ligeledes tage dit medicin, det har
ingen betydning for dit blodsukker. Umiddelbart tror jeg ikke ud fra
det du har beskrevet. at du har diabetes. Men det er godt at få det
tjekket - det er meget forskelligt hvordan den enkelte nyopdagede
diabetikere har det (jeg har haft 4 mennesker "tæt på" da de fik
konstateret diabets(-bedstefar - far - mand og søn), hvoraf jeg vidste
de 3 havde fået sygdommen - dem der havde insulig krævende )skulle
det være tilfældet alligevel - at du har sukkersyge, så skal du vide
at alle "skrækhistorierne" om det at leve med diabetes, er ved at være
fortid, da der de sidste 20 år er sket så kanon god en udvikling på
området, at de daglige fysiske og sociale problemer der tidliger kunne
hægtes på diabetes idag er meget minimale, men det er stadig en af de
mest iriterende og i perioder belastende sygdomme. Håber du kan bruge
disse ord - og vil du være sød at fortælle os hvordan det gik hos
lægen.

Du må også gerne maile hvis det er dit behov - junelast@hotmail.com -

--
Kærligst June

Fra : Helle Nielsen

Dato : 07-11-02 09:49

> [...]
> ved det ikke og derfor spørger jeg her
>
> Håber på svar fra nogle kloge hoveder *g*

Hejsa.

Er kommet hjem fra lægen og blodprøven viste at jeg heldigvis ikke har
sukkersyge - mit blodsukker ligger på 5,1 (fastende) og lægen sagde at det
var meget flot. Hun rådede mig til at få det tjekket et par gange om året og
så skal jeg selvfølgelig også tabe mig.

Venlig hilsen Helle

Fra : June Last

Dato : 07-11-02 10:26

> [...]
>var meget flot. Hun rådede mig til at få det tjekket et par gange om året og

Kære Helle.

Åh .. hvor var det godt. Tillykke med det. Og held og lykke med at få
smidt de exta kilo, du ikke længere gider bære på !

--
Kærligst June

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-11-02 10:40

Helle Nielsen wrote:

> Er kommet hjem fra lægen og blodprøven viste at jeg heldigvis ikke har
> sukkersyge - mit blodsukker ligger på 5,1 (fastende) og lægen sagde at det
> var meget flot.

Man bliver jo helt misundelig. Tillykke! Og held og lykke med at få
smidt de ekstra kilo.

--
Mvh. Kim Ludvigsen