Ang. handsker:
Fra : Årslev

Dato : 05-11-02 14:00

Jeg kører for øjeblikket med de dyreste handsker fra T.Hansen
(http://www.thansen.dk/product.asp?c=99385290&n=282593821&pn=282593842)
men efterhånden som det er blevet efterår, så fryser jeg helt vildt på
fingerspidserne. Jeg kører ca. 65 km/t og både i by og på landet.

Lige for tiden kører jeg med et par handsker indeni, men jeg fryser
alligevel. Jeg kører en halv time hver vej, så det er selvfølgelig fordi jeg
sidder stille med fingrene.

Er der nogle bedre handsker på markedet, som kan holde på varmen selv når
det bliver frostvejr og endnu koldere?

Hvis, hvor kan de så købes?

/Årslev

---

Fra : 2mas Jensen

Dato : 05-11-02 14:29

Tue, 5 Nov 2002 14:00:06 +0100, skrev "Årslev" <ga03427@galnet.dk>
noget i retning af:

>Er der nogle bedre handsker på markedet, som kan holde på varmen selv når
>det bliver frostvejr og endnu koldere?
Hvad med luffer ?
Selv har jeg nogle af sælskind, der faktisk er så varme at man skal
under 10 minusgrader før de bliver behagelige.
Købested: Grønland

Men prøv at forhøre dig hos en MC-forhandler eller i
news:dk.fritid.motorcykel der er jo MC'ister der kører året rundt.
--
2mas Jensen
- Man kan ønske i den ene hånd og skide i den anden.

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-11-02 21:20

"Årslev" <ga03427@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidder stille med fingrene.
>
> Er der nogle bedre handsker på markedet, som kan holde på varmen selv når

Jeg har et par Frank Thomas, dem har jeg ikke problemer med af nogen art, de
har kostet knap 500.- kr. og er givet godt ud. De er købt hos Enghavemotor,
men kan sikkert købes hos andre Mc-forhandlere.

Kim Larsen

Fra : Jørn Becker

Dato : 08-11-02 22:44

Jeg bruger Helly Hansen luffer. De er billige og tørre hurtigt,
hvis de bliver våde. Fingerhandsker bliver hurtigt meget kolde.
Hvis der er meget koldt benytter jeg et par tynde, tætsiddende
fingerhandsker under luffen. Der er vigtigt at handsken ikke
klemmer og dermed hæmmer blodomløbet.
I år har det endnu ikke været nødvendigt med handsker under luffen.

Denne kombination har holdt fingerne nogenlunde varme en februar
morgen fra odense til åbenrå - iøvrigt en småkølig tur for fødderne.

..jorn

[klip]

Fra : PHK

Dato : 17-11-02 10:01

> [...]
>
> Lige for tiden kører jeg med et par handsker indeni, men jeg fryser
> alligevel. Jeg kører en halv time hver vej, så det er selvfølgelig fordi

Din øvrige beklædning har også noget at sige, om du fryser om fingrene.

Kroppen er indrettet således, at fryser du, så søger blodet ind i midten af
kroppen for at beskytte de livsvigtige organer. Om du fryser en finger af er
kroppen ligeglad med.

Har du et ordentlig vindtæt og vandtæt kropskondom på, fryser du heller ikke
fingrene. Du vil blive overrasket over hvor meget det har at sige -jeg blev
det.

Jeg kører p.t. med en flydedragt, den som fiskerne bruger når de bliver
tvunget til at hoppe i baljen, og den er varm, vind- og vandtæt. Jeg kan med
den på nøjes med mindre tykke handsker (stofhandsker) hvor jeg før skulle
bruge MC-handsker. Selvfølgelig sætter temperaturen også på et tidspunkt en
stopper for brug af stofhandsker.

Sørg også for en hue - når det bliver koldere - som beskytter din hals og
ansigt imod den kolde vind.

Dragten koster en 1.300-1.500 kr., er signalgrøn og mangler i forhold til en
rigtig MC-dragt forstærkning på knæ, albuer, ryg, skuldre m.v.

Jeg bruger dragten ½ time hver gang jeg bruger den, og jeg har ingen
problemer med kulde, heller ikke når det er rigtig rigtig pingvinkoldt.

--
_
|_|