opladelig havelampe
Fra : KO

Dato : 04-11-02 22:09

Nogen som har prøvet disse her opladelige havelampe. Altså dem der lades op
af sollyset. De er jo rigmelig billige, men hvor lang tid lyser de, og hvor
kraftigt er lyset?

Eller er det noget man bare burde gå uden om?

Fra : Søren

Dato : 04-11-02 22:59

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
hvor
> kraftigt er lyset?
>
> Eller er det noget man bare burde gå uden om?

Der står at de kan lyse otte timer, men det batteri der er i lampen kan ikke
umiddelbart skiftes ud, når det er blevet 'træt'.

Jeg kunne bruge min tre gange, så var den færdig.

Søren

Fra : Madsen

Dato : 05-11-02 00:31

On Mon, 4 Nov 2002 22:08:47 +0100, "KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>kraftigt er lyset?
>
>Eller er det noget man bare burde gå uden om?

Hvis det er den lille billige model som bl.a. kunne købes i
Bilka her i sommer, så er den ikke meget værd.
Bevares, lyse kan den da, hvis man da kan kalde en
lille gul glød for lys. En tændt cigaret lyser sgu lige så
godt.

Og ja, jeg har selv 3 af slagsen stående ude i haven.
De var jo billige.

mvh Madsen

Fra : Allig8or125

Dato : 05-11-02 07:29

> [...]
> kraftigt er lyset?
>
> Eller er det noget man bare burde gå uden om?
>
> Har også prøvet de dersens Bika-modeller................
De er på godt fynsk."ikke en ski værd".......
Har købt en her ,den lyser godt i 3-5 timer.
og Jeg mener lyser,om man kan kalde den en havelampe,er en anden sag,i
øvrigt kan solcellerne,placeres et andet sted,for bedre sollys.....
Link her: http://www.solkraft.dk/product.asp?product=18&page=1

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : HSC

Dato : 05-11-02 14:34

Jeg er fuldstændig enig med de øvrige her.
- Jeg købte heldigvis kun 1 stk for at se hvordan den var.

At kalde det for en lampe er vildt overdrev. Det er en lille glød, og lyser
ikke noget som helst op - hold dig langt væk fra dem.

Fra : KO

Dato : 05-11-02 17:04

> [...]
hvor
> kraftigt er lyset?
>
> Eller er det noget man bare burde gå uden om?

Takker for svarende....

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 05-11-02 21:03

kim.olsen@tdcadsl.dk skriver:
>Nogen som har prøvet disse her opladelige havelampe. Altså dem der lades
>op
>af sollyset.

Ja, det har jeg. Jeg købte 2 stk. i Metro til cirka. 275,00 kr. pr. stk. i
sommers.
Og jeg er meget glad for dem.

Når mørket falder på, så lyser lamperne med et svagt gult skær. Jeg har
oplevet at lamperne var tændt ved kl. 22.30-tiden - og ved kl. 04.00 tiden
(da festen var slut) så lyste de stadig -:)

Lyset er IKKE så du kan sidde og læse en avis - men jeg synes, at de er
rimelige som en fornuftig belysning af en indgangssti - og derudover er
det et smaderhyggeligt lys.

Solcellelamperne findes også med hvidt skær, - men det bryder jeg mig ikke
om - og det er jo en smags sag -:)

Hvordan de så lyser næste forår/sommer - ja det må jo komme an på en prøve.
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen

Fra : Søren Rohde

Dato : 06-11-02 18:47

Hvor meget lys lygterne kan aflevere er jo ret logisk, idet der skal
tilføres en mængde lys for at lampen senere kan aflevere lys igen. Og på den
mørke tid af året er der jo mere mørke end dagslys. Og så er det jo sin sag
for lampen at lyse fra 17 til 08, når den kun har tiden fra 08 til 17 til at
blive ladet op igen.

Selvfølgelig kunne producenten have valgt at sætte kraftigere solpanel,
batteri mv i, og på den måde samle nok energi. Og her er det desværre sådan
at man får hvad man betaler for. Kan man nøjes med det svage lys som måske
netop kan markere en sti eller give baggrundslys i haven er det nok godt
nok.

Men det er en god ide at få butikken til at oplyse hvor meget / hvor længe
lampen kan lyse under normale (danske vinter) forhold. Så har man noget at
have det i hvis lamperne skal returneres. Selvom de ikke er dyre enkeltvis
render det jo op, idet mange lader sig friste (forståeligt nok) til at lave
lys i hele haven, når man nu slipper for gravearbejde og kabler.

Mens jeg var elektriker kom der flere af denne type lamper retur, fordi
kunderne ikke kunne forstå at de brændte ud, så man alligevel ikke kune
finde bilen næste morgen.

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand

Altid noget til salg på hjemmesiden: