Jutlandia en bundskaber
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-11-02 18:08

Anmeldelse af koncert:

Så var der "Gågade-By Nigt" i Skive i fredags. Annoncerne slog det stort op
at gruppen "Jutlandia" skulle spille i et madtelt kl. 18-22. Derfor fik jeg
en skovlfuld kul smidt på eu-scooteren og fræsede mod Skive for at gøre en
god handel og for at se og høre det orkester, som med en af tidens
populæreste danske sangere "Jeanette Sund", har stået for nogle gevaldige
slagere i de sidste år. Jeg behøves vist ikke at nævne andet en
"Kærligvedsvisen" og især "Du var ung", så ved vil alle vist hvad det drejer
sig om.
Men da jeg kom derud og så dem stille instrumenter op, så jeg ikke
noget til "Jeanette Sund". Hun var pist væk. Men der var en anden sanger som
hed "Majken Dalsgård" og orkesteret bestod nu kun af 2 mænd og hende. Kors i
skyggen. Discount. Jeg spurgte dem hvor filen Jeanette var henne. Så smilede
de og sagde at hun har haft influenze i et par år. Øhhhhhh.. nå. Hahahaha.
Nej, sagde de så; hun er ikke med i gruppen længere. Javel nå, sagde jeg så;
spiller i så stadig dansktop. "NEJ, DET GØR VI IKKE. Vore veje skiltes og vi
skiftede stil - men vi kan da stadig sætte nogle heftige rockrytmer på "Ta
med ud og fiske", men ellers nej.
Så sagde jeg "Shit" og fortalte at jeg havde kørt 30 kilometer for at
høre dansktop. De fortalte dog at jeg helt sikkert ikke ville blive skuffet,
så jeg satte mig fortrøstningsfuldt og spændt for at lytte.
Men HJÆÆÆÆLLLPPPPP. Nu tæskede det ud af højttalerne med noget heftigt
poprock så`n hen af Anne Linnet og den slags. Jeg fløj op af stolen i chok
og måtte gå udenfor for at kunne holde det ud. Jeg måtte væk derfra i en vis
fart for ikke at blive dårlig. Mens jeg stod og fumlede med nøglen til
eu-scooteren spillede de sang nr. 2. Da var jeg glad for at jeg havde
forladt teltet, for det var også så`n noget støj-halløj i ved. Men jeg havde
jo også handlet ind. Så deeettttttt. jov-jov. Det var nu det.
Jeg kunne bare ikke rigtigt forstå hvordan Jeanettte Sund så kunne stå
en en at dette efter¨års allerstørste danske slagere "Jeg går tur". Det
måtte jeg bare lige finde ud af på inder-nettet. Og nu kommere jeg så frem
til det jeg lige ville fortælle for at gøre en lang historie kort og det er
at:

JEANETTE SUND SYNGER NU SAMMEN MED "DEVITO" fra Herning (Det er dem med
Danmarks tidligere største DR-dansktopkonge, fra dengang den blev sendt fra
DR-Vejle, nemlig: "Jan Guldborg".

JUTLANDAI er færdig. Deres kvalitet er sunket til lavpunktet. De er intet
længere, efter at Jeanette Sund har forladt dem. Hun holdt gruppen oppe.

Læs mere her: http://www.jsund.dk/ http://www.devito.dk/

Hilsen Åge

PS: Nej Vildsund-marked, det ved man hvad er.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-11-02 19:59

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aq69vu$d9m$1@sunsite.dk...