lyt til dine ogg vorbis filer med iTunes !
Fra : Sebastian Løck

Dato : 04-11-02 16:46

Det Apple ikke gør gør de andre.
Nu er der en itunes3 compatibel Ogg Vorbis decoder plugin for
Quicktime 6.0.2+ under MacOS X: http://illadvised.com/~jordy/

Med tiden kan man spørge sig om man alligevel ikke skal opgradere til
OS X.

stadig på OS9
- Sebastian

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-11-02 00:02

On Mon, 4 Nov 2002 16:46:26 +0100, Sebastian_Løck wrote
(in message <ad9385a.0211040746.4b3a626b@posting.google.com>):

> [...]
> Quicktime 6.0.2+ under MacOS X: http://illadvised.com/~jordy/
>
> Med tiden kan man spørge sig om man alligevel ikke skal opgradere til

En Ogg Vorbis? Det lyder som en omelet af afrikanske gribbeæg - nå, ok, et
lydfil format. Men hvor får man fat i den slags lydfiler? Fortæl lidt om,
hvordan du bruger dem.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-11-02 00:03

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 05-11-02 00:54

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> En Ogg Vorbis? Det lyder som en omelet af afrikanske gribbeæg - nå, ok, et
> lydfil format. Men hvor får man fat i den slags lydfiler? Fortæl lidt om,
> hvordan du bruger dem.

Ogg har den fordel i forhold til MP3, at det er fuldstændigt åben,
hvilket vil sige at man aldrig ender i en Unisys (GIF) eller
Frauenhofer (MP3) sag. Desuden er der er en rigtig stor portion
mennesker der mener at Ogg-filer lyder hørbart bedre end MP3 filer i
området omkring 128 kbit
[http://slashdot.org/article.pl?sid=02/09/09/0045223&mode=thread&tid=141].

I den negative ende af salen, så mangler der Ogg-understøttende
hardware enheder. Der har dog været snak om, at der skulle komme en
firmware opgradering til iPod så den kommer til at kunne spille Ogg.

Nå ja, noget gratis musik i Ogg:
http://www.vorbis.com/music.psp

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.