Jaguaren på Ibook 300mhz/128ram/3.2gb
Fra : Søren Ejlersen

Dato : 04-11-02 09:39

Hej..
Jeg går og overvejer at skifte OS 9 på min Ibook ud med OS X 10.2, men jeg
er ikke helt klar over om det kan betale sig eller om den er for langsom.
Oplysninger om erfaringer søges
mvh
Søren Ejlersen

Fra : Kenneth Straarup

Dato : 04-11-02 12:28

> [...]
> jeg er ikke helt klar over om det kan betale sig eller om den er for
> langsom. Oplysninger om erfaringer søges

Nu har du ikke ret meget plads (3.2gb, ikke?), men ellers ville jeg
anbefale dig at beholde OS9 samtidig med jaguar. Det skal lige siges at jeg
kun har 10.1.5 vist nok, og derfor ikke kender Jaguar, men 10.1.5 er i
hvert fald sløøøøøøøøøøv i forhold til hvad den burde være (som alt andet
linux-tis, vist :)). Jeg har altid været glad for det almindelige MacOS,
dets fart og dets stilrenhed, begge dele store mangler i 10.1.5. Til
gengæld er det lidt mere fremtidssikret og ideen med det virker meget
genial. Det virker enormt godt, men er grimt og langsomt (som standard),
imo.

Jeg er i hvert fald glad for at have begge dele installeret, selvom jeg må
indrømme at jeg mest bruger osX pga. software.

Jeg er forresten ny i gruppen her, og det er ikke min mac, men min kærestes
som jeg voldtager engang imellem. Jeg er amiga-fanatiker, men har fået en
glæde for mac via emulation i tidernes morgen. Så jeg ville sætte pris på
hvis I bed jeres vrede over min kritik af osX (10.1.5) sådan lidt over, så
jeg ikke får flere verbale tæv end jeg kan tåle

-Kenneth Straarup.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 04-11-02 12:44

Jeg har 10.2 kørende på en 266 mhz imac og en g3/233 - det kører ok, men
selvsagt ikke forrygende hurtigt. Jeg synes næsten du skal prøve selv og
danne dig din egen mening.
Hvis du i forvejen presser maskinen, ville jeg nok lade være.

Mvh Ben

Fra : Søren Ejlersen

Dato : 04-11-02 20:46

Mange tak for jeres svar. Jeg prøver lykken .
mvh
Søren

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-11-02 22:09

Søren Ejlersen <sejlersen@hotmail.com> wrote:

> Mange tak for jeres svar. Jeg prøver lykken .

Husk, at mere RAM vil hjælpe gevaldigt. Mindst det dobbelte og gerne det
tredobbelte. Jeg kører OS X 10.1.5 på en gammel iMac 233, men jeg har
sat 512 MB RAM i. Det går fint, hvis man accepterer lidt ventetid hist
og her, og hvis man ikke arbejder med tunge ting.
--
Henrik Münster
Esbjerg