Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF USM 4,0-5,6/75-300 III vs. Sigma~
Fra : HNM

Dato : 04-11-02 10:27

Hej
Skal have ny zoom.
Hvilket objektiv ville du vælge og hvorfor ???

Høre meget gerne fra folk med erfaringer med begge objkt.

På forhånd tak

Fra : Klaus Lundsgaard

Dato : 04-11-02 11:19

ar ikke ejet nogen af dem, men havde en overgang en Canon 100-300 4,5-5,6
USM. Ikke et imponerende objektiv og det er min opfattelse at den Canon du
nævner præsterer nogenlunde det samme. Man bliver tit nødt til at bruge
største blændeåbning, specielt ved 300mm og så tegner den altså ikke så flot
og skarpt.

Prøv at sammenlign linserne på http://www.photodo.com/

Gå ind under "products" og find de linser der er aktuelle. Lær at tyde
MTF-graferne. Det er altså et kanon værktøj når man skal vælge og
sammenligne linser. Det siger noget om hvor skarpt linsen tegner ved
forskellige brændvidder og blænder.

Klaus

Fra : Asus

Dato : 05-11-02 02:31

"HNM" <desvetudo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Skal have ny zoom.
> Hvilket objektiv ville du vælge og hvorfor ???
>
> Høre meget gerne fra folk med erfaringer med begge objkt.
>
> På forhånd tak

Jeg har selv det pågældende objektiv og har haft en tilsvarende sigma. Canon
objektivet er langt det bedste. Lige præcis dette Canon objektiv er totalt
nedvurderet og er lagt bedre end dets rygte, det kan du trygt købe, det er
dog ikke så hurtigt som f.eks. L objektiverne, men dog hurtigere end
Sigmaen.