/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
MacSoup 2.5b2 - carbon?
Fra : Storm


Dato : 02-11-02 20:43

Jeg bed mærke i en post om at MacSoup 2.5b2 ikke er ren X, men Carbon,
og altså skulle kunne køre i OS 9.

Jeg har p.t. nogle opgaver der "presser" mig over i OS 9.
Her har jeg en MacSoup 2.4.6, da jeg ikke får lov at bruge min MacSoup
2.5b2 i OS 9 - jeg får en melding om, at den er skabt i et nyere system.
Jeg mener, at da jeg i sin tid oprettede 2.5b2 i OSX fik jeg nogle
meldinger om at: "nu ville jeg aldrig mere kunne bruge denne MacSoup i
OS 9".

Er der nogen af jer der kører med MacSoup 2.5b2 både i 9 og X?

Er hemmeligheden, at man godt kan køre 2.5b2 fra begge, men ikke med
samme preferencer, og altså ikke "gensidig opdatering"?

--
Venlig hilsen Nina Storm

 
 
Michael Tysk-Anderse~ (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 03-11-02 02:27

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Er hemmeligheden, at man godt kan køre 2.5b2 fra begge, men ikke med
> samme preferencer, og altså ikke "gensidig opdatering"?

Hemmeligheden er 2 forskellige udgaver af programnmet. Kig på
http://home.snafu.de/stk/macsoup/download.html
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Per Rønne (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-11-02 03:14

Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
>
> > Er hemmeligheden, at man godt kan køre 2.5b2 fra begge, men ikke med
> > samme preferencer, og altså ikke "gensidig opdatering"?
>
> Hemmeligheden er 2 forskellige udgaver af programnmet. Kig på
> http://home.snafu.de/stk/macsoup/download.html

Og de to udgaver bruger samme filformat.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
DK-2700 Brønshøj
Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92

Thorkil Olesen (03-11-2002)
Kommentar
Fra : Thorkil Olesen


Dato : 03-11-02 23:46

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
>
> > Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
> >
> > > Er hemmeligheden, at man godt kan køre 2.5b2 fra begge, men ikke med
> > > samme preferencer, og altså ikke "gensidig opdatering"?
> >
> > Hemmeligheden er 2 forskellige udgaver af programnmet. Kig på
> > http://home.snafu.de/stk/macsoup/download.html
>
> Og de to udgaver bruger samme filformat.

Den meddelelse, som Nina husker om filformat gælder for opgraderingen
fra 2.4 til 2.5. Den kan ikke nedgraderes igen. Hvis man også skal kunne
bruge databasen fra MacOS 9, kræver det altså, at man henter 2.5 til
MacOS 9.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Per Rønne (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-11-02 03:24

Thorkil Olesen <thorkil.remove.spam.block@pip.dknet.dk> wrote:

> Den meddelelse, som Nina husker om filformat gælder for opgraderingen
> fra 2.4 til 2.5. Den kan ikke nedgraderes igen. Hvis man også skal kunne
> bruge databasen fra MacOS 9, kræver det altså, at man henter 2.5 til
> MacOS 9.

Exactly.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
DK-2700 Brønshøj
Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92

Storm (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 04-11-02 09:00

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
>
> > Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
> >
> > > Er hemmeligheden, at man godt kan køre 2.5b2 fra begge, men ikke med
> > > samme preferencer, og altså ikke "gensidig opdatering"?
> >
> > Hemmeligheden er 2 forskellige udgaver af programnmet. Kig på
> > http://home.snafu.de/stk/macsoup/download.html
>
> Og de to udgaver bruger samme filformat.

Tak til jer. De har da fornyet sitet siden jeg var der sidst.
I min situation er det dog ærgerligt, at Classic og X ikke opdateres
samtidigt.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Michael Tysk-Anderse~ (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 04-11-02 16:29

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> I min situation er det dog ærgerligt, at Classic og X ikke opdateres
> samtidigt.

Det er lige netop det der gøres.

MacSOUP 2.5b2 Classic:
http://home.snafu.de/stk/download/MacSOUP_2.5b2.hqx

MacSOUP 2.5b2 Mac OS X:
http://home.snafu.de/stk/download/MacSOUP_2.5b2.sit
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Storm (04-11-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 04-11-02 22:49

Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
>
> > I min situation er det dog ærgerligt, at Classic og X ikke opdateres
> > samtidigt.
>
> Det er lige netop det der gøres.
>
> MacSOUP 2.5b2 Classic:
> http://home.snafu.de/stk/download/MacSOUP_2.5b2.hqx
>
> MacSOUP 2.5b2 Mac OS X:
> http://home.snafu.de/stk/download/MacSOUP_2.5b2.sit

Undskyld - og tak.

Thorkil har helt ret. Og det var jo det du henviste til i dit første
link, som jeg så uden at se, og Per mente vel at når de bruger samme
filformat, kunne jeg nok forstå at de opdateres (henter og markerer
mail) på tværs af systemerne. Jeg opgradere i sin tid, og har ikke følt
behov for at gøre mere ved det. Det gør jeg ved lejlighed.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Per Rønne (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-11-02 05:09

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Per mente vel at når de bruger samme
> filformat, kunne jeg nok forstå at de opdateres (henter og markerer
> mail) på tværs af systemerne.

Man skal jo så blot sørge for at man åbner den samme settings-fil. Evt.
ved brug af alias'er.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
DK-2700 Brønshøj
Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92

David Blangstrup (05-11-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 05-11-02 00:07

On Sat, 2 Nov 2002 20:43:27 +0100, Storm wrote
(in message <1fl1f8z.pu4f8yiv1kzkN%Ninzen@ofir.dk>):

> Jeg bed mærke i en post om at MacSoup 2.5b2 ikke er ren X, men Carbon,
> og altså skulle kunne køre i OS 9.
>
> Jeg har p.t. nogle opgaver der "presser" mig over i OS 9.
> Her har jeg en MacSoup 2.4.6, da jeg ikke får lov at bruge min MacSoup
> 2.5b2 i OS 9 - jeg får en melding om, at den er skabt i et nyere system.
> Jeg mener, at da jeg i sin tid oprettede 2.5b2 i OSX fik jeg nogle
> meldinger om at: "nu ville jeg aldrig mere kunne bruge denne MacSoup i
> OS 9".
>
> Er der nogen af jer der kører med MacSoup 2.5b2 både i 9 og X?
>
> Er hemmeligheden, at man godt kan køre 2.5b2 fra begge, men ikke med
> samme preferencer, og altså ikke "gensidig opdatering"?
>
>

Jeg prøvede lige den sidste MacSOUP, og den er da meget fiks. Der er bare en
ting jeg simpelthen ikke kan vænne mig til: Det er, at indlæggene forsvinder,
efterhånden som man læser dem. Det er jo til at blive snot forvirret over!



--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk






Michael Tysk-Anderse~ (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 05-11-02 00:41

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Jeg prøvede lige den sidste MacSOUP, og den er da meget fiks. Der er bare en
> ting jeg simpelthen ikke kan vænne mig til: Det er, at indlæggene forsvinder,
> efterhånden som man læser dem. Det er jo til at blive snot forvirret over!
>

Da jeg nærmest læser alle indlæg foretrækker jeg det på den måde. Men
brug cmd-3 eller bare 3 i oversigten. Klik i nederste venstre hjørne for
at se de andre muligheder.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

David Blangstrup (05-11-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 05-11-02 02:14


Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote: Jeg prøvede lige den
>simpelthen ikke kan vænne mig til: Det er, at indlæggene forsvinder,
>efterhånden som man læser dem. Det er jo til at blive snot forvirret
>over! Da jeg nærmest læser alle indlæg foretrækker jeg det
>på den måde. Men brug cmd-3 eller bare 3 i oversigten. Klik i nederste
>venstre hjørne for at se de andre muligheder.

Aha! Det er det, der altid har generet mig. Jeg troede, at den kun kunne
gøre sådan. - David

-- http://david.blangstrup.dk

David Blangstrup (05-11-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 05-11-02 02:04

On Tue, 5 Nov 2002 2:14:29 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <1fl5juy.13qqwn017q6qjwN%firstname@lastname.dk>):

>
> Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
>
>> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote: Jeg prøvede lige den
>> simpelthen ikke kan vænne mig til: Det er, at indlæggene forsvinder,
>> efterhånden som man læser dem. Det er jo til at blive snot forvirret
>> over! Da jeg nærmest læser alle indlæg foretrækker jeg det
>> på den måde. Men brug cmd-3 eller bare 3 i oversigten. Klik i nederste
>> venstre hjørne for at se de andre muligheder.
>
> Aha! Det er det, der altid har generet mig. Jeg troede, at den kun kunne
> gøre sådan. - David
>
> -- http://david.blangstrup.dk

Men den er laaaangsom til at poste. Og hvorfor skal man hele tiden lukke
vinduerne for at sende og opdatere?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk






Per Rønne (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-11-02 05:10

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Men den er laaaangsom til at poste.

Er det ikke snarere forbindelsen til newsserveren? Cybercitys newsserver
som jeg bruger er i hvert fald ekstrem langsom.

> Og hvorfor skal man hele tiden lukke vinduerne for at sende og opdatere?

Det behøver man da heller ikke. Faktisk har jeg gennem QuicKeys sat
MacSOUP op til at sende og hente automatisk hver halve time ...

Kan også gøres med et AppleScript.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
DK-2700 Brønshøj
Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92

David Blangstrup (05-11-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 05-11-02 07:08

On Tue, 5 Nov 2002 5:09:47 +0100, Per_Rønne wrote
(in message <1fl5sur.1j5bv271n3vt3rN%per.ronne@invalid.dk>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
>> Men den er laaaangsom til at poste.
>
> Er det ikke snarere forbindelsen til newsserveren? Cybercitys newsserver
> som jeg bruger er i hvert fald ekstrem langsom.
>
>> Og hvorfor skal man hele tiden lukke vinduerne for at sende og opdatere?
>
> Det behøver man da heller ikke. Faktisk har jeg gennem QuicKeys sat
> MacSOUP op til at sende og hente automatisk hver halve time ...
>
> Kan også gøres med et AppleScript.
>

Tak for svaret. Er du ikke lidt tidligt oppe? Eller det er måske sent oppe?


--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk






Per Rønne (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-11-02 13:39

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Er du ikke lidt tidligt oppe? Eller det er måske sent oppe?
>

Tidligt. Jeg er tilbøjelig til at vågne kl. 3-4 om morgenen ;-(.

Til gengæld falder jeg normalt tidligt i seng.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
DK-2700 Brønshøj
Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92

David Blangstrup (05-11-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 05-11-02 15:04

On Tue, 5 Nov 2002 13:39:07 +0100, Per_Rønne wrote
(in message <1fl6f8g.1lpgqlxdleupdN%per.ronne@invalid.dk>):

> Til gengæld falder jeg normalt tidligt i seng.

Nåeh, du falder i seng...? også bedre end alt det kravleri.
Hvornår sover du så?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk






Per Rønne (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-11-02 15:39

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Tue, 5 Nov 2002 13:39:07 +0100, Per_Rønne wrote
> (in message <1fl6f8g.1lpgqlxdleupdN%per.ronne@invalid.dk>):
>
> > Til gengæld falder jeg normalt tidligt i seng.
>
> Nåeh, du falder i seng...? også bedre end alt det kravleri.
> Hvornår sover du så?

Går tidliget i seng - falder tidligt i søvn ...
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
DK-2700 Brønshøj
Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92

David Blangstrup (05-11-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 05-11-02 10:11

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
> > Men den er laaaangsom til at poste.
>
> Er det ikke snarere forbindelsen til newsserveren? Cybercitys newsserver
> som jeg bruger er i hvert fald ekstrem langsom.

Den er meget hurtigere med Hogwasher af en eller anden grund.

> > Og hvorfor skal man hele tiden lukke vinduerne for at sende og opdatere?
>
> Det behøver man da heller ikke. Faktisk har jeg gennem QuicKeys sat
> MacSOUP op til at sende og hente automatisk hver halve time ...
>
> Kan også gøres med et AppleScript.

Michael Tysk-Anderse~ (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 05-11-02 07:52

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Men den er laaaangsom til at poste.

Det syntes jeg nu ikke.

> Og hvorfor skal man hele tiden lukke
> vinduerne for at sende og opdatere?

Det behøvers man ikke, men indlægsoversigten bliver ikke automatisk
opdateret. Hvilket er ret irriterende og eneste rigtige skavank i
MacSOUP efter min mening.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

David Blangstrup (05-11-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 05-11-02 08:04

On Tue, 5 Nov 2002 7:52:13 +0100, Michael Tysk-Andersen wrote
(in message <1fl60dl.1nkcyr13j8slcN%mta@mac.com>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
>> Men den er laaaangsom til at poste.
>
> Det syntes jeg nu ikke.
>
>> Og hvorfor skal man hele tiden lukke
>> vinduerne for at sende og opdatere?
>
> Det behøvers man ikke, men indlægsoversigten bliver ikke automatisk
> opdateret. Hvilket er ret irriterende og eneste rigtige skavank i
> MacSOUP efter min mening.
>

Ja, jeg kan nu bedst lide en live forbindelse. Ellers er MacSOUP da blevet
meget pæn. Nu kan jeg bedre forstå hysteriet omkring linjelængder og
mellemrum, det afslører sig jo øjeblikkeligt i MacSOUP. Hvis man har vinduet
stående til den normale længde, er det skide irriterende, når linierne
stikker ud. Og man kan jo også med det samme se, når der mangler et mellemrum
efter -- ha ha... ellers smart med den greyed out sig.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk






Storm (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 05-11-02 09:07

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Ja, jeg kan nu bedst lide en live forbindelse. Ellers er MacSOUP da blevet
> meget pæn.

Det var nu en kort prøvetid - fra kl. 12 midnat til 8 formiddag.

--
Venlig hilsen Nina Storm

David Blangstrup (05-11-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 05-11-02 10:05

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
> > Ja, jeg kan nu bedst lide en live forbindelse. Ellers er MacSOUP da blevet
> > meget pæn.
>
> Det var nu en kort prøvetid - fra kl. 12 midnat til 8 formiddag.

Ja, det er noget svineri

Per Rønne (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 05-11-02 13:39

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Og man kan jo også med det samme se, når der mangler et mellemrum
> efter -- ha ha...

Og når folk ikke har lavet det ordentligt skal man pludselig til at
slette den forriges signatur ;-(.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
DK-2700 Brønshøj
Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92

Henrik Münster (05-11-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 05-11-02 23:14

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Ja, jeg kan nu bedst lide en live forbindelse.

MacSOUP er en off-line newsreader. Det er der både fordele og ulemper
ved. Med en modem-forbindelse er det klart bedst. Og med TDC's news
servers instabilitet på det seneste er det såmænd også helt godt med en
permanent forbindelse.

> Nu kan jeg bedre forstå hysteriet omkring linjelængder og mellemrum, det
> afslører sig jo øjeblikkeligt i MacSOUP. Hvis man har vinduet stående til
> den normale længde, er det skide irriterende, når linierne stikker ud.

Så galt er det nu ikke. Jeg plejer at lave mit vinduer rigeligt bredt,
så stort set ikke nogen linier stikker ud over kanten. Til gengæld er
det enormt let at ombryde tekst, man citerer i et svar. Jeg bruger
næsten som rutine at markere teksten og trykke på æble-R. Endnu en
fordel er, at MacSOUP faktisk viser quoted-printable pænt. Det er også
hyppigt rart.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste