Til de disco glade..........
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-11-02 18:36

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 03-11-02 04:40

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> Fra hvilke albums kommer disse:
>
> Wordy rappinghood
Fra albummet "Tom tom club" med band af samme navn

> Hands up
Albummet "D.I.S.C.O" med Ottawan

> Thank gods its friday

Thank God it's friday - soundtrack fra film af samme navn

> Bridge over troubled water
album samme navn Simon & Garfunkel

/ Søren og Anette

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-11-02 09:46

Flying Hotdogs wrote:

> album samme navn Simon & Garfunkel

Den er også lavet i en disco-version af et kvindemenneske omkring
1980/1981, og med ovenstående emnelinje er det måske den der tænkes på?
Jeg kan ikke huske hendes navn, men coveret på lp'en havde en eller
anden rødlig/lyserød baggrund, hvis det kan hjælpe noget.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-11-02 09:54

Kim Ludvigsen wrote:

> Den er også lavet i en disco-version af et kvindemenneske omkring
> 1980/1981, og med ovenstående emnelinje er det måske den der tænkes på?

Og hvis det er den version, er det måske Linda Cliffords udgave?
http://www.andwedanced.com/1982/lc282.htm
http://www.westendrecords.com/artists/linda.php3

Tak Google!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Christopher Tracy

Dato : 03-11-02 12:28

Hej

Kan du ikke finde dem ved at gå ind på www.cddb.com ?

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 03-11-02 15:17

On Sat, 2 Nov 2002 18:35:58 +0100, jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling)
wrote:

>Fra hvilke albums kommer disse:
>
>Wordy rappinghood

Indspillet i marts 1980 af Tom Tom Club.
Quote fra http://www.tomtomclub.net/bio.html "1980 MARCH
Recorded 'Wordy Rappinghood' for Chris Blackwell (Island) at Compass Point Studios,
Bahamas, with Steven Stanley (engineer and keys), Chris Frantz (drums), Tina Weymouth
(vocals, ball and keys), Laura and Lani Weymouth (vocals) and Monte Browne (guitar)."

note: Tina Weymouth er 1/4 Talking Heads.

>Dirty old man - årstal

Se forrige indlæg fra mig

>Love machine

Det er nok en Motown ting, med Miracles og findes på opsamlingen "Number One Motown"
fra 2000.

>Hands up

Den du tænker på er nok Hands Up (Gimme Your Heart) med Ottawan, udgivet på Next
Plateau Records + sikkert mange flere selskaber.
Men Hands Up er lavet af fx Boca Rio Boys, og hvem er det nu det er?
(Hint: Macarena)

>Thank gods its friday

Soundtrack fra 1979 film med Jeff Goldblum.

>Bridge over troubled water

mest kendte version er af Simon og Garfunkel på lp af samme navn fra 1970. Men fx
har både Aretha Franklin fremfø'rt den live på lp'en "Aretha Live at Fillmore West"
fra 1971 og Barbara Mason på lp'en "If You Knew Him Like I Do" fra 1970.

>Feels like Im in love

Kelly Marie, findes på disco opsamlingen "Disoc Hits" udsendt af Hallmark.
der er nok en flok andre som også har indspillet den, men denne er den som oftest
findes på opsamlinger.

>Shake shake shake

findes på opsamlingen "World of Disco Fever, Vol. 2" og er der med MC & Summerland.
Og på opsamlingen "Hipsters of Swing" og er der med Radke, H.B. & The Jet City
Swingers.

>I'm your boogie man

findes på opsamlingen "Disco Hits, Vol. 2" og er fremført af KC & Sunshine Band.
Ligeledes på samme plade finder man hvad der må være deres version af Shake Shake
Shake (under navnet "(Shake Shake Shake) Shake Your Booty")

>Disco lady

findes på opsamlingen "Only Dance: 1975-1979" med Johnnie Taylor

>Smarty pants

findes på opsamlingen "Super Rare Disco, Vol. 2" med First Choice, men findes også
med Tina Charles på ihvertfald "Very Best of Tina Charles" som blot er udsendt for
2.5 år siden.

>One way ticket

Den du tænker på må være den med Eruption som findes på deres 1979 album "Leave a
Light"

>Enough is enough

Hmmm hvis det er rock i tidlig firser udgave så kunne det være fra albummet "Head on"
fra 1982 med gruppen Toronto.
Ellers såe....

>Machine gun

Er du til Jimi Hendrix? -> best Of Jimi Hendrix (fra 1984).
Ellers er der vel albummet "Machine Gun" med Commodores fra 1974.

>Shake it up tonight

Udgaven med Cheryl Lynn findes på opsamlingen "The Disco Years, Vol. 7: The Best
Disco in Town"

>24 hours a day

Udgaven med Barabara Pennington findes på opsamlingen "The Best Disco in Town, Vol.
2"

>Shadow dancing

Bedst kendte version må nok siges at være med Andy Gibb, og den findes på albummet
"Shadow Dancing" fra 1978.

>Knock on wood

En god udgave er Amii Stewarts som findes på opsamlingen "70's Disco Ball Party Pack"
udsendt 1998.

En anden gang kunne du jo selv gå ind på www.allmusic.com og se ovenstående og mange
andre plader/kunster kombinationer......

-breiler

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-11-02 16:35

Mikkel Breiler wrote:

> Hmmm hvis det er rock i tidlig firser udgave så kunne det være fra albummet "Head on"
> fra 1982 med gruppen Toronto.
> Ellers såe....

Nok nærmere Donna Summer og Barbra Streisand i skøn forening omkring
1980. Den hedder vist "No More Tears (Enough is Enough)".

--
Mvh. Kim Ludvigsen