Squash
Fra : Søren Nielsen

Dato : 02-11-02 11:26

Hej

Hvorfor hedder det Tuborg Squash? Der er jo ikke squash i den?

SørenSodavand

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 03-11-02 22:22

"Søren Nielsen" <mette.p@oncable.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvorfor hedder det Tuborg Squash? Der er jo ikke squash i den?
>
> SørenSodavand

Det er fra dengang danskerne stadig spiste kartofler til alt og hvor man
kunne markedsføre alt, bare det lød amerikansk. Mit gæt er at de ikke engang
vidste hvad squash betød eller var...

I den forbindelse kom jeg til at tænke på en historie fra samme tid - fra
dengang man ville introducere danskerne til peanuts. Reklamedrengene satte
deres hjerne i blød for at finde på et godt navn.... man arbejdede udfra to
ting 1) man havde at gøre med nødder og 2) de skulle sælges som tilbehør til
cocktails... Så var der et af de 'lyseste' hoved der fandt på 'cocknuts'...
Fortæller lidt om engelskkundskaberne dengang... ;)

Bjarke

Fra : Pia

Dato : 03-11-02 22:41

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@email.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Det er fra dengang danskerne stadig spiste kartofler til alt og hvor man
> kunne markedsføre alt, bare det lød amerikansk. Mit gæt er at de ikke
snip
> Bjarke

Hej

Her i England hedder alt, der paa dansk ville hedde saftevand, Squash. Dvs
man har Orange Squash, Blackcurrant squash osv. Jeg mener dog nok, at det
helt "rigtige" er orange squash...men at man nu blot kalder al saftevand for
squash.

Pia