Netværk i 10.2.1 - en kamp!
Fra : Martin Petersen

Dato : 02-11-02 10:14

Jeg har en iBook700 m. 9.2 og 10.2.1 forbundet med en PM8500/ 9.1 via
Ethernetportene og et crossoverkabel.
Når iBooken bootes i 9.2, kører min mininetværk perfekt; jeg kan arbejde
begge veje. Det foregår med AppleTalk aktiv og arkivdeling slået til.
Fint nok.

Men hvis jeg booter iBook'en i 10.2.1, er der besvær:
Jeg kan godt åbne 8500'erens diske fra iBook'en, i hvert fald som gæst -
det er ok.
Men jeg kan ikke gå den anden vej. Hvis jeg prøver at åbne
diskhenvisningerne til harddisken på iBooken fra 8500'eren, får jeg at
vide at "forbindelsen til netværket er blevet afbrudt" el. noget i den
retning.
Kan der være noget system-logik der tilsiger at en mac på OS9 ikke kan
"nette" sig ind på en jaguar?

Desuden opfører iBooken sig spøjst på den måde at den VIL på nettet når
man åbner mappen "deling" i "Internet og netværk" i
"Systemindstillinger". Det holder først op når man har sluttet
programmet "Systemindstillinger"- det er ikke en gang nok at lukke
vinduet.

v.h
MartinP

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-11-02 02:28

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> retning.
> Kan der være noget system-logik der tilsiger at en mac på OS9 ikke kan

Der burde ikke være nogen problemer. Har du slået appletalk til på
iBook'en? Har iBook'en et ip-nummer? Har du prøvet istedet for
diskhenvisningen at åbne vælger og vælge appleshare på 8500'eren?

Jeg har fin forbindelse fra en 7200 m. sys. 8.5 og en iBook 600 m.
10.2.1

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk