Katastrofe - med PBG4 skærm
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-11-02 00:59

Nu kniber det for bette Mich.
Skærmen har mistet næsten hele sin lysstyrke. Jeg kan kun se et meget
svagt genskin af skrivebordet. Dog lige nok til at jeg - med meget stort
møje - kan orientere mig. Jo, jeg har prøvet både via indstillinger og
via F1 og F2 ....

Det er intet mindre end katastrofalt, for jeg skal bruge maskinen ....
_nu_ .... men det synes vel alle, at de skal bruge deres maskiner?

Det er min arbejdsmaskine og jeg har ikke (øv!) backup af hele den
sidste uges (vigtige) arbejdsfiler, seneste backup er fra 12okt02.
Prøvede at lægge dem over på denne stationære via netværksforbindelsen,
men den virker heller ikke: den vil ikke overføre filerne (de vigtige).
Det er fuldstændig åndssvagt, for jeg har lige fået airport kort
indbygget (en 550 MHz)og er bleve tkoblet op på et trådløst netværk, så
jeg kunne lige så godt have backet op på nettet ... min dumhed, at jeg
ikke gjorde det.

Har prøvet at få manualen lagt over også for at printe den ud og se lidt
på troubleshooting, men forgæves. Og måske for at kunne skille maskinen
ad?

Det enste positive er, at PBG4 ikke hyler og hviner mere (så det _var_
nok skærmen der hylede, ref.: en gammel, gammel tråd, som jeg ikke lige
har googlet en ref. frem til)

Men når jeg ikke kan få netværket til at virke er der måske noget helt
tredie galt? Alle Mac doktorer bedes stille en diagnose og et
behandlingsforslag.

Skal den til Holland? Hvad er det nu nummeret er på AppleDK (da jeg bor
et andet sted i hverdagene er det et stort rod med trykte manualer og
alt det der ...)

Jeg sætter min lid til, at det går hurtigt, og det er der heldigvis
flere der har skrevet her, at det gør.

P.S: har ikke haft tid til at stille linielængde og sådan .... undskyld.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Peter Kiil

Dato : 02-11-02 01:07

in article 1fkzze8.14g3qxm1suv49sN%imk@post2333.tele.dk, Mich. Ottosen at
imk@post2333.tele.dk wrote on 02/11/02 0:58:

> [...]
> flere der har skrevet her, at det gør.
>
> P.S: har ikke haft tid til at stille linielængde og sådan .... undskyld.

Du har ikke en skærm du kan sætte til? Nummeret til Apple er:

70102007
--
/peter

"When the President does it, that means that it's not illegal."
Richard Nixon.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-11-02 01:58

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Du har ikke en skærm du kan sætte til? Nummeret til Apple er:

Nej, desværre, de andre skærme er - hedder det det? - scsi skærme. Gamle
dages forbindelse, og kablerne ligner slet ikke noget PBG4 noget ...
sååååå, nej.

> 70102007

Prøver dem, tak, Peter. Mon man skulle være så heldig, at de har åbent
en lørdag? Nå, nej, det har de vel ikke.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen
som har PB abstinenser

Fra : Peter Kiil

Dato : 02-11-02 02:01

in article 1fl02rr.bwc139mt8veqN%imk@post2333.tele.dk, Mich. Ottosen at
imk@post2333.tele.dk wrote on 02/11/02 1:58:

> Prøver dem, tak, Peter. Mon man skulle være så heldig, at de har åbent
> en lørdag? Nå, nej, det har de vel ikke.

Det tror jeg de har. Mener det er 8-20 alle ugens 7 dage.

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-11-02 02:23

> Det tror jeg de har. Mener det er 8-20 alle ugens 7 dage.

Tak, Peter. Så kan jeg måske være så heldig, at transportfirmaet kan
hente PB'en mandag morgen. Prøver telefonnummeret i morgen (i dag -
sidder oppe ved 'patienten') lørdag klokken 8,02

Der skal i hvert fald flere størrelser Torch skruetrækkere til at skille
maskinen ad, end dem jeg har

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-11-02 03:08

Hej Mich

"Mich. Ottosen" wrote:

> Men når jeg ikke kan få netværket til at virke er der måske noget helt
> tredie galt? Alle Mac doktorer bedes stille en diagnose og et
> behandlingsforslag.

Har du prøvet at koble op via det alm. ethernetkort og ikke via Air>Port?
Har du prøvet at resette hele maskinen?? - altså starte op og logge ind fra
en anden maskine i et konventionelt netværk...

Jeg har lige haft 2 tilfælde af det samme med 2 iBooks + AirPort, - begge
maskiner måtte til rep..

> Skal den til Holland?

Desværre ja, det tror jeg.

> Hvad er det nu nummeret er på AppleDK (da jeg bor
> et andet sted i hverdagene er det et stort rod med trykte manualer og
> alt det der ...)

Tlf. nr. til Apple Danmark er 7015 1719

> Jeg sætter min lid til, at det går hurtigt, og det er der heldigvis
> flere der har skrevet her, at det gør.

Ja, de plejer at være meget hurtige med bærbare. Du kan også indlevere den
hos nærmeste OfficeLine, hvis du til daglig er inden for rimelig afstand
(50-60km) af enten Århus eller Odense, så vil du spare et par dage, da der
normalt går et par dage, inden der kommer den forsendelsespakning, du skal
bruge til at sende den selv.

Men jeg 'føler' med dig. - Det er altid et rigtig surt show, når sådan
noget sker, og det sker _altid_, når man ikke kan undvære maskinen.

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-11-02 14:12

> Har du prøvet at koble op via det alm. ethernetkort og ikke via Air>Port?
> Har du prøvet at resette hele maskinen??
Ja.

- altså starte op og logge ind fra
> en anden maskine i et konventionelt netværk...

Nej

> [...]
> normalt går et par dage, inden der kommer den forsendelsespakning, du skal

OK, jeg er i Århus på mandag.

> Men jeg 'føler' med dig. - Det er altid et rigtig surt show, når sådan
> noget sker, og det sker _altid_, når man ikke kan undvære maskinen.

Tak. Det har du ret i. Desværre.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-11-02 03:48

imk@post2333.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Men når jeg ikke kan få netværket til at virke er der måske noget helt
> tredie galt? Alle Mac doktorer bedes stille en diagnose og et
> behandlingsforslag.

Hvilken fejlmeddelelse får du når du prøver at overføre filerne?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-11-02 14:12

> Hvilken fejlmeddelelse får du når du prøver at overføre filerne?

Tjah, skærmen er faktisk så mørk, at jeg ikke kan læse den. Men på den
anden maskine (serveren) ligger der kun alias'er

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-11-02 14:36

In article <1fl10n6.simgnwcplygcN%imk@post2333.tele.dk>,
imk@post2333.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Tjah, skærmen er faktisk så mørk, at jeg ikke kan læse den. Men på den
> anden maskine (serveren) ligger der kun alias'er

Sidder dine æble+skiftesporstaster fast?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-11-02 15:52

> Sidder dine æble+skiftesporstaster fast?

Nej, tilsyneladende ikke

Tror du ikke de tkan være et hardwareproblem ? Strømforsyningen der er
defekt (delvist) - maskinen / skærmen piber jo ikke mere ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-11-02 16:28

In article <1fl15gt.1e6yxbuxm6834N%imk@post.tele.dk>,
imk@post.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Nej, tilsyneladende ikke

Sidder du og skriver på maskinen med den defekte skærm?

> Tror du ikke de tkan være et hardwareproblem ?

Det er jeg ret sikker på at det er.

> Strømforsyningen der er
> defekt (delvist) - maskinen / skærmen piber jo ikke mere ?

Det er nok en kondensator eller en spole der så er stået helt af.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-11-02 02:07

> Sidder du og skriver på maskinen med den defekte skærm?

Nej, nej, det er den alt for mørk til .... kan kun se cursoren, nrå den
er over de 'lyseste' områder.

> Det er nok en kondensator eller en spole der så er stået helt af.

Det har du sikkert ret i, men det besynderlige er jo, at skærmen virker
delvist - men i en meget mørk udgave. Kunne heller ikke skifte den
grønne skrivebordsfarve til en lysere i indstillingerne: skærm.

SÅdan en spole sidder vel næppe sådan, at jeg selv kan skifte den? Spare
en tur til Holland, spare ventetid og komme videre med de projekter, der
ligger på maskinen

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-11-02 11:02

Mich. Ottosen <imk@post.tele.dk> wrote:

> SÅdan en spole sidder vel næppe sådan, at jeg selv kan skifte den? Spare
> en tur til Holland, spare ventetid og komme videre med de projekter, der
> ligger på maskinen

Har du en anden Mac med FireWire stående? Hvis ja, kunne du jo sættes
PowerBook'en op som targetdisk, og på den måde få adgang til din HDD.

Martin

Fra : Inge Merete Kjeldgaa~

Dato : 03-11-02 13:35

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Har du en anden Mac med FireWire stående? Hvis ja, kunne du jo sættes
> PowerBook'en op som targetdisk, og på den måde få adgang til din HDD.

Tak for rådet, men jeg har desværre ikke sådan én, de andre maskiner er
ældre maskiner fra før FireWire.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-02 11:52

> Det har du sikkert ret i, men det besynderlige er jo, at skærmen virker
> delvist - men i en meget mørk udgave. Kunne heller ikke skifte den
> grønne skrivebordsfarve til en lysere i indstillingerne: skærm.

Kan det ikke "bare" være baggrundsbelysningen på skærmen, der er gået?
Under alle omstændigheder lyder det helt klart som om, at en tur til
Holland ikke kan undgås.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Inge Merete Kjeldgaa~

Dato : 03-11-02 13:35

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Kan det ikke "bare" være baggrundsbelysningen på skærmen, der er gået?
> Under alle omstændigheder lyder det helt klart som om, at en tur til
> Holland ikke kan undgås.

_Det_ lyder som den præcise diagnose, for der er jo et svagt genskin af
skærmbilledet (skrivebordet) på skærmen, og forklaringen med piberiet
ligger måske også der: Det er baggrundsbelysningen ('s spole eller hvad
det nu hedder) der har støjet infernalsk ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-02 13:50

Inge Merete Kjeldgaard <imk@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> ligger måske også der: Det er baggrundsbelysningen ('s spole eller hvad
> det nu hedder) der har støjet infernalsk ?

Det lyder da plausibelt, man da jeg ikke har forstand på elektronik,
skal jeg ikke kunne sige det.

Kan du ikke tage en kraftig lampe og lyse _på_ skærmen. GIver det et
bedre billeder eller bare genskind?

Fra : Inge Merete Kjeldgaa~

Dato : 03-11-02 17:43

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Det lyder da plausibelt, man da jeg ikke har forstand på elektronik,
> skal jeg ikke kunne sige det.

Martin har en mistanke om det samme, men hælder mere til en tastaturfejl
(se hans indlæg)

> Kan du ikke tage en kraftig lampe og lyse _på_ skærmen. GIver det et
> bedre billeder eller bare genskind?

Det oplyse det svage billede, der er af skrivebordet. Det tolker jeg
som: 1) der er et fungerende skrivebord 2) gennemlysningen af det er
defekt.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-02 23:29

> [...]
>
> Det oplyse det svage billede, der er af skrivebordet. Det tolker jeg
> som: 1) der er et fungerende skrivebord 2) gennemlysningen af det er

Off to Holland!

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-11-02 14:27

In article <1fl1xsc.691nue1lc8gegN%imk@post.tele.dk>,
imk@post.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Nej, nej, det er den alt for mørk til .... kan kun se cursoren, nrå den
> er over de 'lyseste' områder.

Hvordan ved du så om æble og skiftesporstasten sidder fast eller ej?

> Det har du sikkert ret i, men det besynderlige er jo, at skærmen virker
> delvist - men i en meget mørk udgave. Kunne heller ikke skifte den
> grønne skrivebordsfarve til en lysere i indstillingerne: skærm.

Din baggrundsbelysning er stået af, eller (hvad jeg egentlig mere tror)
så sidder et par af dine taster fast. Det vil også gøre det umuligt at
lave ændringer i opsætningen.

> SÅdan en spole sidder vel næppe sådan, at jeg selv kan skifte den? Spare
> en tur til Holland, spare ventetid og komme videre med de projekter, der
> ligger på maskinen

Du skal ikke gøre dig håb om at selv skifte den, og gør du det
alligevel, kan du vinke farvel til garantien.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Inge Merete Kjeldgaa~

Dato : 03-11-02 17:43

> Hvordan ved du så om æble og skiftesporstasten sidder fast eller ej?

Ja, jeg prøver at trykke på dem, og de reagerer ret naturligt, kan også
sende kommandoen: genstrat sammen med strømfætteren.

> Din baggrundsbelysning er stået af, eller (hvad jeg egentlig mere tror)
> så sidder et par af dine taster fast. Det vil også gøre det umuligt at
> lave ændringer i opsætningen.

René nåede også frem til at det er baggrundbeslyngingen. Der er ikke lys
i æblet på bagsiden/forsiden af skræmen.
Tasterne er tjekket - måske lidt amatøragtigt, men jeg har trykket på
dem, og de synes at virke. F tasteterne til indstilling af lyd fungerer,
men ikke de to til lys (!)

> Du skal ikke gøre dig håb om at selv skifte den, og gør du det
> alligevel, kan du vinke farvel til garantien.

Nej, jeg skal nok lade være. Vil jo også geren bevare garantien.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-11-02 19:41

In article <1fl350q.1thm764ya4rikN%imk@post.tele.dk>,
imk@post.tele.dk (Inge Merete Kjeldgaard) wrote:

> Ja, jeg prøver at trykke på dem, og de reagerer ret naturligt, kan også
> sende kommandoen: genstrat sammen med strømfætteren.

Så fortsår jeg ikke lige hvordor det kun er henvisninger du får kopieret
over. Hvad sker der hvis når du trykker på startknappen mens maskinen er
tændt?
Du kører OS X på PB'en, ikke?

> René nåede også frem til at det er baggrundbeslyngingen. Der er ikke lys
> i æblet på bagsiden/forsiden af skræmen.

Så er det nok baggrundsbelysningen der er strøget.

> Nej, jeg skal nok lade være. Vil jo også geren bevare garantien.

Det kan jeg egentlig godt forstå.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-11-02 23:13

> Så fortsår jeg ikke lige hvordor det kun er henvisninger du får kopieret
> over. Hvad sker der hvis når du trykker på startknappen mens maskinen er
> tændt?
> Du kører OS X på PB'en, ikke?

Det med henvisningerne forstår jeg heller ikke helt. Men skærmen _var_
meget mørk, og det med mørkets gerninger? Tjah, der sker uventede ting
(tillykke forresten med udsigten til tvillinger)
Jo, det er 10.1.5, men maskinen er pakket ned og jeg er nu - geografisk
- lidt langt fra mit 'hjemmenetværk', såååå jeg kan ikke lige tjekke
det. Men jeg prøver lige det med startkanppen (selvom jeg tror, at jeg
har prøvet det tidligere)

> Så er det nok baggrundsbelysningen der er strøget.

Skal finde mig en transportkasse til Holland i morgen .... jeg kommer
til at savne PB'en
Sidder her med gamle PB1400 - hyggeligt gensyn - men musemarkøren vil
ikke reagere hurtigt .... nå, det er jo et mindre problem.

NB: Hvis nogen af jer skulle have undret sig over et hurtigt kønsskifte
her, så er det ikke rigtigt. Fik blot mulighed ofr at låne konens
maskine i weekenden.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-11-02 23:00

In article <1fl3fye.p1x314qg8txwN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Det med henvisningerne forstår jeg heller ikke helt. Men skærmen _var_
> meget mørk, og det med mørkets gerninger? Tjah, der sker uventede ting

Jeg er bekendt med at der sker uventede ting i mørket

> (tillykke forresten med udsigten til tvillinger)

Takker.

> [...]
> - lidt langt fra mit 'hjemmenetværk', såååå jeg kan ikke lige tjekke
> det. Men jeg prøver lige det med startkanppen (selvom jeg tror, at jeg

Hvad enten det er det ene eller det andet, der er galt, så skal den
afsted til rep alligevel, så du skal ikke bruge for mange kræfter på det.

> Skal finde mig en transportkasse til Holland i morgen .... jeg kommer
> til at savne PB'en

Det forstås.

> Sidder her med gamle PB1400 - hyggeligt gensyn - men musemarkøren vil
> ikke reagere hurtigt .... nå, det er jo et mindre problem.

Er det ikke hele maskinen der ikke vil reagere hurtigt?

> NB: Hvis nogen af jer skulle have undret sig over et hurtigt kønsskifte
> her, så er det ikke rigtigt. Fik blot mulighed ofr at låne konens
> maskine i weekenden.

Og din syge moster, hvordan har hun det?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-11-02 17:05

> Er det ikke hele maskinen der ikke vil reagere hurtigt?

Nej, det var bare musen, og det var tilsyneladende bare et forbigående
fænomen. Nu virker det hele tilfredsstillende. Men det er lidt mærkeligt
at være tilbage på OS 8.6 X-vanerne var jo blevet indgroede ...

> Og din syge moster, hvordan har hun det?

Hun blev begravet i torsdags, fordi hun ikke havde det godt. Hendes
sygdom var faktisk fatal.

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-11-02 20:05

In article <1fl4uz4.1cn1mvk1w8mdjoN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Nej, det var bare musen, og det var tilsyneladende bare et forbigående
> fænomen. Nu virker det hele tilfredsstillende.

Tilfredsstillende og PB 1400 er det længe siden jeg kunne få til at
hænge sammen.

> Men det er lidt mærkeligt
> at være tilbage på OS 8.6 X-vanerne var jo blevet indgroede ...

Det er faktisk ufatteligt så hurtigt man glemmer OS 9.

> Hun blev begravet i torsdags, fordi hun ikke havde det godt. Hendes
> sygdom var faktisk fatal.

Hvis du ikke tager gas på mig, så beklager jeg min trampen i spinaten.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-11-02 00:27

> Tilfredsstillende og PB 1400 er det længe siden jeg kunne få til at
> hænge sammen.

Nå, det undrer mig da meget. Jeg har brugt denne 1400c/166 som
arbejdsmaskine indtil jeg fik (indkøbt) PBG4. Med meget stor
tilfredshed, når man anser den for at være en skrivemaskine og lidt til.
Jeg nyder faktisk at sidde med et tastatur, der er til at have med at
gøre ... - jeg kan jo ramme næsten hver gang
Men den mangler naturligvis en del i vore dage. Som du måske erindrer
har jeg bl.a. prøvet at finde en fætter, der kunne få den på LAN/WAN via
ethernet - forgæves.
Har lige set, at Bilka i sidste uga havde et PCMCIA Topcom Xplorer 2750
(kortbus 32 bit). Til rørende 299,- Tror du, at det kunne du? Eller er
den bus 32 bit ikke forenelig med 1400c?
Det kunne være lidt rart, for niece Nina Marie er vild med 1400'eren,
når hun er på besøg. Så kunne hun jo også komme på og checke sin mail
via vores net

> Hvis du ikke tager gas på mig, så beklager jeg min trampen i spinaten.

Jeg tager ikke gas på dig (ikke denne gang i det mindste!). Du tramper
ikke i spinaten, for du mente vist det med mosteren i overført betydning
(selvom jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvor jeg skulle have brugt
eller have brug for en 'dårlig undskyldning'? I den aktuelle tråd,
altså. Mere generelt har jeg tit brug for at tale for 'den syge
moster') :)
Det er mig der tager dig på ordet og konkret - og det var måske lidt
forkert eller ufint af mig?
No offense .... begge veje, håber jeg!

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-11-02 23:55

In article <1fl5fcj.1f3cobx1dfdjw2N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
> [...]

> arbejdsmaskine indtil jeg fik (indkøbt) PBG4. Med meget stor
> tilfredshed, når man anser den for at være en skrivemaskine og lidt til.

Tjae, sådan er vi så forskellige. Jeg synes dens hastighed er til at få
lange boller af.

> Jeg nyder faktisk at sidde med et tastatur, der er til at have med at
> gøre ... - jeg kan jo ramme næsten hver gang

Er det ikke bare fordi du har tid til at se hvad du skriver?

> [...]
> (kortbus 32 bit). Til rørende 299,- Tror du, at det kunne du? Eller er
> den bus 32 bit ikke forenelig med 1400c?

En 1400 har ikke cardbus, og hvis du ikke kan finde en driver,så er dit
projekt alligevel dødfødt.

> [...]
> (selvom jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvor jeg skulle have brugt
> eller have brug for en 'dårlig undskyldning'? I den aktuelle tråd,

Du prøvede at bortforklare din hemmelige identitet som kvinde.

> [...]
> moster') :)
> Det er mig der tager dig på ordet og konkret - og det var måske lidt

Ikke fra min side, jeg blev bare lidt ubehageligt overrasket.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-11-02 09:02

> Tjae, sådan er vi så forskellige. Jeg synes dens hastighed er til at få
> lange boller af.

"Lange boller" ? Øh, dén forstod jeg ikke

> Er det ikke bare fordi du har tid til at se hvad du skriver?

Nej, men den gamles tastatur er _ikke_ så nervøst som tiBookens ....

> En 1400 har ikke cardbus, og hvis du ikke kan finde en driver,så er dit
> projekt alligevel dødfødt.

Nej, jeg tænkte det nok. Øv.

> Du prøvede at bortforklare din hemmelige identitet som kvinde.

Min identitet som kvinde? Det var bu ikke ment som en bortforklaring,
men blot en oplysning om, at det kunne forekomme mærkeligt, at Mich.
pludselig optrådte som Inge Merete .... åh, jeg giver op.

> Ikke fra min side, jeg blev bare lidt ubehageligt overrasket.

Det var ikke ment som nogen ubehagelighed. Der var bare tale om et
tidsmæssigt sammenfald - jeg tog dig for pålydende i stedet for som den
overførte betydning. Min fjel og namgler, beklager.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-11-02 00:06

Hej Mich

"Mich. Ottosen" wrote:

> Nej, men den gamles tastatur er _ikke_ så nervøst som tiBookens ....

I kontrolpanelet 'Tastatur' under OS 9.x (ja, 7.x til 9.2.2 for den sags
skyld) kan du nedsætte følsomheden i tasternes trykfølsomhed og
repetitionshasighed. Er der ikke noget tilsvarende i OS X?

> Min identitet som kvinde? Det var bu ikke ment som en bortforklaring,
> men blot en oplysning om, at det kunne forekomme mærkeligt, at Mich.
> pludselig optrådte som Inge Merete .... åh, jeg giver op.

Det skal du skam ikke. - Martin har ofte en underlig form for humor, men det
må man jo leve med.... Det er da ganske naturlig, at hvis man skriver fra en
anden maskine, der til daglig bruges af en anden, så gider man da ikke til
at sætte både mail og news om, for at kunne 'matche' sine normale ID'er...

Men det er da godt at høre, at du så hurtigt har fået din TiBook tilbage
igen.

Og så lige ganske kort til din 'blå plet'. Det kan være en lille pixelfejl /
farvefejl, der gør, at den blå farve dominerer. Men hvis den er så stor, som
du giver udtryk for - "et fingeraftryk", så ville jeg nok ved lejlighed
kontakte Apples kundeservice igen og høre, om det er normalt. - Evt. næste
gang, du kommer 'hjem', tage den med op til OfficeLine og vise det til Klaus
K., så kan han hurtigt sige dig, om det er noget, der skal gøres noget ved.

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-11-02 02:58

> I kontrolpanelet 'Tastatur' under OS 9.x (ja, 7.x til 9.2.2 for den sags
> skyld) kan du nedsætte følsomheden i tasternes trykfølsomhed og
> repetitionshasighed. Er der ikke noget tilsvarende i OS X?

Repetetionshastighed og forsinkelse indtil da, kan man selvfølgelig også
indstille i Mac OS X, men trykfølsomhed har man aldig kun indstille på
nogen Mac.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-11-02 11:44

> trykfølsomhed har man aldig kun indstille på
> nogen Mac.
Der tænkes nok på hvor hurtig svartiden er på et enkelt tastetryk. Fx
kan man indstille "trykfølsomheden" således at forsinkelsen er så stor
at man næsten kan nå at fortryde. Funktionene findes i
handicaphjælpversionen af tastaturindstillinger på en Wintel-maskine.
Det mener jeg ikke man kan med "Tastatur".

"Tastatur" kan indstille repetitionshastighed, giver sig selv, og
svartid på repetition dvs. hvor hurtigt den skal gå i gang med at
repeterer.

vh Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-11-02 04:18

Hej Flemming

'Svartiden' virker ihvertfald i System 7.x og 8.x på nogenlunde samme
måde som Windows kontrolpanelet, men 'forsinkelsen' er ikke så stor som i
Windows. I OS 9 synes jeg det varer længere tid end i de ældre versioner,
før tasterne 'svarer'.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-11-02 02:25

In article <1fldhvx.x642lzkve4tqN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> "Lange boller" ? Øh, dén forstod jeg ikke

Nu kender jeg ikke din alder, men skal vi have hr. Rønne til at
oversætte det til oldnordisk

> Nej, men den gamles tastatur er _ikke_ så nervøst som tiBookens ....

Du er sikker på at det ikke er fordi du tror du skal skive hurtigere
fordi maskinen er hurtigere+

> Nej, jeg tænkte det nok. Øv.

Er det umuligt at finde et brugt?

> Min identitet som kvinde? Det var bu ikke ment som en bortforklaring,
> men blot en oplysning om, at det kunne forekomme mærkeligt, at Mich.
> pludselig optrådte som Inge Merete .... åh, jeg giver op.

Det er nok bedst

> Det var ikke ment som nogen ubehagelighed. Der var bare tale om et
> tidsmæssigt sammenfald - jeg tog dig for pålydende i stedet for som den
> overførte betydning. Min fjel og namgler, beklager.

Der er intet at beklage.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-02 23:39

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Skal finde mig en transportkasse til Holland i morgen .... jeg kommer
> til at savne PB'en

Hvis det er Apple der henter den, så mener jeg de kommer med en passende
kasse. Forhåbentligt tager det heller ikke mere end 4-5 dage, før du har
maskinen igen.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-11-02 07:43

spam02@tdcadsl.dk (René Frej Nielsen) writes:

> Hvis det er Apple der henter den, så mener jeg de kommer med en passende
> kasse. Forhåbentligt tager det heller ikke mere end 4-5 dage, før du har
> maskinen igen.

Kan tage op til en maaned...

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-11-02 17:05

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Kan tage op til en maaned...

Lad nu være med at være sådan en pessimist (!)
Apple DK siger mellem 5 og 10 arbejdsdage.
Men altså, OK og tak for 'advarslen', måske skulle vi genoplive vores
gamle idé om en 'studierejse' til Apples Hollandske afdeling?

Foreløbig sidder jeg og venter på, at kurérfirmaet (DHL?) skal komme
forbi med en transportkasse ...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-11-02 19:31

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Lad nu være med at være sådan en pessimist (!)

Beklager. Bare saa du ikke bliver skuffet.

> Foreløbig sidder jeg og venter på, at kurérfirmaet (DHL?) skal komme
> forbi med en transportkasse ...

De er ellers fine. Det er svaert at smadre noget i dem.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-11-02 15:02

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> De er ellers fine. Det er svaert at smadre noget i dem.

Ja, de er meget funktionelle - forærede kassen væk efterfølgende til én,
som fik våde øjne ved synet. Af kassen altså (!)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-11-02 05:40

Hej Mich

Subject: Re: Katastrofe - med PBG4 skærm
Date: Sun, 10 Nov 2002 15:01:30 +0100
From: (Mich. Ottosen)

Ka' du så se at få stillet dit ur og tidszone korrekt...)) - eller er
du rejst om på den anden side af jorden?

"Mich. Ottosen" wrote:

> --
> venlig hilsen, Mich. Ottosen

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-11-02 17:05

> [...]

> Hvis det er Apple der henter den, så mener jeg de kommer med en passende
> kasse. Forhåbentligt tager det heller ikke mere end 4-5 dage, før du har

Har aftalt med Apple DK og sidder bare og venter på at få en
transportkasse .... jeg håber også selv på den kortets mulige
reperationstid

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-11-02 09:02

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Har aftalt med Apple DK og sidder bare og venter på at få en
> transportkasse .... jeg håber også selv på den kortets mulige
> reperationstid

Det må jeg sige, jeg er dybt imponeret af Apples service og
kurérfirmaets hurtighed.

Kassen kom onsdag lidt over 12, og maskinen kom afsted. Modtog maskinen
retur i dag, fredag kl. 11,30 ! Er både imponeret og glad/lettet.

Det langsommeligste i hele processen var næsten at komme igennem Apple
Danmartks telefonsluse

Maskinen har fået ny skærm, og jeg er sluppet af med hyleriet (som nogen
måske kan huske, at jeg har klaget over?)
For nu bare at være en pernittengryn: der er et meget lille område på
skørmen, der har en lille blåfarvning, som kan ses på lys baggrund, det
ligner lidt et lille fingeraftryk .... men der er ikke noget at se på
overfladen ... hvad mon det kan være?

I denne afrundende anledning: tak til alle som deltog med råd og dåd i
tråden!

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Frederik Sørensen

Dato : 08-11-02 16:56

> Det langsommeligste i hele processen var næsten at komme igennem Apple
> Danmartks telefonsluse

Jeg tror nok jeg kan slå dig i langsom service.
Jeg har idag ventet TO timer for at får at få ændret min hastighed, hos
Tiscali. Det er ikke sjovt at lytte til Elvis Presly i så lang tid.

--
Frederik Sørensen
http://www.frynse.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 08-11-02 18:51

fsenREMOVE@mac.com (Frederik Sørensen) writes:

> Jeg tror nok jeg kan slå dig i langsom service.
> Jeg har idag ventet TO timer for at får at få ændret min hastighed, hos
> Tiscali. Det er ikke sjovt at lytte til Elvis Presly i så lang tid.

Godt nok har Tiscali fyret halvdelen af deres medarbejdere, men i
følge Robert Young fra Tiscali
[http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=16889]
sidder du og lyver nu. Grrr. Hvis jeg en dag får brug for
kundeservice, så tror jeg næsten det vil være nemmere at skifte over
til et andet firma.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Frederik Sørensen

Dato : 08-11-02 19:39

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> [...]
> sidder du og lyver nu. Grrr. Hvis jeg en dag får brug for
> kundeservice, så tror jeg næsten det vil være nemmere at skifte over

Jo han har ret jeg lyver, det gik kun 3min så hade jeg en suporter i
røret, men så afbrød jeg bare forbindelsen, så jeg kunne komme tilbage i
køen fordi at jeg elsker nemlig at lytte til Elvis, i en meget dårlig
lyd kvalitet.

Jeg hade ellers kun pæne ord at sige om Worldonline/Tiscali, har aldrig
haft store nedbrud, og deres news server er også rigtig god.
Men det er første og sidste gang jeg bruger over to timer for at få
support
--
Frederik Sørensen
http://www.frynse.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 08-11-02 22:09

Frederik Sørensen <fsenREMOVE@mac.com> wrote:

> Jeg tror nok jeg kan slå dig i langsom service.
> Jeg har idag ventet TO timer for at får at få ændret min hastighed, hos
> Tiscali. Det er ikke sjovt at lytte til Elvis Presly i så lang tid.

De har vel travlt efter at de har fyret halvdelen af personalet -
sandsyligvis først og fremmest dem med kundekontakt. Måske skulle de
hellere have fyret Elvis?

Desuden er det blasfemisk at indrømme, at man benytter Tissecarl i en
gruppe der primært handler om cykelsport.

--
Christian

Fra : Frederik Sørensen

Dato : 08-11-02 22:47

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Desuden er det blasfemisk at indrømme, at man benytter Tissecarl i en
> gruppe der primært handler om cykelsport.

Jeg undskylder mange gange for den fadæse.
Kan det hjælpe at jeg indrømmer at jeg har handlet en gang i en Fakta
butik, inden for de sidste 3 måneder?

--
Frederik Sørensen
http://www.frynse.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-02 23:52

Frederik Sørensen <fsenREMOVE@mac.com> wrote:

> Jeg undskylder mange gange for den fadæse.
> Kan det hjælpe at jeg indrømmer at jeg har handlet en gang i en Fakta
> butik, inden for de sidste 3 måneder?

Nu bliver jeg helt forvirret. Hvilken gruppe er jeg i nu? Er det
<dk.sport.cykling>?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Frederik Sørensen

Dato : 09-11-02 00:55

> Nu bliver jeg helt forvirret. Hvilken gruppe er jeg i nu? Er det
> <dk.sport.cykling>?

Ja er det ikke?
--
Frederik Sørensen
http://www.frynse.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-11-02 15:01

> Nu bliver jeg helt forvirret. Hvilken gruppe er jeg i nu? Er det
> <dk.sport.cykling>?

Nej, da, du har forvildet dig over i en gruppe, som vi andre har moret
os med i snart et par år <dk.edb.Monsterfåraldrigkøbtenbærbar.mac>

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-02 21:17

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Nej, da, du har forvildet dig over i en gruppe, som vi andre har moret os
> med i snart et par år <dk.edb.Monsterfåraldrigkøbtenbærbar.mac>

Det er faktisk Apples egen skyld. Apple Store ligger åbenbart i
udlandet, selv om man betaler dansk moms. De trækker nemlig pengene over
ens VISA og ikke ens Dankort. Da VISA har en øvre beløbsgrænse på kr.
15.000,- er det ligesom lidt svært at købe noget særligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-11-02 05:12

Henrik Münster wrote:

> Det er faktisk Apples egen skyld. Apple Store ligger åbenbart i
> udlandet, selv om man betaler dansk moms.

Ja, og svjv. betjenes Danmark fra England.

> De trækker nemlig pengene over ens VISA og ikke
> ens Dankort. Da VISA har en øvre beløbsgrænse på kr.
> 15.000,- er det ligesom lidt svært at købe noget særligt.

Ja, med mindre du tager telefonen og ringer til banken og aftaler et andet
beløb.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-11-02 08:52

> Ja, med mindre du tager telefonen og ringer til banken og aftaler et andet
> beløb.

Det forstod jeg nu ikke på min bank. Jeg fik at vide, at kr. 15.000,-
var et fast beløb. Er man på en længere rejse, kan man få dem til at
nulstille beløbet, hvis man nærmer sig grænsen, men de kan ikke forhøje
det.
Jeg har bare et almindeligt VISA-Dankort. Der gælder vist andre
regler for andre creditcard. Jeg havde engang et Mastercard, og der
kunne man vist selv sætte grænsen helt op til, var det kr. 100.000,-?
Det var i hvert fald kr. 60-70.000,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 10-11-02 23:27

> Nu bliver jeg helt forvirret. Hvilken gruppe er jeg i nu? Er det
> <dk.sport.cykling>?

Nej, d.s.c. er gruppen for aktive. Herinde er vi småkvabsede og kunne
ikke drømme om andet end en kort cykeltur til bageren (hvis bilen ikke
kan starte). Dog er der Thorbjørn, der stadig praler over, at han i
sommers cyklede på arbejde én gang. Han har så vidt vides ikke skrevet
noget om at cykle tilbage, så mon ikke konen hentede ham.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-11-02 08:36

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Nej, d.s.c. er gruppen for aktive. Herinde er vi småkvabsede og kunne
> ikke drømme om andet end en kort cykeltur til bageren (hvis bilen ikke
> kan starte).

Dårligt eksempel. Du kan fx dårligt nok kile bilen ind mellem jeres
opgang og bageren.

> Dog er der Thorbjørn, der stadig praler over, at han i sommers
> cyklede på arbejde én gang. Han har så vidt vides ikke skrevet noget
> om at cykle tilbage, så mon ikke konen hentede ham.

De glade biltider er slut i midten af marts, men så er det også holdt
op med at regne stygt og væmmeligt.

Jeg fatter ikke de mennesker som frivilligt bevæger sig udenfor i
regnvejr (majdage med blid rislen dog udntaget).

Fra : Christian Bech

Dato : 12-11-02 13:36

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> skrev:

>Dårligt eksempel. Du kan fx dårligt nok kile bilen ind mellem jeres
>opgang og bageren.

På en eller anden måde er det betryggende at vide, at du ikke har
gættet hvor jeg bor. Desuden er det en kedelig bager som ovenikøbet
har lukket om søndagen.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-11-02 15:07

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> På en eller anden måde er det betryggende at vide, at du ikke har
> gættet hvor jeg bor.

Er en 100 meters radius ikke godt nok?

> Desuden er det en kedelig bager som ovenikøbet
> har lukket om søndagen.

Næhæ. Det tyder på det er en GOD bager, hvis han kan tillade sig den
luksus.

Fra : Christian Bech

Dato : 10-11-02 23:27

Frederik Sørensen <fsenREMOVE@mac.com> wrote:

> Jeg undskylder mange gange for den fadæse.
> Kan det hjælpe at jeg indrømmer at jeg har handlet en gang i en Fakta
> butik, inden for de sidste 3 måneder?

Jeg mener stadig du bør straffes. Det skulle være stort set umuligt at
opsige sit abonnement, så det er måske for meget at kræve af dig.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-11-02 00:16

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Desuden er det blasfemisk at indrømme, at man benytter Tissecarl i en
> gruppe der primært handler om cykelsport.

Emnet institutkaffe lægger vel op til at overtage førstepladsen?

Nå, nej, for Tordenhammerbamsen og jeg får vel aldrig smagt på stadset?
Nu hvor du er kommet over alle kalamiteterne (håber jeg) kan du vel
sende en fornyet invitation?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 10-11-02 23:27

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Emnet institutkaffe lægger vel op til at overtage førstepladsen?

Det er ellers ikke specielt vanddrivende - så mange kopper holder man
ikke til.

> Nå, nej, for Tordenhammerbamsen og jeg får vel aldrig smagt på stadset?
> Nu hvor du er kommet over alle kalamiteterne (håber jeg) kan du vel
> sende en fornyet invitation?

Bemærk at jeg behændigt undgik at sende en invitation i første omgang

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-11-02 00:40

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Bemærk at jeg behændigt undgik at sende en invitation i første omgang

Så husker jeg meget fejl.

Men du kan jo gøre det godt igen ved at sende en invitation. Eller følge
mit forslag om, at vi mødes til en god espresso ude i byen.

Jeg står da i telefonbogen ....

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 13-11-02 14:13

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) skrev:

>Så husker jeg meget fejl.
>
>Men du kan jo gøre det godt igen ved at sende en invitation. Eller følge
>mit forslag om, at vi mødes til en god espresso ude i byen.
>
>Jeg står da i telefonbogen ....

<http://krak.dk/scripts/kort/krakdk_kortvisning.asp?sort=3391956&KK=1041121289&KaldFra=&FED=>

???

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-11-02 22:32

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> ???

!!!

--
venlig hilsen, Michael (=Mich.) Ottosen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-11-02 17:19

> [...]

> Men du kan jo gøre det godt igen ved at sende en invitation. Eller følge
> mit forslag om, at vi mødes til en god espresso ude i byen.

Michael der er altid spørgsmålstegn ud for dine indlæg i forbindelse med
tiden - kan du ikke lige checke om dit ur går rigtigt ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-11-02 23:34

> Michael der er altid spørgsmålstegn ud for dine indlæg i forbindelse med
> tiden - kan du ikke lige checke om dit ur går rigtigt ?

Har fået en venlig mail fra en venlig Mac-bruger her fra gruppen. Har
kigget på det igen. Har stillet uret efter bedste overbevisning, så nu
håber jeg at det virker OK = overbevisende korrekt?

NB: havde i første omgang bare ny-stiller uret efter mit armbåndsur. Det
havde lige været hos ur-snedkeren for at få nyt batteri. Hverken han
eller jeg havde lige tænkt på, at det er nemt at stille sådan et
forkert. Jeg mener: klokken 14 er det samme som klokken 02 på et analogt
ur med visere.
Nu har jeg også fiflet armbåndsuret til at gå rigtigt. Tror jeg da nok.
Har lige genlæst nogle passager af Alice in Wonderland. Så måske er det
i virkeligheden Haren der er på spil? Mit vækkeur ringede heller ikke i
morges

Har Haren skabt en særlig Mac-virus, som kommer ind i computeren ved at
man bare læser noget så 'uskadeligt' som en papirbunden bog (den fandtes
ikke på nettet!?)?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-11-02 18:33

in article 1fldi43.12m2007p3s2ioN%mich.ottosen@post5.tele.dk, Mich. Ottosen
at mich.ottosen@post5.tele.dk wrote on 09/11/02 9:01:

> [...]
> overfladen ... hvad mon det kan være?
>
> I denne afrundende anledning: tak til alle som deltog med råd og dåd i

Men de har glemt at stille dit ur

--
/peter

"All right, let's not panic. I'll make the money by selling one of my
livers. I can get by with one."
Homer Simpson.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-11-02 00:16

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Men de har glemt at stille dit ur

Det er jeg nu slet ikke sikker på. Det er sikkert bare blevet chokeret
over den hastighed i service, der var tale om.

PS: Hvad synes du om min urindstilling nu?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 08-11-02 22:57

mich.ottosen@post5.tele.dk writes:

> [...]
>overfladen ... hvad mon det kan være?
>
>I denne afrundende anledning: tak til alle som deltog med råd og dåd i
Tillykke med at du har dyret hjemme igen, Jeg havde stor medlidenhed med
dig. Jeg ville selv blive meget ked af det, hvis det havde været mig. Godt
det skete nu under garantien og dejligt at høre at det gik så hurtigt

Klap TiBooken en ekstra gang fra mig og god weekend.-)
bedste hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-11-02 00:16

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Tillykke med at du har dyret hjemme igen, Jeg havde stor medlidenhed med
> dig. Jeg ville selv blive meget ked af det, hvis det havde været mig. Godt
> det skete nu under garantien og dejligt at høre at det gik så hurtigt

Tak for de venlige ord, Hanne. Ja, det er imponerende hrutigt. Har
tidligere læst om andre, der også har fået deres maskiner retur indenfor
4 til 5 dage, men dette her med lige under to døgn, er det hurtigste,
jeg har hørt.

Bare bredt spurgt ud: Er der andre der har oplevet den samme eller
højere hastighed (kan næsten ikke lade sig gøre - logistisk set, vel?)

> Klap TiBooken en ekstra gang fra mig og god weekend.-)

Ja og nej, jeg klapper den ikke, tænk, hvis min nye skærm skulle lide
overlast, men et lille forsigtigt strøg over kinden kan det nok blive
til
God weekend til dig også, Hanne.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 08-11-02 23:18

fsenREMOVE@mac.com writes:

>Jeg undskylder mange gange for den fadæse.
>Kan det hjælpe at jeg indrømmer at jeg har handlet en gang i en Fakta
> [...]

Hvor er det befriende med din humor

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Frederik Sørensen

Dato : 09-11-02 01:00

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Hvor er det befriende med din humor
>
> Hilsen Hanne

Takker og bukker, der er mere hvor det kommer fra.
--
Frederik Sørensen
http://www.frynse.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 09-11-02 10:30

fsenREMOVE@mac.com writes:

>Takker og bukker, der er mere hvor det kommer fra.
>--
>Frederik Sørensen
>http://www.frynse.dk
>iChat://fsen@mac.com

Jeg er ikke i tvivl og du er i godt seskab, der er flere artsfæller her på
kanalen. Men overdriv nu ikke, ingen grund til at blive forårskåd om
efteråret

Hilsen Hanne

Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.