.mac filesharing
Fra : Anders Krøyer

Dato : 31-10-02 21:20

Hej!
Når jeg lægger fx. et jpg billede i min publicfolder på idisk og så
prøver at downloade det selv med Chimera fra det fine filesharing vindue
(graphite filesharing) så kommer filen altid ned som en komprimeret
bin.hex, gør jeg det samme i IE så kommer billedet uindpakket ned, kan
noget løfte sløret for hvad der er skyld i dette.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-10-02 22:36

On Thu, 31 Oct 2002 21:19:36 +0100, Anders Krøyer wrote
(in message <bassballs-24DA19.21193631102002@news.tele.dk>):

> [...]
> bin.hex, gør jeg det samme i IE så kommer billedet uindpakket ned, kan
> noget løfte sløret for hvad der er skyld i dette.

I Explorer kan du i preferences slå til eller fra, om MIE selv skal åbne
bin.hqx

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Anders Krøyer

Dato : 01-11-02 09:43

In article <0001HW.B9E760BF00324A09F0284600@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> (in message <bassballs-24DA19.21193631102002@news.tele.dk>):

> I Explorer kan du i preferences slå til eller fra, om MIE selv skal åbne

dv, at filerne automatisk bliver komprimeret på iDisk'n for jeg har blot
lagt et uindpakket billede i publicfolderen.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-11-02 11:55

Anders Krøyer <bassballs@mac.com> wrote:

> dv, at filerne automatisk bliver komprimeret på iDisk'n for jeg har blot
> lagt et uindpakket billede i publicfolderen.

Ikke helt. De bliver først binhqx'et ved download, hvilket du nemt kan
konstatere ved at åbne din public mappe på din iDisk.

Grunden til dette er at du som iDisk bruger kan lægge to-grenede
(resource & data) filer på din iDisk. Disse filer ville gå i stykker i
det omfang at resource grenen er nødvendig.

Mit tillægsspørgsmpål går på om kommunikationen til iDisk foregår som
AFP over webDAV eller kun webDAV?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Anders Krøyer

Dato : 01-11-02 12:08

In article <1fkyw7q.1yvw4mcd67yl8N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> [...]
> det omfang at resource grenen er nødvendig.
>
> Mit tillægsspørgsmpål går på om kommunikationen til iDisk foregår som

Jeg mener at have læst at det er ren webDAV, og derfor er det muligt at
holde forbindelsen vedlige næsten uendeligt også efter sleep (hvis man
da ikke trækker stikket ud) siger man derimod Gå > Opret forbindelse til
server, så kan man logge på vha. afp.idisk.mac.com/<uid> og på den måde
bruge afp , det gik engang meget hurtigere , men man blev smidt af efter
15 min. inaktivitet.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-11-02 12:43

> [...]
> server, så kan man logge på vha. afp.idisk.mac.com/<uid> og på den måde
> bruge afp , det gik engang meget hurtigere , men man blev smidt af efter

Du har ret i at det er ren webDAV. Min bevæggrund for spørgsmålet er jo
at webDAV ikke kender til resourcegrene eller type/creator. Derfor må
der jo ligge et API ovenpå. Hvilket jeg nu har læst mig frem til er
Carbon File Manager.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com