Brændeovnsrude.
Fra : pia krogh

Dato : 31-10-02 18:00

Hvordan gør jeg min rude i minn brændeovn ren? jeg har prøvet næsten
alt lige fra aske til diverse pudsemidler...Venligst
piakrogh13@hotmail.com

Fra : Henning Lund

Dato : 31-10-02 19:06

pia krogh skrev:
> Hvordan gør jeg min rude i minn brændeovn ren? jeg har prøvet næsten
> alt lige fra aske til diverse pudsemidler...Venligst
> piakrogh13@hotmail.com

Kig lidt tilbage i gruppen, det er debateret indtil flere gange.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Lars Kristensen

Dato : 01-11-02 15:21

jeg sprayer lidt grundrens på fra matas, som også bruges til alger, og så
løber det næsten af, af sig selv.

Fra : Jette Mogensen

Dato : 31-10-02 20:08

"pia krogh" <piakrogh13@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan gør jeg min rude i minn brændeovn ren? jeg har prøvet næsten
> alt lige fra aske til diverse pudsemidler...Venligst
> piakrogh13@hotmail.com

Jeg synes at aske på fugtigt køkkenrulle virker fint.Men hvis du har mod på
kradse midler så prøv 3-dobbelt salmiakspiritus på køkkenrulle eller
klud.Det virker.Men pas på du ikke har rifter eller neglerødder,eller brug
handsker.Det lugter også følt,men det virker.

mvh Jette

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-10-02 22:56

Jette Mogensen <jette.mogensen@os.dk> skrev i en

> [...]

> klud.Det virker.Men pas på du ikke har rifter eller neglerødder,eller brug
> handsker.Det lugter også følt,men det virker.

Ja, men fjerner man ikke årsagen (for svag fyring), kan man polere symptomer
væk i det uendelige. Har du lyst til det, har du chance for at blive
politiker
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Pusmand

Dato : 01-11-02 11:41

Det var mig, der spurgte om det samme problem den 13.10. Og har virkelig
fundet ud af, at det er fyre-måden, der afgør det hele ! Så nu er jeg
"ligeglad" med smudsede ruder, for det forsvinder som dug for solen,
lisåsnart man fyrer grundigt igen.

Fra : Tommy Pedersen

Dato : 31-10-02 20:57

Vand med en lille smule opvaskesæbe i, og lad det sidde på i ca. 1-2 min.
derefter tørres med en svamp.
Opvaskesæben ændre vands overfladespænding således at det kan trænge ind
under belægningen.

Fra : Goofey

Dato : 31-10-02 22:08

3dobbelt salmiakspiritus
MVH Goofey

Fra : Henrik Høgh

Dato : 01-11-02 06:52

pia krogh wrote:
> Hvordan gør jeg min rude i minn brændeovn ren? jeg har prøvet næsten
> alt lige fra aske til diverse pudsemidler...Venligst
> piakrogh13@hotmail.com

Normalt bruger jeg en flaske med vandforstøver på. I den er en blanding
vand, en sjat flydende brun sæbe, og et lille dash 3 dobb. salmiak.
Når jeg synes ruden bliver for sort, pistes med blandingen. Det sidder i ca.
5 min, og er derefter til at tørre af med de aviser jeg alligevel bruger til
at tænde op med.
Bliver det helt galt bruger jeg alm ovnrens. Ligner pusteflødeskum. Skal
sidde i ca2 20 min, og så er ruden som ny bagefter.

Henrik Værum Høgh

Fra : zigge

Dato : 01-11-02 14:45

Ovnrens på sprydåse!

Fra : Kitty Leopold

Dato : 02-11-02 15:49

"pia krogh" <piakrogh13@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan gør jeg min rude i minn brændeovn ren? jeg har prøvet næsten
> alt lige fra aske til diverse pudsemidler...Venligst
> piakrogh13@hotmail.com

Jeg har prøvet at bruge en skraber der i og for sig er beregnet til et
komfur med keramisk plade. Det fungerede perfekt. Ikke noget med skrubben og
grubben med aske og støv i hele hytten.

Hilsen Kitty

Fra : Ultimativos

Dato : 04-11-02 13:51

pia krogh <piakrogh13@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:10360836860.786632296624735@dtext.news.tele.dk...
> Hvordan gør jeg min rude i minn brændeovn ren? jeg har prøvet næsten
> alt lige fra aske til diverse pudsemidler...Venligst
> piakrogh13@hotmail.com

Morsø laver noget udmærket, meget effektiv og, ikke mindst, total lugtfri
"stads" som kan købes i de fleste pejseforretninger og som koster ca. 55,-.
Hedder for øvrigt "Morsø Glasrens"!

m.v.h.