søges: opskrift på flæskesvær
Fra : 5750 giller

Dato : 31-10-02 09:21

efter at have købt en ½ gris og har en del fælsk kumme jeg godt tænke mig et
par gode opskrifter på subj. snøft hulk der er intet på google om emnet
andet end flæskestegs svære øv øv øv
hilsen gilbert der glæder sig til at smovse :- )

--
( . ) ( . )
^

Fra : Mille

Dato : 31-10-02 09:45

"5750 giller" <gilbert*REMOVE*@roenhave.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet end flæskestegs svære øv øv øv
> hilsen gilbert der glæder sig til at smovse :- )

Johh..google kan godt hjælpe, hvis du husker at søge under "grupper":

http://groups.google.com/groups?hl=da&newwindow=1&threadm=3A4202C9.3363C4C5%
40gmx.de&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dfl%25E6skesv%25E6

Selv gør jeg det, at jeg skærer sværen i passende strimler, lægger dem i en
bradepande, stiller den under grillen i god afstand.. og så venter
tålmodigt, mens duften breer sig i køkkenet...husk at vende ind imellem og
hæld osse fedt fra, når det er nødvendigt. Når sværene er færdige, hælder
jeg dem i en sigte, så de kan drype af, og salter dem...
Hilsen Mille

Fra : Inger Pedersen

Dato : 31-10-02 19:05

> efter at have købt en ½ gris og har en del fælsk kumme jeg godt tænke mig
et
> par gode opskrifter på subj.

Sværen over koteletterne er den nemmeste, men den på skinken kan også
bruges.
Lad 3 - 4 mm fedt blive siddende, skær resten væk.
Skær sværen i strimler ca. ½ - 1 cm tykke og 5 cm lange - gøres nemmest med
en hobbykniv med SKARPT blad.

Tænd for emhætten!

Læg et lag svær med fedtsiden nedad i en stegegryde eller sauter-pande - læg
resten hulter til bulter ovenpå.
Kog ved svag varme, til der er smeltet fedt nok til at dække bunden af
gryden.
Skru op for varmen og rør jævnligt rundt.

Sværen skal koges i eget fedt, til de er poppet op og passende brune - du må
prøve dig frem med temperaturen.

God appetit.
Hilsen Inger