Misforståelser
Fra : Martin Møller

Dato : 30-10-02 15:04

I Katapult på P3 har de i øjeblikekt noget halløj med at finde
misforståelser i sange - altså hvor det lyder som om, der bliver
sunget noget andet den det, der i virkeligheden gør. F.eks. kunne
"Bounce [baæouns] med os, når det går" i en den første sang med Nick
og Jay (som jo er voldsomt populære her i d.k.m) forveksles med
"Bageren smager snot igår". Jeg tænkte på, om det ikke kunne være
sjovt at lave en lille tråd med samme tema.

Jeg kan jo lægge ud. På Tubthumping med Chumbawamba har jeg hørt
omkvædet "I get knocked down..." forvekslet med "I get no doubt".
Muligvis ikke særligt sjovt, men det var da et forsøg

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller

Fra : Jan & Mie

Dato : 30-10-02 16:06

Der er også en sang med Nik og Jay, hvor de synger noget omkvæd ala "Nik og
Jay ayayay" hvor jeg har hørt flere spørge hvorfor de synger Niggerjay
(negerjoint), fordi de ikke lige vidste gruppen hed Nik og Jay, jeg vil nok
kalde det lykkelig uvidenhed

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : .Kody

Dato : 30-10-02 16:08

Depeche Mode : The dead of night

We are the dead of night
hørte jeg som
We are the Jedi Knight

..Kody

Fra : Jesper Christensen

Dato : 30-10-02 18:40

".Kody" <mgs@email.dk> wrote in message
> Depeche Mode : The dead of night
>
> We are the dead of night
> hørte jeg som
> We are the Jedi Knight
>

> .Kody

hehe...

--
Jesper Christensen
huzzler@cs.auc.dk

"To understand recursion you must first
understand recursion."

Fra : Lars Bernau

Dato : 30-10-02 19:37

In article <app5f4$4rs$1@sunsite.dk>, huzzler@nork.auc.dk says...

Eller for at blive i det danske:

Se Venedi og dø... Blev hørt som: Sidder midt i at dø
--
Lars Bernau
Skal mediekartellerne have lov til at sætte lovgivningen,

Fra : Lars Berg

Dato : 31-10-02 02:55

On Wed, 30 Oct 2002 16:08:17 +0100, ".Kody" <mgs@email.dk> wrote:

>Depeche Mode : The dead of night
>
>We are the dead of night
>hørte jeg som
>We are the Jedi Knight
>

>.Kody

Du er ikke den eneste Hørte det også sådan.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 30-10-02 16:26

"Martin Møller" <martinhm@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> I Katapult på P3 har de i øjeblikekt noget halløj med at finde
> misforståelser i sange -
(Snip
Jeg tænkte på, om det ikke kunne være
> sjovt at lave en lille tråd med samme tema.

www.rathergood.com kan man finde nogle stykker, endda animerede...men de
er ikke for de snerpede

MVH Mette

Fra : Flemming

Dato : 30-10-02 16:55

On Wed, 30 Oct 2002 15:03:56 +0100 Martin Møller <martinhm@spamfilter.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Jeg kan jo lægge ud. På Tubthumping med Chumbawamba har jeg hørt
> omkvædet "I get knocked down..." forvekslet med "I get no doubt".
> Muligvis ikke særligt sjovt, men det var da et forsøg

På Madonnas "Material girl" hørte jeg i lang tid "Bucks for credit" hvor
hun i virkeligheden synger "Proper credit".

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Kim Petersen

Dato : 30-10-02 16:40

For et par år siden var jeg i sommerhus med nogle kammerater, og den ene af
dem fik da udlagt Den Gale Pose's Stemt op til lir som Stand up to lir. Men
man skal nok have været der for at synes at det er specielt sjovt

Fra : Anders F. Nielsen

Dato : 30-10-02 17:52

"Kim Petersen" wrote

> [...]
Men
> man skal nok have været der for at synes at det er specielt sjovt

Og engang jeg sad og læste en newsgroup-tråd om musikalske misforståelser,
stødte jeg på én som troede at Den Gale Pose's "Spændt op til lir" hed
"Stemt op til lir".

VH
Anders

Fra : Kim Petersen

Dato : 30-10-02 18:06

> Og engang jeg sad og læste en newsgroup-tråd om musikalske misforståelser,
> stødte jeg på én som troede at Den Gale Pose's "Spændt op til lir" hed
> "Stemt op til lir".

He he, ja den backfire'ede Hjernecellerne led nu også pænt under den
tur.

Fra : Kas.

Dato : 30-10-02 17:09

Én af mine venner trallede i lang tid med på TV-2's "Tidens kvinder". Men i
stedet for at synge:

"Men gi mig lige et praj når vinden vender igen"

sang han:

"Men gi mig mine bregner og mine venner igen"...

Mvh. Kasper

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 30-10-02 17:14

Kas. wrote:
> "Men gi mig mine bregner og mine venner igen"...

Det er jo, hvad vi alle drømmer om.

/Nikolaj

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-10-02 17:48

I The Verves nummer "The Drugs don't work" bliver der sunget "sing in your
ear again" ... hvilket jeg af uvisse årsager til stadighed hører som "Sing
in your rear again"

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Martin Seebach

Dato : 30-10-02 17:27

"Martin Møller" <martinhm@spamfilter.dk> wrote in message
> "Jeg tænkte på, om det ikke kunne være
> sjovt at lave en lille tråd med samme tema.

De startede jo serien med Coldplay - Yellow.. "Your skin and bones" bliver
til "Jeg sked en bums" (guf!)

En af det første gange jeg hørte Sugababes "Round round", hørte jeg dem
synge "I don't need no man - kill my kids for free" (!!).. Men det synger
altså "get my kicks for free" (yeah right!)

En anden, der er lidt længere ude.. Ingen danske (eller svenske for den sags
skyld) radio-DJs sidste vinter kunne udtale "Dues" korrekt, så Anastacias
hit blev til "I paid my juice" -- og det på trods af at hun _tydeligt_
synger "dues" i sangen.

En af mine venner gik længe rundt og undrede sig over Bryan Adams' Summer of
69: "I got my first real sex dream .. played it to my fingers bled"

Sophie Ellis Bextor: "Murder on the dancefloor - but you better not kill the
groom"..

www.AmIRight.com har et stor arkiv over "misheard lyrics" -- og andet godt,
bl.a. et arkiv over sange med "repetitive lyrics".

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : sune vuorela

Dato : 31-10-02 10:44

I paid my jews

--
sune

Fra : Brian Neuman

Dato : 31-10-02 16:41

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> wrote in message

> I paid my jews

*ROFLMAO*

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-11-02 19:57

Martin Seebach skrev:
> [...]
korrekt,
> så Anastacias hit blev til "I paid my juice" -- og det på trods af

Ordet kan udtales med eller uden j-lyd afhængig af, om man har lært
britisk eller amerikansk engelsk. Dog er jeg tilbøjelig til at være
enig i, at det ville være bedst, hvis radioværterne udtalte det,
ligesom Anastacia gør.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jacob E

Dato : 30-10-02 17:58

Hør en gammel OneTwo plade eller Karen Busck... det vrimler med den slags!

Mvh Jacob E.

Fra : Søren Bovbjerg

Dato : 30-10-02 18:34

Lad os ikke glemme sangen om hatten. Den er en efterhånden en klassikker.

http://user.tninet.se/~prv247p/hatt/hatten.swf

/Søren

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-10-02 18:51

Martin Møller wrote:
> [...]
> omkvædet "I get knocked down..." forvekslet med "I get no doubt".
> Muligvis ikke særligt sjovt, men det var da et forsøg

Hvad med all-time-klassikeren: "excuse me, while I kiss this guy"

Der er forresten en hjemmeside der hedder det samme på
http://www.kissthisguy.com, men det ser ud til, at den er nede i øjeblikket.
Anyway, en af mine yndlings fra siden var følgende:
Tom Waits, Innocent When You Dream:
"I gave my love a locket, and then I broke her heart" blev hørt som "I gave
my love a locket, and then I broke her arm"...

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Sunz

Dato : 30-10-02 21:55

En af mine venner troede at CV Jørgensen i Costa Del Sol sang:
"Kiko, har altid været mit motto"

Det rigtige er jo selvfølgelig:
"Keep cool, har altid været mit motto"

Det grinede vi meget af....

-Sunz

Fra : Andreas Ohn-Andersen

Dato : 04-11-02 19:22

Jacob Skaaning <jskaaning@email.dk> skrev i
> Hvad med all-time-klassikeren: "excuse me, while I kiss this guy"

Jeg tror faktisk at Hendrix nogen gange sang "this guy" live. Om det så
stammer derfra eller om han sang det fordi nogen havde hørt forkert ved jeg
ikke.

--
..- -. -.. .-. . .- ...
A n d r e a s

Fra : Gizmoduck

Dato : 05-11-02 12:35

On Mon, 4 Nov 2002 20:22:10 +0200, "Andreas Ohn-Andersen"
<andreas.ohn@mail.dk> wrote:

> [...]
>stammer derfra eller om han sang det fordi nogen havde hørt forkert ved jeg

den historie har jeg også hørt, det var vidst en slags intern joke
mellem Hendrix og en af hans venner, så de lavede nærmest et show ud
af det sommetider...

--

Gizmoduck

Keep on looking for the songs that make you feel
alive, for the songs that are not in the charts, but speak
directly to you. Because they will always be your company
for the rest of your life. And they will always make you
remember ... never forget ...

Fra : / / dentro / /

Dato : 30-10-02 21:14

"Martin Møller" <martinhm@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

Jeg hørte engang en synge eyeQ's "I Want What She's Got":

I want what sheeps got...

Mon han kom i skolebladet? *gg*

/ / dentro / /

Fra : Esben I.

Dato : 30-10-02 22:00

http//:www.kissthisguy.com

mvh
Esben I.

Fra : Martin Møller

Dato : 30-10-02 22:50

Kom lige i tanke om en mere, jeg har hørt. Det er fra Postmand Pers
sang

"Kører i sin bil med sin lille kat Emil"
blev til
"Kører i sin bil med sin lille kat indeni"

Fra : Kamille Løje

Dato : 31-10-02 18:35

> "Kører i sin bil med sin lille kat Emil"
> blev til
> "Kører i sin bil med sin lille kat indeni"

Hø hø... min mor undrede sig i årevis over hvad en "katemil" (hvis man si'r
det lidt hurtigt bliver det jo til et ord!) i det hele taget var, og hvad
det/den lavede i en børnetime.... :) Det har vi også grint af

Ciao, Mille

Fra : Morten Andersen

Dato : 30-10-02 23:00

> [...]
>omkvædet "I get knocked down..." forvekslet med "I get no doubt".
>Muligvis ikke særligt sjovt, men det var da et forsøg

I Prefab Sprouts "The king of rock'n roll" bliver der i omkvædet
sunget "Hot dog, jumping frog, Albuquerque". Men jeg har til for
ganske nyligt troet der blev sunget "hot dog, jump in joy, I want
cookie". Jeg kan nu bedst lide min egen udgave
--
a little arithmetics got me down...

Fra : Martin Møller

Dato : 31-10-02 20:34

> I Prefab Sprouts "The king of rock'n roll" bliver der i omkvædet
> sunget "Hot dog, jumping frog, Albuquerque".

Hey, det minder mig om første gang, jeg hørte Celine Dion's "My heart
will go on" fra Titanic og ikke kendte titlen. Syntes ikke det gav så
meget mening med "I believe that the hot dogs go on". Det rigtige er
(selvfølgelig) "...the heart goes go on"

Fra : Sune Salminen

Dato : 31-10-02 00:33

Martin Møller wrote:
> I Katapult på P3 har de i øjeblikekt noget halløj med at finde
> misforståelser i sange - altså hvor det lyder som om, der bliver
> sunget noget andet den det, der i virkeligheden gør.

Der var engang en side der hed "The Ants Are My Friends"
Tænk engang på den gamle sang "Blowing In The Wind".........

-Sune

Fra : Claus S

Dato : 31-10-02 01:03

Min "gamle" fader gik længe rundt og sang Lynsey De Pauls 70'er hit "No one
is clean".
Nu hedder den jo "No honestly", men den alternative version passede nok
udmærket, da min min mor på det tidspunkt gik rundt med mig i maven...

mvh Claus

Fra : Lars Berg

Dato : 31-10-02 03:00

Kan kun komme i tanke om fra noget tilbage i tiden hvor Engelsk ikke
var min stærke side.

Fik MC Hammers "Yes!..., have a time" til "Yes, Hr. Kaptajn"

Og AC/DC klassikeren SUNDAY.. nanananaaanananaaaa na.. SUNDAY..
nanananaaaanananaaana.. SUNDAY

erhm...

Fra : Heidi

Dato : 31-10-02 07:37

"Lars Berg" <mesterlarsREMOVETHIS@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:mh31su82cphoitgo8510dkpojguq6udokm@4ax.com...
> Kan kun komme i tanke om fra noget tilbage i tiden hvor Engelsk ikke
> var min stærke side.
>
> Fik MC Hammers "Yes!..., have a time" til "Yes, Hr. Kaptajn"

Hed den ikke "Hammer time"?

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Michael Petersen

Dato : 31-10-02 10:21

> [...]

> omkvædet "I get knocked down..." forvekslet med "I get no doubt".
> Muligvis ikke særligt sjovt, men det var da et forsøg

Jimi Hendrix "'xcuse me while i kiss the sky" er af en bekendt blevet udlagt
som" xcuse me while i kiss this guy" ......

Michael

--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Troels

Dato : 31-10-02 18:02

Min lillesøster sang: "... og hans han har en svane", i stedet for ".. og
halsen af en svanen", fra en eller anden børnesang.

En af mine venner hørte: "I fly away on my cellphone" istedet for "I fly
away on my zephyr" fra Red Hot chili peppers The Zephyr song"

/Troels

Fra : Martin Seebach

Dato : 04-11-02 15:47

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> En af mine venner hørte: "I fly away on my cellphone" istedet for "I fly
> away on my zephyr" fra Red Hot chili peppers The Zephyr song"

Gud.. jeg troede bare de prøvede at være unge med de unge.. he he he..

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Peter G

Dato : 05-11-02 13:50

Jeg er åbenbart for meget på nettet.
Mens jeg hørte "Sweetheart Come" fra Nick Caves seneste album, kunne
jeg sværge at han sang "Sweet dot com".
--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : Vibeke C. Larsen/Ren~

Dato : 31-10-02 22:13

Lige et eksempel fra Grease:

"I got chills they're multiplyin'"
Forvekslede jeg som lille med:
"I got you on the plejehjem.."

Ingen kommentarer *GG*

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 01-11-02 11:50

> [...]
> misforståelser i sange - altså hvor det lyder som om, der bliver
> sunget noget andet den det, der i virkeligheden gør.
<Snip>

Anne Linnet tror jeg det var der en gang laved "Mon a mir, mon a mur"
(Pardon my france)

Kunne høres som - "Ornanerer op af en mur"

Ulrik

Fra : to

Dato : 02-11-02 14:07

En god veninde hørte "Don't give, cause you have friends" (Peter Gabriel)
som "Dont give cause you're half French!"

En anden hørte "It's raining men" som "It's raining then"

Jeg hørte "For jeg sumper" (Rockers by Choice) som "Frederikssundbar!"

Og min mor synger ofte med på "I'm blue in Aberdeen I will die, in Aberdeen
I will die.."

Fra : Per Madsen

Dato : 05-11-02 16:22

Jeg troede i lang tid at Prince's:"When Doves cry" hed "Windows cry" og
at det var det han sang

per