Tyrkiske special tegn i Quark Ekspress 5 /~
Fra : Forlaget åløkke

Dato : 30-10-02 14:10

Hej gruppe.

Takker igen for hjælpen indtil nu.

Har endelig fundet de special tegn jeg manglede, nu er mit problem at Quark
Ekspress ikke vil vise mine tegn. Dvs. at det ene tegn bliver vist, men med
undertegnet ved siden af.

Har læst mig frem til noget om Apple Script til Quark, men hvordan virker
dette?.

Har også fundet Unicode koder til mine special tegn:
011F = et g med et v ovenpå
015F = et s med et omvendt c under
0131 = et i uden prik

Hvordan bruger jeg disse tegn?

Som sagt før, så er jeg meget nybegynder i Mac miljøet (så en Mac for første
gang i torsdags), så al hjælp er velkommen. Evt. også hvor jeg kan få mere
hjælp også for betaling, da det job jeg er ved haster meget.

Takker på forhånd

Carsten Madsen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 30-10-02 22:01

Hejsa

Forlaget åløkke <alokke@mail.dk> wrote:

> [...]
> Ekspress ikke vil vise mine tegn. Dvs. at det ene tegn bliver vist, men med

Hmm detteher er måske lidt fjollet; men jeg brugte engang i system 7.1 -
7.5.5 en tyrkisk font med et tyrkisk tatsaturlayout (sidstnævnte er vel
med popchar eller lign ikke er nødvendigt), kunne du ikke bare finde en
kopi af den ønskede font fra en tyrkisk version af systemet og så bruge
den?

Det er godt nok en slags downgrading-løsning, men alligevel.

Jeg har en tyrkisk palatino og en times, hvis du kan bruge den, så sig
til, det er TrueType og Bitmap-versioner
Måske kan Fontographer også lave en Postscript ud af dem, det skal jeg
på foranledning tjekke.

Haster det meget, er du velkommen til at ringe.

/Sebastian

> [...]
> gang i torsdags), så al hjælp er velkommen. Evt. også hvor jeg kan få mere
> hjælp også for betaling, da det job jeg er ved haster meget.

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50