Speedometer virker ikke
Fra : GrandOldMan

Dato : 29-10-02 22:45

Hej alle

Jeg har en SpeedAke hvor speedometret ikke virker, først troede jeg at det
var kablet men ak... det er "snekken" ved forhjulet der er død... er den
svær at skifte...? og hvordan gør man.. er det nogen sider på nettet om det,
evt., med billeder..
--
Hilsen

GrandOldMan
CL in TheOutlaws a Danish DayOfDefeat Clan
HP: www.theoutlaws.tk
mIRC: Channel #theoutlaws on Quakenet

Fra : Mogens

Dato : 30-10-02 01:20

On Tue, 29 Oct 2002 22:44:34 +0100, "GrandOldMan"
<grandoldman@tcdadsl.dk> wrote:

> [...]
>svær at skifte...? og hvordan gør man.. er det nogen sider på nettet om det,

Den er heldivis nem at skifte. En ny koster ca 100 hos Posjø
og det tager 5 minutter at skifte den ud. Min Speedake får
skiftet snekken ca hver anden vinter. Salt og vejsnavs er
bare døden for finmekanikken.

1. Du skruer den store møtrik af akslen og hiver akslen ud.

2. Du lirker forhjulet ud, forsigtigt da skivebremsen jo sidder
mellem bremseklodserne.

3. Den gamle snekke er nu løs og kan pilles af. Læg mærke
til hvordan den vender og at den har en lille tap som skal
passe i et hul for at den ikke kan dreje med rundt.
Kablet til speedometeret er nemt at skrue af.

4. Skru kablet fast i den nye snekke

5. Hold snekken fast på hjulet mens du lirker det op på
plads. Igen passer du på med bremseskiven og husk den
lille tap på snekken som skal låse den fast.

6. Skub så akslen igennem forgaffel og hjul og skru møttrikken
på igen.

Så er du klar til at køre igen.

mvh Mogens

Fra : GrandOldMan

Dato : 30-10-02 19:32

Klip

> [...]
> lille tap på snekken som skal låse den fast.
>
> 6. Skub så akslen igennem forgaffel og hjul og skru møttrikken

Kanon... ! 1.000 tak for hjælpen.... Jeg må forbi forhandleren med en
100'lap.. Jeg har lige sat en uoriginal potte på så jeg er lidt spændt på
hvor hurtigt jeg kører.. Den er nemlig blevet utrolig støjsvag og det snyder
måske lidt..!

Fra : Mogens

Dato : 30-10-02 21:40

On Wed, 30 Oct 2002 19:32:08 +0100, "GrandOldMan"
> [...]

>hvor hurtigt jeg kører.. Den er nemlig blevet utrolig støjsvag og det snyder

Jeg kan godt huske der var noget med en potte for en uge
eller 2 siden. Det var vist Scootercity i Kbh som solgte en,
var det ikke ?
Du må meget gerne fortælle lidt om hvordan den så er at
køre med. Jeg skal snart have ny potte på min Speedake
og jeg skal ihvertfald ikke have fat i et af T Hansen's forvredne
misfostre igen hvis jeg kan undgå det. Så hellere betale en
smule mere for en potte som ikke skal monteres med svejse-
udstyr og skærebrænder.

Bare surt at der er så langt fra Aalborg til Kbh.

mvh Mogens

Fra : GrandOldMan

Dato : 31-10-02 16:57

klip>
> [...]
> smule mere for en potte som ikke skal monteres med svejse-
> udstyr og skærebrænder.
>
> Bare surt at der er så langt fra Aalborg til Kbh.

Ja jeg har efter hånden fået klaret det med potten....

knap 800 kostede den incl moms..

Den er lydsvag...

"drossel" ringen er let at fjerne.

Der følger pakning med.

Og den passer perfekt på

og så det negative:

Møtrikke og bolte på den gamle potte og cylinder var så rustent at jeg har
måtte spendrer 501,50 hos en cykelhanlder for at han brugte 1½ time på at
dreje nye gevind i cylinderne og sætte nye bolte og møtrikker på..

Den kører ikke lige så hurtigt som en original potte der har fået lukket
blindrøret.. før kørte jeg 73.. (efter GPS) nu 65 når det er godt... men
stabilt omkring 60.. om den bruger mere benzin ved jeg ikke, før kørte jeg
29,7 km/l