HJÆLP - ny iBook, gammel OSX?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-10-02 13:09

Jeg sidder og skal installere for min svigerinde. Jeg partionerede og
ville boote med min OSX 10.1, men den vil ikke. Hun har ikke sin egen
med, kun sin Jaguar upgrade...
Kan det virkelig passe, at pga. et enkelt generationskifte i iBook vil
OSX ikke installere? Er der noget firmware/PRAM der kan nulstilles? Kan
jeg brænde en bootbar/installerbar Jaguar ud af hendes Upgrade-jaguar?
(ikke ulovligt i dette tilfælde formodes)
HJÆLP?! hun skal til København om 4 timer med alle hendes filer, der
ligger på min harddisk <
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-10-02 21:51

Poul Skovmand Thingholm <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> (ikke ulovligt i dette tilfælde formodes)
> HJÆLP?! hun skal til København om 4 timer med alle hendes filer, der

Det lykkedes fordi hun tog et noget senere tog! Og fordi tricket fra
10.1-opdateringen også virker på jaguaren. Inden jeg bliver nakket for
spirende ulovligheder, vil jeg rose macazine fordi de - på trods af at
jeg ellers aldrig er derinde - stadig havde opskriften liggende. I mit
tilfælde var det en dejlig hjælp til en lovlig licenseret installation.
I samme åndedrag vil jeg sige, at mine 25 Sirius CD'ere alle nægtede (de
første 4 ihvertfald - resten ryger ud imorgen) at blive brændt uden fejl
selv ved 2xhastighed. Det er altså noget, der besværliggør en ellers
presset nok situation!!! Heldigvis havde jeg en enkelt Verbatim liggende
i rodet. Puha.
Køb aldrig Sirius!!!
Poul Skovmand Thingholm