"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en meddelelse
news:apiqlb$61s$1@news.cybercity.dk...
Hej Moller
> Men der er ting som undre mig, for godt nok er den flot vasket, og
> velholdt :) osv... når man kigger skønhedsmæssigt, og der er enda et BT-45
> dæk foran :) coool.
Jah.. Det er nok en rigtig drengerøv der har haft den :)
>
> Men når det kommer til de vigtige ting, så halter det :(
>
> Der er fyldt for meget bremsevæske i, samt bremsevæsken er blevet mørk
> (for gammelt)... og det er nu ikke første gange jeg ser dette på en EU'er
> eller knallert... så nu er det jeg vil spørge alle jer EU og knallert
ejere,
> som holder af jeres maskiner og passer og plejer dem :) hvor tit skifter i
> jeres bremsevæske ?????
Det er helt unødvendigt at skifte det for tit. Hver andet år, er på sin
plads. Men
stiller du den alligevel ind til vinter her, så er det jo oplagt at skifte
det samtidig. Der
sker absolut ikke noget ved at vente 2 år mellem skift.
>
> En anden ting er så tændrøret, nu det er 2 taktere, så er det ekstremt
> vigtigt at tjekke tændrøret regelmæssigt, og bedømme motorens gang og
stand
> ud fra det.... så hvor tit gør i det ??? og ved i hva der skal kigges
efter
> samt stilles ????
2000-3000 km, så er det vel modent til en udskiftning. Det kommer lidt an
på
hvor godt din motor går.
Mht. til kæde, så er det rigeligt at give den en tur ca. hver 500km , og
selvfølgelig tiere når vejret er dårligt som nu. Der er det nok en god ide
at gøre det min. en gang om ugen. Husk at rense den med lampeolie inden du
sprøjter den til :) Og helst når kæden er varm. Ellers hænger det hele på
fælgen efter næste tur.. Men det kender du nok alt til fra banditten ?
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> GSF 1200 S , samt en MZ ETZ 251 CDi
> "En MZ'er er nem at have og holde vedlige, og skal den have et større
> eftersyn, kan man ligeså godt skifte krumtappen. Hvad skal resten af
> formiddagen så gå med?????"
--
Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102