/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Hvor tit skifter i bremse væske ???? tjekk~
Fra : Moller


Dato : 28-10-02 08:58

Heysa,
Har lige skaffet en sød RS 50'er til konen... og derved skal jeg jo ha
den serviceret og i go stand...

Men der er ting som undre mig, for godt nok er den flot vasket, og
velholdt :) osv... når man kigger skønhedsmæssigt, og der er enda et BT-45
dæk foran :) coool.

Men når det kommer til de vigtige ting, så halter det :(

Der er fyldt for meget bremsevæske i, samt bremsevæsken er blevet mørk
(for gammelt)... og det er nu ikke første gange jeg ser dette på en EU'er
eller knallert... så nu er det jeg vil spørge alle jer EU og knallert ejere,
som holder af jeres maskiner og passer og plejer dem :) hvor tit skifter i
jeres bremsevæske ?????

En anden ting er så tændrøret, nu det er 2 taktere, så er det ekstremt
vigtigt at tjekke tændrøret regelmæssigt, og bedømme motorens gang og stand
ud fra det.... så hvor tit gør i det ??? og ved i hva der skal kigges efter
samt stilles ????

--
VH
Lars Molnit
GSF 1200 S , samt en MZ ETZ 251 CDi
"En MZ'er er nem at have og holde vedlige, og skal den have et større
eftersyn, kan man ligeså godt skifte krumtappen. Hvad skal resten af
formiddagen så gå med?????"



 
 
H;P (28-10-2002)
Kommentar
Fra : H;P


Dato : 28-10-02 16:12

Hejsa ´

[Snip] en helmasse ??????? fra "Moller"

Bremsevædske (alt efter kvalitet) så er det ca 1½ årligt . Hvad fan´
det koster jo ikke så jeg skifter hvert år !.
Tændrør. Sådan lidt efter sindstemningen, men går efter hver tank fuld.
( ja ja jeg er lidt pernippen det skal jo køre !)
Kæde (smøring/justering), tjaa tjekkes ved hver tankning og smøres efter
behov/vejr.( altid efter en god køretur, aldrig før !)

Holde mig til ihvertfald hver 200km kørt lige at tage det kvarter det tager
at tjekke det vigtigste igennem. Så har man osse en god fornemmelse &
samvittighed. Så er det kun små ting som en sprunget pære der kan komme bag
på en !(eller et totalt motorhavari man alligvel ikke kunne have gjort noget
ved :o/ )

Held og lykke med den lille ny til vivet .

Hilsen Herfra

H;P <Med "PygZe" i tiptop stand >

--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
>Add me on MSN messenger peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !



H;P (28-10-2002)
Kommentar
Fra : H;P


Dato : 28-10-02 16:19

Hejsa igen

Glemte lige at tilføje koblings / Gas - kabel......køb det med det samme om
du har købt Rs´eren brugt. Det suger virkelig R** at stå uden reservedele.
Har selv stået og bandet mig selv langt væk da jeg ikke selv lige havde fået
indkøbt disse to dele. Og det går self. altid i stykker når det _ikke_ skal
!.


H;P

--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
>Add me on MSN messenger peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !



Michael Frederiksen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 28-10-02 18:21


"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en meddelelse
news:apiqlb$61s$1@news.cybercity.dk...
> Heysa,
> Har lige skaffet en sød RS 50'er til konen... og derved skal jeg jo ha
> den serviceret og i go stand...

Tillykke...!!!

> Men der er ting som undre mig, for godt nok er den flot vasket, og
> velholdt :) osv... når man kigger skønhedsmæssigt, og der er enda et BT-45
> dæk foran :) coool.

Dejligt da, det er jo altid et plus med ordentlige dæk!

> Men når det kommer til de vigtige ting, så halter det :(

Desværre ofte, ja :(

> Der er fyldt for meget bremsevæske i, samt bremsevæsken er blevet mørk
> (for gammelt)... og det er nu ikke første gange jeg ser dette på en EU'er
> eller knallert... så nu er det jeg vil spørge alle jer EU og knallert
ejere,
> som holder af jeres maskiner og passer og plejer dem :) hvor tit skifter i
> jeres bremsevæske ?????

Hver vinter i juleferien ;)
Skal ikk risikere at bremserne koger lige pludselig..


> En anden ting er så tændrøret, nu det er 2 taktere, så er det ekstremt
> vigtigt at tjekke tændrøret regelmæssigt, og bedømme motorens gang og
stand
> ud fra det.... så hvor tit gør i det ??? og ved i hva der skal kigges
efter
> samt stilles ????

Cirka for hver 500 km.. lige i underkanten, skifter det ved cirka 1500km..
Det ser i regel nøddebrunt ud den har gået lidt magert her i sommers, efter
skift af udstødningen, så den får en større dyse her i løbet af et par uger,
så ikk den går magert nu det blir koldt *brrrr*
Skal også have justeret luftskruen til kulden ;)

> --
> VH
> Lars Molnit
> GSF 1200 S , samt en MZ ETZ 251 CDi
> "En MZ'er er nem at have og holde vedlige, og skal den have et større
> eftersyn, kan man ligeså godt skifte krumtappen. Hvad skal resten af
> formiddagen så gå med?????"

Tuning?? hvordan er det egentlig gået med det??


--
Michael Frederiksen
Kandu.dk virkelig?? Jeg kan godt selv!!
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



Thomas Buus Andersen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 28-10-02 18:58

"Moller" <news@NOSPAMmolnit.com> skrev i en meddelelse
news:apiqlb$61s$1@news.cybercity.dk...
Hej Moller
> Men der er ting som undre mig, for godt nok er den flot vasket, og
> velholdt :) osv... når man kigger skønhedsmæssigt, og der er enda et BT-45
> dæk foran :) coool.

Jah.. Det er nok en rigtig drengerøv der har haft den :)
>
> Men når det kommer til de vigtige ting, så halter det :(
>
> Der er fyldt for meget bremsevæske i, samt bremsevæsken er blevet mørk
> (for gammelt)... og det er nu ikke første gange jeg ser dette på en EU'er
> eller knallert... så nu er det jeg vil spørge alle jer EU og knallert
ejere,
> som holder af jeres maskiner og passer og plejer dem :) hvor tit skifter i
> jeres bremsevæske ?????

Det er helt unødvendigt at skifte det for tit. Hver andet år, er på sin
plads. Men
stiller du den alligevel ind til vinter her, så er det jo oplagt at skifte
det samtidig. Der
sker absolut ikke noget ved at vente 2 år mellem skift.

>
> En anden ting er så tændrøret, nu det er 2 taktere, så er det ekstremt
> vigtigt at tjekke tændrøret regelmæssigt, og bedømme motorens gang og
stand
> ud fra det.... så hvor tit gør i det ??? og ved i hva der skal kigges
efter
> samt stilles ????
2000-3000 km, så er det vel modent til en udskiftning. Det kommer lidt an

hvor godt din motor går.

Mht. til kæde, så er det rigeligt at give den en tur ca. hver 500km , og
selvfølgelig tiere når vejret er dårligt som nu. Der er det nok en god ide
at gøre det min. en gang om ugen. Husk at rense den med lampeolie inden du
sprøjter den til :) Og helst når kæden er varm. Ellers hænger det hele på
fælgen efter næste tur.. Men det kender du nok alt til fra banditten ?
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> GSF 1200 S , samt en MZ ETZ 251 CDi
> "En MZ'er er nem at have og holde vedlige, og skal den have et større
> eftersyn, kan man ligeså godt skifte krumtappen. Hvad skal resten af
> formiddagen så gå med?????"



--
Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408817
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste