"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3dbc6cf5$0$29272$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Du skal også købe et topstykke der passer til. Dysen skal også skiftes,
så
> > den får korrekt blanding.
> > Der skal ik større dyse i ved tilkørsel, end der skal normalt.
>
> Hæng mig ikke op på det; men en af vennerne kørte engang med et 12,8 hk
> topst. på en org. cylle på hans Yamaha 4-gears (har selv prøvet den, den
gik
> udemærket).
>
> Ligeledes kan man nok bruge et org. topstk. på en 5,3 hk cylle, bortset
fra,
> at hvis topstykket på en 5,3'er rent fysisk er større, er der en grund -
> KØLING pga. højere rpm = mere friktionsvarme.
Problemet ved at bruge et orginalt topstykke en større cylinder og stempel
er, at stemplet kan slå op i kanterne af topstykket, fordi det ikke er stort
nok.. Og så er kompressionsforholdet heller ikke det optimale.. SÅ skift til
et helt KIT.
>
> // Troels
>
--
Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102