/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Nyt cylinder, skal der skiftes andet...
Fra : Brian Axelgaard [940~


Dato : 27-10-02 22:15

Hvis jeg nu skifter cylindret+stempel på min Suzuki Adress AP50 fra 41mm til
43mm skal der så skiftes karburator samtidig?
Hvad med topstykket?
Kan den originale udstødning stadig bruges? Begrænsninger er fjernet.
Hvordan er det nu fingerreglen siger mht. større dyse ved tilkørsel af nyt
cylle?

På forhånd tak for hjælpen!



 
 
Thomas Buus Andersen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 27-10-02 22:47

"Brian Axelgaard [9400]" <0011754m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dbc5720$0$11437$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvis jeg nu skifter cylindret+stempel på min Suzuki Adress AP50 fra 41mm
til
> 43mm skal der så skiftes karburator samtidig?
> Hvad med topstykket?
> Kan den originale udstødning stadig bruges? Begrænsninger er fjernet.
> Hvordan er det nu fingerreglen siger mht. større dyse ved tilkørsel af nyt
> cylle?

Du skal også købe et topstykke der passer til. Dysen skal også skiftes, så
den får korrekt blanding.
Der skal ik større dyse i ved tilkørsel, end der skal normalt.
>
> På forhånd tak for hjælpen!
>


--
Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102



Troels Plougmann Ols~ (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann Ols~


Dato : 27-10-02 23:46

> Du skal også købe et topstykke der passer til. Dysen skal også skiftes, så
> den får korrekt blanding.
> Der skal ik større dyse i ved tilkørsel, end der skal normalt.

Hæng mig ikke op på det; men en af vennerne kørte engang med et 12,8 hk
topst. på en org. cylle på hans Yamaha 4-gears (har selv prøvet den, den gik
udemærket).

Ligeledes kan man nok bruge et org. topstk. på en 5,3 hk cylle, bortset fra,
at hvis topstykket på en 5,3'er rent fysisk er større, er der en grund -
KØLING pga. højere rpm = mere friktionsvarme.

// Troels



Thomas Buus Andersen (28-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 28-10-02 18:51

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3dbc6cf5$0$29272$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Du skal også købe et topstykke der passer til. Dysen skal også skiftes,

> > den får korrekt blanding.
> > Der skal ik større dyse i ved tilkørsel, end der skal normalt.
>
> Hæng mig ikke op på det; men en af vennerne kørte engang med et 12,8 hk
> topst. på en org. cylle på hans Yamaha 4-gears (har selv prøvet den, den
gik
> udemærket).
>
> Ligeledes kan man nok bruge et org. topstk. på en 5,3 hk cylle, bortset
fra,
> at hvis topstykket på en 5,3'er rent fysisk er større, er der en grund -
> KØLING pga. højere rpm = mere friktionsvarme.

Problemet ved at bruge et orginalt topstykke en større cylinder og stempel
er, at stemplet kan slå op i kanterne af topstykket, fordi det ikke er stort
nok.. Og så er kompressionsforholdet heller ikke det optimale.. SÅ skift til
et helt KIT.

>
> // Troels
>



--
Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste