Søges: God opskrift på kotelletter i fad..~
Fra : Britta Madsen

Dato : 27-10-02 20:49

Hejsa....
Er der en der ligger inde med en god opskrift på ovenstående, så vil jeg
gerne modtage den med kyshånd, da jeg mangler en....
På forhånd tak...
M.v.h
Britta

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-10-02 21:04

"Britta Madsen" <bm_tigerdyr@get2net.dk> writes:

> Er der en der ligger inde med en god opskrift på ovenstående, så vil jeg
> gerne modtage den med kyshånd, da jeg mangler en....

Jeg har en her, som er en kæmpe succes i min familie:

Skumgummikoteletter
Ingredienser
8 fadkoteletter
1 dåse halve ferskner
400 g fine ærter
8 æggehvider
godt med karry
lidt fedtstof
salt og peber
ris

Fremgangsmåde

Karryen svitses i fedtstoffet. Koteletterne brunes og ligges over i et
højt ovnfast fad. Oven på hver kotelet ligges en halv fersken, hvis
der er ferskner i overskud ligges de bare i fadet hvor der er plads.
Panden koges af i juicen fra fersknerne og vand. Det skal være ca.
halvt af hver. Ærterne hældes over kødet og fersknerne. Afkoget fra
panden hældes over. Æggehviderne piskes helt stive og fordeles over
fadet. Fadet bages 30-40 minutter ved 200°C. Æggehviden skal være
lysebrun. Retten serveres med ris drysset med lidt karry.

Hvis der er børn med kan man skære lidt ned på karryen og komme et par
ekstra ferskner i, ungerne elsker det.

God fornøjelse.

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : mcloud

Dato : 28-10-02 00:02

"Britta Madsen" skrev d. 27-10-02 20:49 dette indlæg :
> [...]
jeg
> gerne modtage den med kyshånd, da jeg mangler en....

Steg en masse fadkoteletteri rigeligt fedtstof ,krydr med salt og peber
og et drys karry , et par minutter på hver sider og læg dem i et ildfast
fad.
Steg en masse løg bløde og hæld over koteletterne.
Svits en masse champignon og hæld ½ liter piskefløde over dem ,hæld det
hele over løg og koteletter.
ind i ovnen i ca 35 minutter og server ris til

mvh mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-10-02 20:12

"mcloud" <mcloud.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hele over løg og koteletter.
> ind i ovnen i ca 35 minutter og server ris til

Samme opskrift - bare med paprika og tomatpure eller dåsetomater i stedet
for karry.
Evt. kartofler eller kartoffelmos i stedet for risen.
God appetit.

Fra : jf

Dato : 29-10-02 14:48

Hej Britta
Her kommer en god opskrift, som min familie er vilde med.
Kom koteletterne på en varm pande,med lidt margarine,drys dem med salt,
peber,og grilkrydderi. De skal bare lige brunes, derefter kommes de i et
ildfast fad.
Så bruner du løg, og champignon på panden, når de er brunet, hælder du
flåede tomater, og lidt ketchup over, tilsidst kommes 1-2 små flasker
kaffefløde over, det koges op, og hældes over koteletterne i fadet. Det
stilles i en varm ovn, og steges ved 225°, ca 45 min.
Server løse ris til. Du skal bruge tre løg, to glas champignon, og en dåse
flåede tomater, til 6 koteletter.
Håber du kal lide det. Hilsen Jane F

Fra : Charlotte og Jesper

Dato : 30-10-02 14:39

Hej
Vi laver af og til:
Kotteletfad fra Brejninge Kro
Start med skiveskårne kartofler i bunden af fadet (Rigeligt, de smager
rigtig godt)
oven på løgringe
en blanding af fløde, tomatpure, hvidløg, paprika og salt og peber hældes
over
koteletterne brunes på panden
et stykke håndskåret bacon lægges oven på hver kotelet
Det hele fyres i ovnen ved 200 grader.
Efter 45 minutter lægges friske skiveskårne champignoner og ærter på og det
får 10-15 minutter mere.
Hvis man vil være helt sikker på at kartoflerne er nok gives de et kort
opkog (ca. 5 minutter).
Med venlig hilsen
Jesper