Slette gl. Virex
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-02 10:09

Det her har sikkert været behandlet 17 gange. Jeg har lige hentet Virex
7.1 fra .Mac. Den installerede sig i samme mappe som den gamle Virex
7.0, men den gamle version blev ikke slettet. Jeg har således to
versioner af Virex liggende i mappen. Det er såmænd ikke fordi, det gør
noget for funktionen, men den fylder jo lidt.
Problemet er, at jeg ikke må slette den gamle, da den tilhører
System. Kan jeg slette den uden at logge ind som root eller gå i
terminalen og skrive "sudo RM System" eller sådan noget?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 26-10-02 10:43

> [...]
> System. Kan jeg slette den uden at logge ind som root eller gå i
> terminalen og skrive "sudo RM System" eller sådan noget?

få fat i jaguaren der kan du nemt i "vis info" vinduet ændre
retighederne ! Men nu når du stadig er på 10.1.5 kan du downloade
Super get info (eller noget i den stil- tjek versiontracker) og via den
ændre retighederne ! held og lykke
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Neglesaks

Dato : 26-10-02 11:45

> [...]
> System. Kan jeg slette den uden at logge ind som root eller gå i
> terminalen og skrive "sudo RM System" eller sådan noget?

Nix.

Gå ind i permissioner / tilladelser i Info boksen for vinduet, så owner
til DIT NAVN, og slet lortet.

Således.

--
http://neglesaks.dk
En go' gang Pia blir' Danmark blåt a'!

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-02 15:06

Neglesaks <sutmin@neglesaks.dk> wrote:

> Gå ind i permissioner / tilladelser i Info boksen for vinduet, så owner
> til DIT NAVN, og slet lortet.

Jamen, det kan man da ikke. Når ejer er System, og kun ejer må læse og
skrive, så er felterne bare grå, og jeg kan ikke ændre noget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-10-02 22:53

> Jamen, det kan man da ikke. Når ejer er System, og kun ejer må læse og
> skrive, så er felterne bare grå, og jeg kan ikke ændre noget.

Jamen, så er der terminalen tilbage...

"cd" til den rigtige mappe og skrive "sudo rm [filnavn]". Indtast
password. Det er ikke sværere og det vidste du jo godt

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Holm

Dato : 26-10-02 23:27

> Jamen, det kan man da ikke. Når ejer er System, og kun ejer må læse og
> skrive, så er felterne bare grå, og jeg kan ikke ændre noget.
kære henrik,
er jeg i dit killfilter siden du ikke har brugt Super get info
endnu ? et udmærket program indtil du får fat i Jaguar (i jaguar kan
man gøre hvad Peter Neglesaks foreslår !) nu har jeg fundet linket til
den på versiontracker
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=11311&db=mac

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 02:14

> Jamen, det kan man da ikke. Når ejer er System, og kun ejer må læse og
> skrive, så er felterne bare grå, og jeg kan ikke ændre noget.

Husk at klikkke hængelåsen udfor de grå felter.

--
http://neglesaks.dk
Hvordan redder man en politisk korrekt person fra at drukne?

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-02 02:56

Peter Perlsø <hestepest@neglesaks.dk> wrote:

> Husk at klikkke hængelåsen udfor de grå felter.

Sådan nogle synes jeg ikke, der er.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 10:51

> Sådan nogle synes jeg ikke, der er.

Mærkværdigt. Det er der på min Mac - og det var sådan jeg slettede min
udgave af Virex.

HMen held og lykkke med projektet. :)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-10-02 21:19

In article <1fknqtb.1osv6hx1gycczmN%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster
<henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> System. Kan jeg slette den uden at logge ind som root eller gå i
> terminalen og skrive "sudo RM System" eller sådan noget?

Hej

Jeg løb ind i præcis det samme problem og fik det råd at hente et
program der hedder DesInstaller
http://krugazor.free.fr/software/desinstaller/DesInstaller.html.
Det virker. Man kan slette alle dele af den "gamle" Virex - og endda få
den pakket i en ny installationspakke til senere brug, hvis man skulle
ha' brug for det.

M.v.h Ann Rudbeck