Rødvins fondue
Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-10-02 22:14

Hej

Hvilken rødvin skal man bruge til rødvinsfondue ???
Skal den være tør, fyldig, billig eller ........., eller er det ligegyldigt
???

Jakob

Fra : Jakob Andersen

Dato : 26-10-02 01:30

"Jakob Andersen" <jakob@sprit.dk> wrote
> Hvilken rødvin skal man bruge til rødvinsfondue ?

Mine erfaringer siger mig at den helst skal være kraftig i smagen, ellers er
det som om at smagen går "af den" under opvarmningen.

> Skal den være tør, fyldig, billig eller .........,
> eller er det ligegyldigt ?

Billigt har vel aldrig gjort nogen noget.

> ????

Jeg fik ovenstående i overskud, 6 spørgsmålstegn til 2 spørgsmål er lidt i
overkanten

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 26-10-02 16:04

> Jeg fik ovenstående i overskud, 6 spørgsmålstegn til 2 spørgsmål er lidt i
> overkanten

Hehe, jeg var MEGET i tvivl.

Jakob

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 26-10-02 17:14

> Hvilken rødvin skal man bruge til rødvinsfondue ???
> Skal den være tør, fyldig, billig eller ........., eller er det
> [...]

Hej Jakob

Når jeg laver rødvinsfondue bruger jeg en billig papvin. Til rødvinen
tilsætter jeg masser af Herb de provance, det give ren fortrinelig smag. Go'
fornøjelse .

Mvh.
Mette Sørup