Ok, jeg prøver igen, Mikrofon til mac, jeg~
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 25-10-02 14:12

Hej alle

Jeg har en powerbook G4 med OS 9X og 10.1 på og jeg bruger den primært til
videoredigering. Jeg søger en mikrofon som jeg kan sætte til min powerbook,
da jeg så undgår en hel del baggrundsstøj når jeg lægger tale på mine
videooptagelser.

Hvad bruger folk?

Venligst

Bo

Fra : Tom

Dato : 25-10-02 18:35

U87! ( neumann) + microfonforstærker
Men en almindelig studiemikrofon og ex. Et Digiram VX22 Pocket lydkort
Denne løsning koster væsentligt mere end to af de dyreste powerbooks I
øjeblikket.
Et alternativ kunne være en almindelig broadcast ( reporter mikrofon ) og en
XLR til minijack converter.. Det kan du klare for 2-3k
Tom

On 25/10/02 14:11, in article
3db94362$0$34789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Rabbit_HGC"

Fra : Tina H.

Dato : 26-10-02 02:13

Det kommer jo helt an på om det er til prof. brug eller hjemme brug. Der
findes nogle USB mikrofoner med headset på markedet. De fås I forskellige
kvaliteter og priser. Det kunne være en mulighed og de koster væsentlig
mindre end dem Tom forslår.

Prøv at kig inde på hppt://www.edbpriser.dk Der finder du firmaer der sælger
dem.

hilsen Tina

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-02 02:13

Hej Bo

Har din PB det normale Apple minijack stik til mikrofon, kan du bruge en
ganske alm. PlainTalk mikrofon. Hvis du skal købe den fra ny koster den vel et
par hundrede kroner.

Jeg har måske også noget, du kan bruge... - en meget lille
kondensatormikrofon, der ligesom PlainTalk miken strømforsynes via stikket.
Desuden er der øretelefoner med i sættet til den, men jeg er ikke klar over,
om den kan bruges på en PB G4. På en Beige G3, PM 7200 og 7600 kører den
ganske fint og med forbavsende god resultat.

Du kan prøve at kontakte mig off-list eller ringe, så kan vi måske finde ud af
noget. Min tlf.nr. er 8625 0963 / 4082 6109.

mvh. Erik Richard

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 28-10-02 13:55

Jeg takker for alle Jeres svar, jeg kigger dem igennem.

Bo

Rabbit_HGC wrote:

> [...]
powerbook,
> da jeg så undgår en hel del baggrundsstøj når jeg lægger tale på mine

mvh. Erik Richard

Fra : Tom

Dato : 28-10-02 14:18

Det er altså også muligt at bruge en almindelig mikrofon !
Du skal blot købe en ledning med et stik på, der laver apples "mærkelige"
stik om til noget du kan bruge !
Skal det være prof, er der ikke noget bedre end digiram.com ( eller også er
det digigram.com)
Deres PMCIA VX kort er klart suværene ( der findes noget tilsvarende fra RME
Hammerfall ( I tyskland )
Tom

On 28/10/02 13:54, in article
3dbd33e4$0$28816$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Rabbit_HGC"