Wiener Melange
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-10-02 15:36

Jeg var ved at udforske vores nye kaffeautomat , og fik mig en kop Wiener
Melange.
Hvad består denne drik af?
Jeg kunne nemlig godt tænke mig at smage det med en skvat Jameson i, men da
vi ikke må drikkke på arbejde , så må man jo prøve herhjemme

hygge
Martin

Fra : Steen Suder

Dato : 24-10-02 16:45

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
> Jeg kunne nemlig godt tænke mig at smage det med en skvat Jameson i, men da
> vi ikke må drikkke på arbejde , så må man jo prøve herhjemme

Jf. Google lader det til at være en blanding af kaffe med en trediedel
mælk og kakao. Som der stod et sted: "En favorit blandt blandt tyskere."

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 24-10-02 16:55

[Martin Jørgensen | Thu, 24 Oct 2002 16:35:30 +0200]

>Jeg var ved at udforske vores nye kaffeautomat , og fik mig en kop Wiener
>Melange.
>Hvad består denne drik af?

Det er naturligvis varierende fra producent til producent, men typisk er
en (pulver) Wiener Melange en kaffe/kakao/flødedrik m/ sukker - men, god
- DET er de fleste...

Du har sandsynligvis fået den på/af en Wittenborg :)

Så tilsæt varm mælk en sjat fløde, pulverkaffe, god kakao og sukker, så
skulle smagen være den samme.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-10-02 17:43

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote
> Du har sandsynligvis fået den på/af en Wittenborg :)

De findes også på cafebar maskinerne

--
Jakob Andersen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-10-02 05:22

> Du har sandsynligvis fået den på/af en Wittenborg :)

muligvis...jeg har kigget efter et modelnr. på den , men kan ikke finde det
:O/
Der står merrild på den - den er rød og sort , og i menusystemmet står der
også merrild.
Jeg tror den tilbuder omkring 15-20 forskellige drikke.

hygge
Martin

Fra : Martin Seebach

Dato : 25-10-02 12:56

"Martin Jørgensen" <martin@heidiogmartin.dk> wrote in message

> [...]
> også merrild.
> Jeg tror den tilbuder omkring 15-20 forskellige drikke.

Det lyder som den vi havde på mit gamle arbejde. Det er en Wittenborg, og
det laver kaffen af "Contenta" kølet kaffe-koncentrat. Den bedste
automatkaffe jeg har smagt .. Ikke at det gør den specielt god, men
alligevel :)

Resten af produkterne er pulver, meget lig Scanomats maskiner.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-10-02 23:45

> [...]

> Jeg kunne nemlig godt tænke mig at smage det med en skvat Jameson i, men da
> vi ikke må drikkke på arbejde , så må man jo prøve herhjemme

Spændende spørgsmål. Kan ikke selv svare bedre end de andre.
Har Googlet lidt for at finde nogle kaffeopskrifter frem fra Wien.
Forgæves.
En Pharisär kunne vel også være sjov at prøve? Den er vist med et sjat
stærkt i?

Må jeg foreslå en studietur til Wien? Der er caféer med meget righoldige
'kaffekort' - og mange aviser 'på stang'. Men det bliver en splejsetur,
for jeg kan ikke betale for alle, som melder sig under fanerne

Det er jo ikke så underligt, at Wien er en kaffeby, for det var vist
under tyrkernes belejring i 1680'erne, at vi som europæere lærte kaffen
at kende? Eller husker jeg fejl?

Hvis nogen af jer kan finde frem til en (mere eller mindre) samlet
fortegnelse over Wiener-kafferne, vil det være vlekomment her (i det
mindste for mig).

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen