Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blitz til EOS
Fra : HNM

Dato : 23-10-02 07:41

Hej

Søger hjælp til blitz køb.

Vil gerne have hjælp til køb af blitz til mit Canon EOS 300.
Skal især bruges til portrætfoto.
Høre gerne fra alle med erfaring - god som dårlig. Hvor får jeg mest for
mine penge efter DIN mening (1000-2500). Canons egen Canon Speedlite 550 EX
er lige lovlig dyr - men kan det betale sig på sigt???

På forhånd tak
HNM

Fra : Hanne og Anders Hørs~

Dato : 23-10-02 08:36

"HNM" <desvetudo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> HNM
>
> Ja en orginal blitz er efter min mening bedst. men Sigmas store (jeg tror
den hedder 550 ST SUPER) er heller ikke ringe!!Hvis du skal bruge den til
protræt, så få en der kan drejes da dirkete blitzlys ikke duer til
potrætfotografering.

Fra : Pico

Dato : 23-10-02 19:33

Hanne og Anders Hørsholm wrote:
> [...]
> den hedder 550 ST SUPER) er heller ikke ringe!!Hvis du skal bruge den
> til protræt, så få en der kan drejes da dirkete blitzlys ikke duer til

Eller anskaf en blitzledning, så har du både muligheden for at "dreje" og
placere fra siden osv.
Jeg har selv en Sunpak Power Zoom, har i det store og hele samme
faciliteter som Canons egen, men for de sparede penge vil jeg i første
omgang råde dig til at købe en Omnibraunc (det hvide plastic til at sætte
over blitz hovedet) (fås eks. vis hos Foto C) og en blitzledning. Så er du
godt kørende med rige muligheder for at variere lyset.
Pico

Fra : John

Dato : 23-10-02 17:45

> [...]
EX
> er lige lovlig dyr - men kan det betale sig på sigt???

550 EX er en voldsom sag....og dyr. Desuden er jeg ikke sikker på, at
300'eren kan udnytte alle features i denne proff blitz, bla flash
eksponerings kontrol (over/under eksponering med flash), samt stroboscope
(model lightning). Den er udviklet til brug med EOS3. Jeg ville nok prøve
at finde en brugt 380EX. Sådan én bruger jeg selv, og er vældig tilfreds
med den. Ellers prøv den nye 420EX. Men også denne har features jeg ikke er
sikker på findes på 300'eren. Der er jo også den lille 220EX, som er en fin
flash, hvis ikke du ligefrem skal oplyse en balsal.
Sunpak laver nogle yderst konkurrence dygtige modeller, f.eks PZ4000AF eller
PZ5000AF. Kender ikke de nøjagtige DK priser, men i £ koster de henholdsvis
92.95 og 177.00. Og de er smækfyldt med features.
--
MVH
John K Hansen