link i popup skal åbnes i opener, og popup~
Fra : christina

Dato : 22-11-00 23:02

Hej,

Håber der er én som kan træde til med lidt hjælp til et problem....

Jeg har prøvet at anskueliggøre problemet på nedenstående link.....

-men det drejer sig om at jeg har et frameset. I højre frame skal linket
åbne en pop-up hvori der vil være ialt 2 links.
Disse links, skal åbnes i "opener"-siden---altså dén bagved pop-up'en.
-OG....pop up'en skal lukkes automatisk.

-Jeg har faktisk det hele parat i nedenstående eksempel, problemet er blot
at den ikke kan finde ud af at udskifte hele framesettet, men blot vælger
"main".
-Jeg har prøvet at eksperimentere med at tilføje en target inde i pop-up'en.
Men uden held.

(-derudover modtog jeg fejlmelding fordi jeg brugte eksterne links i
vinduet, så eksemplet er med lokale links, selvom meningen er at det skal
fungere med eksterne)

-Håber der er en vej ud!

-Jeg ønsker helst eventuelle svar blive sendt hér til gruppen, da jeg vil
kigge herind imorgen
og derfor ikke kan checke min private e-post.

på forhånd tak!

mvh
christina
http://www.stereofolio.com

Fra : Webprinsen

Dato : 26-11-00 11:09

christina skrev i meddelelsen ...
> [...]
vil
>kigge herind imorgen
>og derfor ikke kan checke min private e-post.

Her er et par eksempler på hvordan man linker til toppen af et frameset,
fra et popup vindue:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>POPUP</TITLE>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
/**
Linker til toppen af framesettet på window.opener,
kan erstattes med "top" hvis der er flere frameset i hinanden,
og man ønsker at komme helt ud af alle framesettet
**/
function ikoner(){
window.opener.parent.location.href = 'link1.html';
window.close();
}

// ** links til framen "main" **
function moust(){
window.opener.parent.frames['main'].location.href = 'link2.html';
window.close();
}

// ** links til framen "left" **
function linkLeft(){
window.opener.parent.frames['left'].location.href = 'link1.html';
window.close();
}

// -->
</SCRIPT>
</HEAD>

<BODY BGCOLOR="White" TEXT="Black" LINK="Red" VLINK="Red" ALINK="Red">

<TABLE CELLSPACING="3" CELLPADDING="3">

<TR>
<TD><FONT FACE="Verdana" SIZE="1"><B>
<A HREF="javascript:ikoner();">link 1</A></B></FONT></TD>
</TR>

<TR>
<TD><FONT FACE="Verdana" SIZE="1"><B>
<A HREF="javascript:moust();">link 2</A></B></FONT></TD>
</TR>

<TR>
<TD><FONT FACE="Verdana" SIZE="1"><B>
<A HREF="javascript:linkLeft();">link 3</A></B></FONT></TD>
</TR>
</TABLE>
</BODY>

</BODY>
</HTML>

Eller et måske smartere måde??

[...]

function linkUd(url){
window.opener.parent.location.href = url;
window.close();
}

// ** links til en frame **
function linkFrame(url,theFrame){
window.opener.parent.frames[theFrame].location.href = url;
window.close();
}

// -->
[...]

<A HREF="javascript:linkUd('link1.html');">link ud</A></B></FONT></TD>
</TR>

<TR>
<TD><FONT FACE="Verdana" SIZE="1"><B>
<A HREF="javascript:linkFrame('link2.html','main');">link
main</A></B></FONT></TD>
</TR>

<TR>
<TD><FONT FACE="Verdana" SIZE="1"><B>
<A HREF="javascript:linkFrame('link1.html','left');">link
left</A></B></FONT></TD>
</TR>
</TABLE>
</BODY>

</BODY>
</HTML>

--
M.V.H.

Webprinsen
webprinsen@get2net.dk

HTML-koder, og JavaScript:
http://hjem.get2net.dk/wp-html/

Fra : N/A

Dato : 27-11-00 09:16

Fra : N/A

Dato : 27-11-00 09:16

Fra : christina

Dato : 27-11-00 09:16

Hej,

Tak for at du gad at kigge på problemet, og det virker helt efter
hensigten!
Selvom du har benyttet viderestillinger, er jeg alligevel imponeret
over at det lykkedes dig at få det til at virke! Vi har siddet 3 mand
og revet os i håret over ikke at kunne løse det. Og har ikke kunne
fatte at det skulle være så svært.
Tak for det!

med venlig hilsen
christina

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 02:29

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-11-00 02:29

"Webprinsen" <webprinsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:YptU5.288$iB1.3130@news.get2net.dk...

> Hvorfor skal det gøres så besværligt at linke til Jubii??

Det skal det heller ikke kan jeg jo se på din langt fixere løsning, men vi kan jo ikke alle være lige dygtige til javascript og jeg
er ikke selv særlig dygtig til det, men kombinerer bare det jeg finder rundt omkring og kan klare at lave små ændringer i scriptet.

Og der var jo ingen andre, der var kommet med et bud på det tidspunkt, hvor jeg svarede, så jeg prøvede at gøre det så godt jeg
kunne/kan.

Selv om jeg lyder lidt sur, så er det ikke så slemt ment, så jeg vil da gerne spørge om jeg må bruge det på min side, med henvisning
til dig som forfatter, hvis du gerne vil have det.

Med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk

Fra : Webprinsen

Dato : 02-12-00 13:50

Knud Gert Ellentoft skrev i meddelelsen ...

> [...]
>gerne spørge om jeg må bruge det på min side, med henvisning til dig
>som forfatter, hvis du gerne vil have det.

Du har helt ret, du lyder sur.

Du må gerne bruge det du finder brugbart fra siden, og du behøver ikke
lave en henvisning til mig.

Jeg har lige haft en lidt sjov diskussion om "forfatter henvisning i
scripts" med Jonathan Stein i denne gruppe, hvor han mente jeg havde
hugget et script fra ham.
Man har vel lov at lade sig inspirere lidt.. !

--
M.V.H.

Webprinsen
webprinsen@get2net.dk

HTML-koder, og JavaScript:
http://hjem.get2net.dk/wp-html/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-11-00 17:11

"Webprinsen" <webprinsen@get2net.dk> wrote
> [...]
> hugget et script fra ham.
> Man har vel lov at lade sig inspirere lidt.. !

Det var nu mig men jeg vil da gerne sammenlignes med jonathan

Og selvfølgelig har man lov til at lade sig inspirere, men så er det høfligt
lige at angive forfatteren hvis man også putter sit eget navn ind...

Nå men lad nu det ligge!

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-00 06:30

"Webprinsen" <webprinsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:ZPNU5.120$Ow2.2452@news.get2net.dk

> Du må gerne bruge det du finder brugbart fra siden, og du behøver ikke
> lave en henvisning til mig.

Takker, men det er ikke meningen, at jeg vil kopiere hele din side, men blot det poupscript, du sendte som svar i denne tråd.

Det passer fint, når jeg nu popper så meget på min side.

Med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk