afstress musik - tror jeg det er
Fra : Christian Vad Peders~

Dato : 21-10-02 14:33

Hej NG.

Jeg søger noget af stress musik - ikke "no stress" og hva det ellers hedder.

Jeg kan huske en gang for lang tid siden min mor lånte et sommerhus af en
veninde - da det var et privat sommerhus vare der også bånd med noget
musik - jeg ved desværre ikke hvad musikken hedder eller noget, så jeg ved
godt det er lidt svært, men jeg skal prøve at forklare mig.

Det er stille musik, med en stemme på, mand eller dame - men effekten er at
man sidder lige så stille og til sidst kommer helt væk fra sig selv - det
var en fantastisk oplevelse.

Jeg søger ikke denne bestemte sang men er meget interesseret I at høre om
der er nogle der har kendskab til hvad denne slags musik er, og hvor jeg kan
købe noget, eller læse mere om det.

Mvh

Christian

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-10-02 14:43

Christian Vad Pedersen wrote:
> Jeg søger noget af stress musik - ikke "no stress" og hva det ellers
> hedder.

Det lyder som meditationsmusik. Prøv at kigge forbi new-age forretninger,
som sælger musik og litteratur. De plejer at ligge inde med den slags. Det
anbefales iøvrigt at undlade at køre bil til den slags.

/Nikolaj

Fra : Christian Vad Peders~

Dato : 21-10-02 16:29

| Det lyder som meditationsmusik. Prøv at kigge forbi new-age forretninger,
| som sælger musik og litteratur.
Du kender ingen steder på nettet?
Ville være super med en online butik, hvor man evt kunne prøve lytte.

Kender du evt. til sange / Cd'er der er gode?

| anbefales iøvrigt at undlade at køre bil til den slags.

Ok

Nu er det også mest til når jeg skal slappe af efter en lang dag.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-10-02 16:34

> Du kender ingen steder på nettet?
> Ville være super med en online butik, hvor man evt kunne prøve lytte.
>
> Kender du evt. til sange / Cd'er der er gode?

Jeg kender desværre meget lidt til genren, men havde en kammerat, der var
ret glad for det engang - for en del år siden. Prøv at tjekke om google kan
hjælpe dig. Ellers har jeg ikke så mange bud.

> Ok
>
> Nu er det også mest til når jeg skal slappe af efter en lang dag.

Min kammerat var helt seriøst ved at køre galt, da han kom til at smide et
bånd på mens han kørte.

/Nikolaj

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 21-10-02 22:03

Christian Vad Pedersen wrote:
> Ville være super med en online butik, hvor man evt kunne prøve lytte.

Prøv at søge på www.goggle.com

brug søgeordene musik+afspænding

Du får masser af hits....enkelte med lydprøver

Søren og Anette
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-10-02 19:18

Således skrev "Christian Vad Pedersen" <cvp@mail.dk> i
dk.kultur.musik Mon, 21 Oct 2002 15:32:49 +0200:

>Jeg søger ikke denne bestemte sang men er meget interesseret I at høre om
>der er nogle der har kendskab til hvad denne slags musik er, og hvor jeg kan
>købe noget, eller læse mere om det.

En gut som Kitaro lyder ret oplagt inden for denne genre.

Alternativt kig under "Meditation" på dit lokale musikbibliotek.

Knud
--
Ask not for whom the telephone bell tolls ... if thou art in the
bathtub, it tolls for thee...

Fra : Peter T.

Dato : 22-10-02 07:55

> [...]

> om der er nogle der har kendskab til hvad denne slags musik er, og
> hvor jeg kan købe noget, eller læse mere om det.

Fønix Musik i Århus er et godt sted at starte. Jeg ved ikke om der er
andre afdelinger, end dem, der kan læses på deres hjemmeside på
<http://www.fonix.dk/>.
Ellers gør, som de andre siger, smut en tur på biblioteket og lån lidt af
hvert i deres, som regel, sparsomme meditationsafdeling (den type musik er
altid udlånt).

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"